VYBERTE SI REGION

Úprava letištní přistávací dráhy zatíží hlukem část Kladenska

Kladensko - Pražské letiště Václava Havla odstraňuje od pondělí z hlavní přistávací dráhy nános gumy z pneumatik přistávajících letadel. Až do středy 23. listopadu tak bude ranvej od 8 do 17 hodin mimo provoz a letadla budou využívat takzvanou vedlejší dráhu.

22.11.2016
SDÍLEJ:

Letiště Praha. Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Dimír Šťastný

Provoz na ni obtěžuje hlukem nejen obyvatele hustě osídlených oblastí Prahy, ale i Kladna. Letiště ji proto využívá jen ve výjimečných případech. Tentokrát ale nemělo jinou možnost. Podle vyjádření Letiště Praha se společnost bude snažit Kladensko co nejméně hlukově zatížit.

A jak situaci vnímají například obyvatelé Buštěhradu? „Dostali jsme od letiště informaci 
o tom, že bude hlavní přistávací dráha mimo provoz, a že letadla tak budou využívat vedlejší dráhu. Popravdě na městský úřad prozatím nedorazily od obyvatel města žádné stížnosti, co se nadměrného hluku týče. Myslím si, že situace není nijak dramatická, i když je znatelná. Na Kladensku jsou obce, které jsou hlukem zatíženy více než Buštěhrad," řekla starostka města Daniela Javorčeková.

Podle starostky Unhoště Ivety Koulové je dokonce odklon provozu na vedlejší dráhu pro obyvatele města lepší. „Řekla bych, že hluk není nijak nadměrný. Když je 
v provozu hlavní dráha, je hluk znatelnější, jelikož nám letadla lítají přímo nad městem a častěji," sdělila starostka Koulová.

Udržba světel

Z důvodu efektivního využití období uzávěry hlavní dráhy budou současně provedeny i práce spojené s instalací nových přistávacích světel 
a k údržbě světelného zabezpečovacího systému. „Tyto práce nijak neprodlouží celkovou dobu uzávěry, naopak nebude nutné provádět je samostatně v jiném období," uvedlo pražské letiště.

Naposledy letiště pravidelnou údržbu hlavní dráhy uskutečnilo na jaře od 15. do 18. března. V první polovině letošního roku navíc také opravovalo jednu z pojezdových drah k hlavní ranveji, což si rovněž vyžádalo častější využívání vedlejší vzletové dráhy.

Častější 'úklid'

Společnost Letiště Praha je povinna řídit se platnou legislativou, která nově zavazuje všechny provozovatele letišť s minimálním počtem přistání proudových letadel 150 denně, měřit brzdné účinky přistávací dráhy každé tři měsíce a dle výsledku měření pravidelně odstraňovat nanesenou gumu z provozu těchto letadel.

„Vzhledem k většímu podílu velkých letadel na provozu letiště se ukazuje, že z důvodu dodržení platné legislativy a v zájmu bezpečnosti leteckého provozu bude muset pražské letiště přistupovat k odstraňování gumových zbytků nebo jiných znečišťujících látek na hlavní dráze častěji než doposud," sdělilo letiště.

Čtěte také: Kladno navrhuje vlastní řešení projektu rychlodráhy

Autor: Kateřina Řípová

22.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Záchranné práce u hotelu Rigopiano, který zavalila lavina.
25

Klienti mají strach. Šéf hotelu žádal hodiny před lavinou o pomoc

Vladimír Putin
5

Moskva čeká brzký telefonát Trump-Putin

Fašistický převrat měl začít v Brně. Cíl? Totalitní stát podobný Itálii

Brno - Čtyřiaosmdesát let uplynulo v neděli od neúspěšného pokusu o fašistický převrat v brněnských Židenicích. Událost si na místě připomenou lidé v prvorepublikových uniformách.

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Holdujete surfování? Pak máte na českých rybnících problém. Ale jde to i bez mořského příboje. Brněnský inženýr Martin Šula vsadil na vývoj motorizovaného surfu, který si poradí bez vln. Dnes dominuje světovému trhu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies