VYBERTE SI REGION

Ulici prominenta blokuje 7 retardérů

Praha - Ulice nepatří autům, ale lidem. Tento slogan, převeden ad absurdum do praxe je k vidění ve smíchovské ulici Na Hřebenkách.

7.6.2011
SDÍLEJ:

Ve smíchovské ulici na Hřebenkách ne na 431 metrech sedm retardérů, radar a kamery.Foto: ANV

Z popudu bývalého vedení Prahy 5 tu Technická správa komunikací (TSK) na konci loňského roku vybudovala v celé Praze nevídaně přísné dopravní omezení. Na úseku dlouhém 431 metrů se nachází neuvěřitelných sedm retardérů.

„Aby snad přeci jenom někdo nepřeskákal retardéry nepovolenou rychlostí, byl tu nainstalován i radar s kamerami. To vše za peníze daňových poplatníků,“ komentuje ředitel obecně prospěšné společnosti Acta Non Verba (ANV) Vojtěch Razima, který Deník na zvláštní případ nakládání s obecními penězi upozornil.

Ve prospěch nevidomých?

Kolik že tedy stálo toto opatření? „TSK zaplatila zhruba pětadvacet milionů korun. Šlo ovšem o kompletní rekonstrukci komunikace, včetně obnovení povrchu,“ prozradil Deníku mluvčí správy Tomáš Mrázek. „Vycházeli jsme z požadavku městské části. V této lokalitě se nachází zařízení pro zrakově postižené děti,“ vysvětlil dále Mrázek. Sám připustil, že taková míra dopravních omezení na jednom místě nemá v Praze obdoby.

Stávající místostarosta Prahy 5 odpovědný mimo jiné za dopravu Jiří Vejmelka (VV) poznamenal, že omezení považuje přinejmenším za přehnané.

„Podle mého názoru by v ulici stačily dva zpomalovací pruhy. S TSK budeme zřejmě jednat o zmírnění omezení,“ reagoval Vejmelka. Chce se ale nejdříve poradit s ředitelem nedalekého Domova pro zrakově postižené Palata Jiřím Procházkou, který se už dříve nechal slyšet, že masivní omezení řidičů je pro jeho chovance přínosem. V ulici se prý snížil počet dopravních nehod.

Jenže Vojtěch Razima se domnívá, že argument zdůrazňující prospěch zrakově postižených je lichý.

„Už v roce 2008 byl v ulici Na Hřebenkách instalován jednosměrný zákaz vjezdu. Podle mínění místních měl už v tomto omezení prsty šéf investiční skupiny Penta Marek Dospiva, který se právě chystal nastěhovat do zdejší vily po komunistickém ministru zahraničí Bohuslavu Chňoupkovi,“ rekapituluje Razima. Podle svědectví jednoho z místních obyvatel, který si nepřál být jmenován, si sousedé „papalášské praktiky“ nenechali líbit a donutili úředníky, aby ulici Na Hřebenkách opět zprůjezdnili.

Zákazové značky tu tedy vydržely pouhé dva měsíce.

A podle tehdejšího vyjádření Prahy 5, které má Deník k dispozici, s umístěním zákazu neměl Dospiva nic společného.

Také podle Dospivova tiskového mluvčího se jedná o konspirační teorii. Dospiva prý nemá nejmenší zájem ovlivňovat dopravu v blízkosti svého sídla.

Omezení prý žádal Domov pro nevidomé

Praha 5 v té době zdůraznila, že omezení bylo vybudováno na základě žádosti vedení Domova pro nevidomé.

Jenže svědectví jednoho z nejmenovaných obyvatel je v přímém rozporu s oficiálním zdůvodněním radnice.

„Jezdím tudy do práce a z práce už přes 10 let a za celou dobu jsem tu žádného nevidomého nepotkal. Přitom pouze dva z retardérů jsou
v místě, kde mají význam, tedy v místě přechodů pro chodce. Ostatní jen komplikují průjezd naprosto bez jakéhokoliv efektu, kromě ničení našich automobilů. Problémy tu mají sanitky i hasiči.“

Nedosti na tom, Razima z ANV zdůraznil, že některé z retardérů ani neodpovídají technickým normám. Ta nařizuje sklon nájezdu v poměru maximálně 1:10. „ANV naměřila sklon větší – 1:15,“ dodává Razima.

Už v druhé polovině května odeslal dopis k rukám nového starosty Prahy 5 Radka Klímy (TOP 09). V něm žádá nápravu ztížené dopravní situace v ulici Na Hřebenkách.

Klímův Zástupce Vejmelka zopakoval, že se vedení městské části bude podnětem zabývat.

Autor: Jakub Krupka

7.6.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies