VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V otrokovickém kolejišti lidé hazardují se životem

Otrokovice /FOTOGALERIE/ – Spěch, nepozornost či lenost udělat pár kroků navíc. Z těchto důvodů někteří lidé každý den zbytečně riskují své životy v kolejišti otrokovického nádraží.

1.8.2011
SDÍLEJ:
Fotogalerie
6 fotografií

Nebezpečné přecházení přes koleje v OtrokovicíchFoto: DENÍK/Matej Slávik

Místo toho, aby využili podchod, krátí si cestu přímo přes koleje. A nevědomky se tak vystavují velkému nebezpečí.

Přitom za poslední tři roky přišlo podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala v okolí otrokovického nádraží o život pět osob. „Poslední střet s nákladním vlakem se stal letos začátkem dubna,“ doplnil Drápal. Nebezpečné zkratky využívají zejména zaměstnanci společnosti Barum, která v blízkosti kolejiště sídlí. Jednatel Barumu Libor Láznička na otázku, jak situaci vnímá, nereagoval.

Podchod? Pro lidi je to prý zacházka

Proč někteří tak nesmyslně riskují? Bezpečný podchod vedoucí přímo na pracoviště je podle některých pracovníků Barumu daleko.
„Do práce přicházím z opačné strany, než je podchod. Byla by to pro mě velká zacházka,“ tvrdí například třicetiletý Tomáš. Není ovšem zdaleka sám, kdo nedbá na bezpečnost. Cestu si příležitostně krátí také jedna­ dvacetiletý Martin a jeho o deset let starší kamarád Josef.

„Jdeme dnes pozdě, proto si tudy krátíme cestu. Rozhlížíme se na obě strany,“ vysvětlují kvapně. Strach ale nemají. Obezřetnost podle Josefa úplně stačí. „Že se někdo nedívá nebo má třeba sluchátka s hudbou a nevnímá, co se kolem něj děje, je problém pouze toho dotyčného,“ myslí si.

Někteří o zákazu vstupu do kolejiště dokonce nemají ani tušení. „Ani nevím, že se to nesmí. Každopádně je to rychlejší,“ pokyvuje hlavou jednačtyřicetiletý Petr. Z projíždějících vlaků prý strach nemá. „Podívám se napravo i nalevo. Navíc za chvilku jsem na druhé straně,“ dodal. Jenže právě pár okamžiků stačí na to, aby lidský život vyhasl. „Naprostá většina případů znamená zbytečně ztracený život. V prvé řadě je to lidská tragédie a v druhé pak komplikace provozu pro cestující drah. Vidět někoho přecházet po kolejích a nemoct zastavit včas je velmi stresová situace,“ podotkl Drápal.

Přestože například v Otrokovicích řada osob bezpečné cesty pod kolejemi nevyužívá, představují podchody a nadchody podle mluvčího Drážní inspekce to nejúčinnější řešení. „Pokud si lidé řeknou, že přes koleje to mají kratší, vždy přejdou. Zabránit jim nemůžeme,“ zdůraznil. Snaží se prý na chodce působit alespoň preventivně. „Letos jsme měli několik přednášek na školách,“ doplnil Drápal s tím, že na dospělé chtějí působit také. Vydávají proto tiskové zprávy s počty obětí střetu s vlakem.

Lehkovážné chodce však neodradí ani hlídky městské policie. „V blízkosti kolejí provádějí nepravidelné kontroly,“ potvrdila mluvčí Otrokovic Lenka Krupková s tím, že zjištěné případy předávají policisté správnímu orgánu. Ten pak následně určí výši pokuty

Autor: Lenka Bořutová

1.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
15 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Pruhy v protisměru pro cyklisty v jednosměrkách? Rozšíření pěších zón? Přednost autobusů na křižovatkách? Tyto a desítky dalších návrhů ovlivňujících dopravu v Brně představil městský plán mobility do roku 2050. Do 30. dubna k němu lidé mohou zasílat připomínky.

Hitlerův telefon se na aukci prodal za téměř čtvrt milionu dolarů

Telefon nacistického vůdce Adolfa Hitlera se na dnešní aukci ve Spojených státech prodal za 243.000 dolarů (6,2 milionu Kč). Oznámil to aukční dům Alexander Historical Auctions. Vyvolávací cena činila 100.000 dolarů. Prodejní cena se nacházela zhruba v polovině předpokládaného rozpětí 200.000 až 300.000 dolarů, napsala agentura AFP.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Praha 5, 6 a 8 se ještě letos chystají rozšířit parkovací zóny

Radnice Prahy 5, 6 a 8 se ještě letos chystají rozšířit parkovací zóny. V neděli to řekli starosta a mluvčí radnic. Důvodem jsou problémy s parkováním na hranicích současných zón. Kdy přesně by mohly být zóny rozšířeny, zatím ale není jasné. Parkovací zóny byly zavedeny v těchto částech loni a platí na vybraných částech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies