Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Kolíně se propadla silnice, lidé si dělají starosti

Kolín - Propadlá silnice v Nerudově ulici v Kolíně se začala spravovat. Nejen místním obyvatelům však stále dělá vrásky na čele.

3.7.2009
SDÍLEJ:

Nerudova ulice - opravaFoto: Deník/ Zdeněk Holeček

Jak jsme již informovali, toto pondělí v dopoledních hodinách se tam pod popelářským vozidlem propadla silnice. Nikomu se naštěstí nic nestalo.

Přečtěte si více o události: Pod popelářským vozidlem se propadla silnice

„Řidič duchapřítomně zareagoval a stačil ještě z této propadliny vyjet,“ popsala Věra Suchomelová, jednatelka společnosti AVE Kolín. Následně bylo zjištěno, že příčinou propadu vozovky byla dutina pod komunikací.

Problémy zřejmě způsobila závada na těsnosti dešťové vpusti, kterou unikala voda do podkladu vozovky, a docházelo tak k jeho odplavení.

Příčina? Mezírkami unikala voda

Město hned po události začalo zajišťovat opravu a hlavně zjišťovat příčinu. „Nyní je nutné vyhodnotit, kde se stala chyba. Zemina se musela někam podít,“ popsal hned v pondělí Martin Jírovský, vedoucí odboru regionálního rozvoje a územního plánování. Včera už byly právě příčiny konkrétnější.

Nejpravděpodobnější příčinou, kterou jsme vyhodnotili, bylo porušení šachty u dešťové kanalizace. Mezi cihlami už byly menší mezírky, kterými unikala voda,“ vysvětlil Martin Jírovský.

Problémy se silnicí prý nejsou poprvé

Mezi některými obyvateli celá situace ale stále vyvolává obavy. „Nikdo teď nemůže vědět, kde se zase co propadne. Stačí se podívat, kolikrát už to tady v ulici spravovali,“ poukazoval senior na takzvané záplaty na silnicích, které jsou většinou právě v okolí kanálových vpustí.

Je zřejmé, že čas se nedá zastavit a podobné poruchy mohou přicházet. Nikdo také nevidí do svědomí dělníků a odpovědných lidí, kteří v minulosti dešťovou kanalizaci v Nerudově ulici budovali. Na druhou stranu je ale také jisté, že pravidelná kontrola by na podobné neduhy měla minimálně upozornit.

CO ŘÍKÁTE NA POTÍŽE SE SILNICÍ V NERUDOVCE? (anketa)

Marta Melicharová
61 let, Kolín

Nejspíš to asi bylo už původně špatně udělané. Vždycky se tato silnice jen zazáplatovala. Je to hodně nebezpečné hlavně pro děti.

Marie Procházková
68 let, Kolín

Město by se mohlo více starat. Mohli tam velice lehce spadnout děti, ale i starší lidé, kteří třeba špatně vidí.

Jaroslava Pokorná
59 let, Kolín

Mohlo se to začít spravovat hned. Ještě tam mohlo spadnout nějaké dítě. Ony jsou zvědavé a chodí se tam dívat. Navíc ta díra byla hodně hluboká.

Hedvika Štočková
52 let, Kolín

Asi za to nikdo nemůže, že se ta silnice propadla. Nic podobného se tady ještě nestalo. Ale je to tu od pondělí, mohli to přijet spravit dříve.

Lenka Veselá
39 let, Kolín

Silnice a chodníky v této ulici by se měly srovnat. Když zaprší, je to tu samá louže a mám co dělat, abych projela s kočárkem.

Autor: Zdeněk Holeček

3.7.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení