Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ve středních Čechách od července zlevní autobusy

Příbram - Levněji by již za pár týdnů měli cestovat autobusem do práce obyvatelé středočeského regionu.

12.5.2009
SDÍLEJ:

Ušetřit by měli hlavně lidé, kteří míří do práce z okrajových částí kraje do Prahy nebo jiných větších městFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Podle slov hejtmana Davida Ratha (ČSSD) by výraznější rozdíl měli pocítit zvláště lidé, kteří míří do práce z okrajových částí kraje do Prahy nebo jiných větších měst – tedy pravidelně jezdí na větší vzdálenost po stejné trase. Ovšem pozor: musí se jednat o člověka, který žije ve „správné“ lokalitě.

Chystané změny (které v pondělí schválili krajští radní, ale ještě je budou posuzovat středočeští zastupitelé) se totiž týkají úpravy tarifů u spojů začleněných do Středočeské integrované dopravy (SID). „Do ní je nyní zařazena autobusová doprava na šedesáti procentech území kraje,“ připomněl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Robin Povšík (ČSSD) s tím, že SID pokrývá jak 60 procent obcí, tak i 60 procent obyvatel. „Zatím do ní není zařazeno na 400 obcí se 400 000 obyvateli,“ konstatoval Povšík.

Většina Středočechů ušetří

Necelé dvě třetiny Středočechů tedy mají naději, že na cestách za výdělkem ušetří. A to zřejmě již od 1. července. Projednávání návrhu v krajském zastupitelstvu zřejmě již nepřinese výraznější změny – sociální demokraté společně s komunisty, kteří jejich vládu podporují, totiž mají dostatečnou převahu, aby své představy prosadili. V tomto případě se jedná o změnu tarifů SID tak, aby byli lidé motivováni k většímu využívání veřejné dopravy.
Ohlášené zlevnění má přinést zónový tarif SID.

Dosavadních 10 zón bude rozšířeno na 13 – přičemž jízdné se bude platit za počet projetých zón, a to bez ohledu na ujetou vzdálenost. „Další cenové výhody přinese využití časových kuponů, které díky předplatnému jednotlivé jízdy dále výrazně zlevní,“ podotkl Povšík.

Na otázku Deníku také upřesnil, že pro cestující by chystané změny neměly přinést potřebu vyřizovat si jakékoli další jízdní doklady. „Alespoň doufám,“ nechal si pootevřená zadní vrátka. Dostatek informací by po definitivním schválení chystaných změn krajským zastupitelstvem měla cestující veřejnost podle Povšíkových slov najít nejen přímo v autobusech, ale také v tisku vycházejícím v oblastech, jichž se změny budou dotýkat.

Příklad změn ceny jízdného:
Praha – Příbram – Rožmitál pod Třemšínem – Věšín: (vzdálenost 77 km) Současný kilometrický tarif: obyčejné jízdné – 75 Kč SID tarif – 12 zón:
Obyčejné jízdné – hotově 74 Kč; při využití elektronické peněženky 72 Kč 7denní časový kupon (10 jízd) – 720 Kč (jedna jízda 72 Kč) 30denní časový kupon (42 jízd) – 2200 Kč (jedna jízda 52 Kč) 90denní časový kupón (126 jízd) – 6000 Kč (jedna jízda 48 Kč)

Autor: Milan Holakovský

12.5.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Koncept vysokorychlostního transportního systému Hyperloop. Ilustrační foto.
2 9

Hyperloop porazil rychlovlak. V ekonomické výhodnosti

Do výrobního cyklu dánského piva byla "zapojena" i lidská moč z hudebního festivalu.

VIDEO: Ani kapku nazmar! Dánové uvařili „urinální“ pivo Pisner

Jaromír Nohavica ragbistou? Nádherná hra, která spojuje lidi, vzpomíná

/ROZHOVOR/ Sám se nebojí o sobě říct, že jako hráč žádná extra třída nebyl, přesto ragby miluje a mluví o něm jen v superlativech. Skladatel a zpěvák Jaromír Nohavica má jasno.

Smečka psů z domu hrůzy skončí v útulku. Pomoc potřebuje i sám majitel

/FOTOGALERIE/ Několik desítek dospělých psů a štěňat žije v centru Mladé Boleslavi v otřesných podmínkách. Ve velkém rodinném domě Na Kozině, který patří Václavu Hrbáčkovi, běhají zvířata mezi haldami odpadků. Do zadní části, kde mají přístřešek, se dá sotva projít.

Nejen slunce, oči ohrožuje v létě i voda a nebezpečný prvok

Léto je spojeno s lákavou představou dovolené, lékaři ale upozorňují, že pro naše oči je to ale naopak období plné nástrah v podobě slunce, klimatizace i špinavé vody.

Dopravní podnik ročně chytne téměř 300 tisíc černých pasažérů

/INFOGRAFIKA/ Počet cestujících nedodržujících přepravní podmínky poslední roky mírně stoupá. Typická je pro ně kamenná tvář.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení