VYBERTE SI REGION

Úředníci opět reklamují chodník u nádraží

Opava - „To je bordel,“ zasakruje postarší muž, který právě klopýtl o jednu z vyčnívajících dlaždic na chodníku před nádražím Opava-východ. A nebyl zdaleka jediný. Na nerovném terénu, symbolickém pro celou stezku, klopýtá jeden člověk za druhým.

25.8.2011 1
SDÍLEJ:

Chůze po tomto rozviklaném chodníku vyžaduje od Opavanů i návštěvníků města dobrou rovnováhu a fyzickou kondici. Zvlášť když za sebou táhnou kufry na kolečkách.Foto: DENÍK / Tomáš Pustka

Je to o prvním dojmu. Když návštěvníci a turisté Opavy vystoupí na východním nádraží z vlaku, číhá na ně před hlavní budovou nepříjemný zážitek. Chůze po rozbitém chodníku. Kdo si to někdy tady vyzkoušel, a navíc za sebou táhl tašku na kolečkách, ten ví, o čem je řeč.

Prohlubeň tady střídá prohlubeň, dlaždice se vesele kolébají, při dešti se navíc podemílají, a místo tak dává vzniknout obřím loužím. Je to jedna ze smutných vizitek slezské metropole. Chodník je v majetku města Opavy a stavbu prováděla firma Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby, a. s., závod Ostrava.

„S touto firmou jsme již spolupracovali na různých zakázkách dříve a naše zkušenost je dobrá,“ tvrdí mluvčí magistrátu Lada Dobrovolná. Stavbu převzalo město už v roce 2008. Náklady lze podle Dobrovolné vyčíslit jen špatně, jelikož se tehdy jednalo o velkou rekonstrukci celé vozovky a vyčlenit z ní pouze kus není příliš reálné.

Od samotného počátku však magistrát musel stav chodníku reklamovat již vícekrát. „Všechny reklamace ale byly vyřízeny bez jakýchkoliv nákladů na město,“ ubezpečuje mluvčí. Stejný obrázek se rýsuje i nyní. Podle dostupných informací se chodník prostřednictvím odboru přípravy a realizace investic znovu reklamuje.

K mizernému stavu chodníku lemujícího průčelí východní nádraží v Opavě se vyjádřila i firma Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby, a. s., závod Ostrava, která měla jeho stavbu na starost. Zástupce této stavební společnosti, Jan Stupka, tvrdí, že pro ně samotné jsou už neustálé reklamace na projekt dále neúnosné.

O jakémkoli stavebním zanedbání či podílu viny firmy na problémech, které se zde opakují, přitom polemizuje. Důvodů, proč k neustálým koplikacím dochází, prý může existovat nekonečně mnoho. „Může to být způsobeno čímkoli. Například nesprávným používáním chodníku a řadou dalších příčin,“ říká Stupka.

Podle něj už dokonce společnosti přetekl pohár trpělivosti. „Nehodláme to tam opravovat donekonečna. Necháváme si tedy vypracovávat několik posudků, co se tam děje,“ uvádí. Aby se zjistilo, v čem může být problém, Firesta-Fišer údajně rovněž zadala svým lidem udělat dodatečné zkoušky. To znamená mimo jiné i otestování použitého materiálu.

Autor: Tomáš Pustka

25.8.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies