VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: V Plzni poprvé vyjelo pozemní metro

Plzeň - Nová železniční linka zahájila zkušební jízdy. Plzeňanům se zdá "metro" nepraktické.

14.10.2010
SDÍLEJ:

Nová reginální linka ČD bude jezdit na trase Kozolupy - Plzeň - BloviceFoto: DENÍK/Vlastimil Leška

Dobíhám na nádraží ve Skvrňanech a nastupuji do vlaku. Nejedu daleko, jen na hlavní nádraží, chci ale vyzkoušet nové ´metro´.

Tentokrát mám štěstí a vlak jsem stihla. Budu si však muset dávat větší pozor. Když mi ujede tramvaj, jede za deset minut jiná, tady bych ale na další spoj čekala dvě hodiny. Na druhou stranu jsem v centru Plzně už za deset minut, tramvají trvá cesta dvojnásobek. Cesta opačným směrem trvá vlakem dokonce pouhých sedm minut.

Ještě ve čtvrtek a v pátek si můžete vyzkoušet novou Plzeňskou linku, která bude od 13. prosince jezdit taktově na trase Kozolupy – Plzeň – Blovice. Tento směr byl zvolen proto, že je na něm nejvíce zastávek v Plzni. Kraj na její provoz přispěl čtyřmi a půl miliony korun, aby mohl být navýšen počet spojů na trase. „Bude to takové plzeňské povrchové metro bez přestupů na MHD,“ řekl krajský náměstek pro dopravu Jaroslav Bauer (ČSSD).

Časová úspora

Cesta z jedné cílové stanice do druhé trvá 53 minut, mezi plzeňskými čtvrtěmi Koterov a Křimice pak strávíte pouze devatenáct minut. Městskou dopravou byste stejnou cestu absolvovali s několika přestupy a časově je to nesrovnatelné. „Bydlím ve Skvrňanech a mám to na tramvaj i na nádraží stejně daleko, tak pět minut. Zjistím, čím jsem ve městě rychleji, a podle toho se pak rozhodnu,“ uvažuje Karel Ulč, který se na zkušební jízdu vypravil s manželkou a vnukem Nikolasem. Novou Plzeňskou linku by prý využíval jak směrem do centra, tak i do Kozolup.

Lidem vadí hluk

Sedím v nízkopodlažní soupravě Regionova, která bude na trase Blovice – Plzeň – Kozolupy jezdit, a dávám se do řeči se starší paní, která sedí naproti. „Dneska si projedu celou trasu, ale pak budu jezdit hlavně z Křimic na hlavní nádraží a zpátky,“ plánuje si žena cesty za nákupy nebo lékařem. Nápad kraje na metropolitní železniční linku se jí líbí, i když nachází i nedostatky. „Je to dost hlučné, člověk skoro neslyší vlastního slova,“ podotýká cestující. Podle ní by také mohla mít linka četnější interval. „Pokud bude o linku zájem, dokážu si představit, že by jezdila i po půlhodině,“ slíbil náměstek Bauer.

Kraj sází na to, že budou linku využívat nejen cestující z okolních obcí, ale i sami Plzeňané. Těm se však nelíbí přílišná vzdálenost vlaku od MHD. Někde je čeká i pětiminutová cesta. „Čas, který ušetřím jízdou vlakem, strávím na cestě k nejbližší zastávce městské dopravy. A už se vidím v dešti,“ řekl Deníku student Mirek, podle něhož má vlak smysl hlavně pro lidi z obcí na trase. „Pro Plzeňáky je to podle mě nesmysl, ti využijí MHD. Ledaže bydlí přímo u nádraží a budou se jim hodit i časy, kdy vlaky zrovna pojedou,“ dodal student.

Autor: Miroslava Tolarová

14.10.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zaměstnanci slovenského Volkswagenu stávkují za vyšší mzdy.
2 5

Stávka v bratislavském VW končí, zaměstnanci se dočkají vyšších mezd

Mumie.
1 14

Nová fakta o buchlovské mumii. Nejde o tělo muže

Maketa Německého domu v Brně stojí načerno. Nemá stavební povolení

Brno porušuje skrz své turistické centrum zákon, obvinil šéf brněnských občanských demokratů Robert Kerndl současné vedení magistrátu. Problém vidí v maketě Německého domu na Moravském náměstí. „Musí mít stavební povolení a územní rozhodnutí, které nemá. Jde o černou stavbu," uvedl Kerndl.

Další mezinárodní úspěch. Vína z Česka bodovala mezi elitou

Tuzemští vinaři si z letošního ročníku soutěže vín Oenoforum odvážejí hned několik ocenění. Cenu za nejlepší kolekci získalo vinařství Mikrosvín Mikulov.

AKTUALIZUJEME

V Kolumbii se potopila loď se 170 turisty na palubě

/VIDEO/ Ve vodní nádrži Guatapé na severovýchodě Kolumbie se potopila čtyřpatrová turistická loď Almirante se 170 pasažéry. Úřady zatím potvrdily devět obětí, 28 lidí se stále pohřešuje.

Hurá do plavek! Ale do jakých? Hitem jsou jednodílné, radí ostravský stylista

Léto. Rtuť teploměru šplhá výš a výš. Oblékáme se do koupacího oděvu, jehož historie sahá až do antického Řecka. Po jakém typu plavek ale letos mají ženy sáhnout? Co zrovna letí?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies