VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Úřady na nás kašlou, zlobí se obce u objížďky

Zlínsko - Roztrpčení, zklamání a pocit křivdy teď zažívají starostové několika obcí na Zlínsku. Uzavírka tahu mezi Otrokovicemi a Uherským Hradištěm do jejich hájemství vhání tisíce aut denně.

22.9.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Matej Slávik

Silničáři s úředníky slíbili, že ve vesnicích alespoň sníží rychlost či vybudují přechody. Nestalo se nic. Teď si odpovědnost přehazují jak horký brambor.

Mezi obce, přes něž objízdná trasa stanovená pro kamionovou dopravu vede, jsou například Šarovy. „Informaci o tom, že tudy objížďka povede, jsme dostali až v srpnu, takže jsme měli málo času se na celou věc připravit,“ stýská si starosta František Langr.

Mnohem více ho ale rozčiluje chování silničářů a úředníků, kteří objízdnou trasu stanovili. „Na základě naší žádosti nám slíbili zhotovení dočasného přechodu. V obci dosud žádný nemáme. Žádali jsme i snížení rychlosti. Nyní ale všichni dělají mrtvého brouka,“ poukazuje starosta s tím, že sliby nikdo nesplnil. „Přitom řidiči tady jezdí jako blázni, kvůli kamionům se lidem třepou a praskají domy,“ kroutí hlavou Langr.

Podobná situace je i v sousedních Bohuslavicích u Zlína. „Na náš požadavek na snížení rychlosti na 30 kilometrů v hodině nikdo nereagoval. Mám strach, že se tu brzy něco stane,“ děsí se starostka obce Jana Puškáčová. Na mysli má zejména křižovatku v srdci Bohuslavic, která je i za normálního provozu značně nepřehledná. „Kvůli uzavírce v ní ale bude stávat mnohem více aut než obvykle a vjede-li do ní někdo rychle, může snadno dojít k nehodě,“ obává se starostka.

Obcí podle předpokladů bude nyní jezdit desetinásobně víc kamionů než obvykle. „Průzkumy ukazují, že by jich mělo být zhruba 1400 denně, což už je pořádný počet,“ vypočítává Puškáčová.

Dělají z nich blbce

Ani v Březnici, přes kterou vede objízdná trasa taktéž, nejsou z očekávaného náporu aut nadšení. „Nic s tím ale bohužel neuděláme, přitom zátěž bude pro obec obrovská,“ mračí se starosta Březnice Josef Hutěčka. Také tam požadovali snížení rychlosti. I jim prý bylo přislíbeno, také oni se ale se zlou potázali. „Normálně se na nás vykašlali a teď jsme za blbce. Povolení s trasou objížďky jsme jim přitom podepsali jen za cenu tohoto ústupku,“ zdůrazňuje.

Oslovené úřady a silničáři se však k věci vyjadřují hodně mlhavě. A házejí vinu jeden na druhého. „V rozhodnutí o objízdné trase, které jsme dostali od krajského úřadu, nejsou žádná mimořádná opatření zmiňována, tudíž se ani žádná nedělala,“ informoval šéf zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek. Podle Pavla Hamala z krajského úřadu však ohledně dopravního značení zástupci kraje reagují až na podněty od pověřené obce. „Tou je v tomto případě Zlín,“ konkretizoval Hamal.

Mluvčí zlínského magistrátu Zdeněk Dvořák ale oponuje. „Jako jedna ze zainteresovaných stran jsme sice s objížďkou souhlasili, ale silnice, po nichž vede, v naší správě nejsou. Do dění na nich tak nezasahujeme,“ poznamenal.

Jen reflexní rám

Podle šéfa Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislava Malého na objízdných trasách přikročili zatím jen ke zvýraznění přechodů. „Zprostředkovaně vím, že by značky, které řidiče na přechody upozorňují, měly mít reflexní rám,“ nastínil Malý, který o dalších opatřeních, jež by reagovala na požadavky starostů, nemá zprávy.

Uzavírka v Huštěnovicích potrvá dva měsíce a oprava poškozené cesty přijde na zhruba 40 milionů korun. „Důvodem rekonstrukce je nekvalitní podloží silnice, které je převážně tvořeno pískem. Hustému provozu, který na komunikaci panuje, už absolutně nevyhovuje,“ vysvětlil šéf zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek.

Autobusy a vozidla Integrovaného záchranného systému mohou k objížďce využít místních komunikací, ostatní řidiči musejí jet přes některou z delších objízdných tras. Osobní automobily mohou využít trasy z Uherského Hradiště do Bílovic, Topolné a Napajedel, do 15. října bude v provozu i jednosměrná objížďka mezi Uherským Hradištěm, Jalubím, Traplicemi, Sušicemi a Huštěnovicemi.

Nákladní vozy pak musejí jezdit z Uherského Hradiště do Zlína přes Bílovice, Březolupy, Šarovy, Bohuslavice a Březnici, v opačném směru pak po trase ze Zlína na Otrokovice, Napajedla, Topolnou, Bílovice a Uherské Hradiště.

Autor: Viktor Chrást

22.9.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Petra Kvitová.
5

Půl milionu. Taková je už odměna za informace o útočníkovi na Kvitovou

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

AKTUALIZUJEME

Teror před britským parlamentem, potvrzeno: Zahynuli tři lidé a útočník

/SLEDUJEME ONLINE/ Muž najel na mostu u budovy parlamentu do lidí autem a čtyřicet jich zranil, celkem tři jeho útok nepřežili. Poté zasáhl policistu nožem. Bezprostředně po útoku jej policie zranila střelbou, které později podlehl. Skotský parlament kvůli útoku přerušil jednání o nezávislosti. Policie útok vyšetřuje jako teroristický čin. Mezi oběťmi nejsou Češi. 

EXKLUZIVNĚ

Babišovi nebudu dělat kašpárka, věří jeho nový poradce

Jeden z nejhlasitějších kritiků elektronické evidence tržeb začal radit jejímu duchovnímu otci Andreji Babišovi. Nebojí se autor Hlídače EET Michal Bláha, že ho ministr financí a šéf Hnutí ANO umlčí a zneužije v rámci předvolebního boje?

Vláda chce vyhnat divočáky z úkrytu. Z řepky a kukuřice

Zmenšit pole a zvýšit pokuty za nepovolený vstup do lesa. To jsou jedny z nejdiskutovanějších bodů novely zákona o myslivosti, který včera prosadil kabinet Bohuslava Sobotky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies