VYBERTE SI REGION

Ve středních Čechách od července zlevní autobusy

Příbram - Levněji by již za pár týdnů měli cestovat autobusem do práce obyvatelé středočeského regionu.

12.5.2009
SDÍLEJ:

Ušetřit by měli hlavně lidé, kteří míří do práce z okrajových částí kraje do Prahy nebo jiných větších městFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Podle slov hejtmana Davida Ratha (ČSSD) by výraznější rozdíl měli pocítit zvláště lidé, kteří míří do práce z okrajových částí kraje do Prahy nebo jiných větších měst – tedy pravidelně jezdí na větší vzdálenost po stejné trase. Ovšem pozor: musí se jednat o člověka, který žije ve „správné“ lokalitě.

Chystané změny (které v pondělí schválili krajští radní, ale ještě je budou posuzovat středočeští zastupitelé) se totiž týkají úpravy tarifů u spojů začleněných do Středočeské integrované dopravy (SID). „Do ní je nyní zařazena autobusová doprava na šedesáti procentech území kraje,“ připomněl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Robin Povšík (ČSSD) s tím, že SID pokrývá jak 60 procent obcí, tak i 60 procent obyvatel. „Zatím do ní není zařazeno na 400 obcí se 400 000 obyvateli,“ konstatoval Povšík.

Většina Středočechů ušetří

Necelé dvě třetiny Středočechů tedy mají naději, že na cestách za výdělkem ušetří. A to zřejmě již od 1. července. Projednávání návrhu v krajském zastupitelstvu zřejmě již nepřinese výraznější změny – sociální demokraté společně s komunisty, kteří jejich vládu podporují, totiž mají dostatečnou převahu, aby své představy prosadili. V tomto případě se jedná o změnu tarifů SID tak, aby byli lidé motivováni k většímu využívání veřejné dopravy.
Ohlášené zlevnění má přinést zónový tarif SID.

Dosavadních 10 zón bude rozšířeno na 13 – přičemž jízdné se bude platit za počet projetých zón, a to bez ohledu na ujetou vzdálenost. „Další cenové výhody přinese využití časových kuponů, které díky předplatnému jednotlivé jízdy dále výrazně zlevní,“ podotkl Povšík.

Na otázku Deníku také upřesnil, že pro cestující by chystané změny neměly přinést potřebu vyřizovat si jakékoli další jízdní doklady. „Alespoň doufám,“ nechal si pootevřená zadní vrátka. Dostatek informací by po definitivním schválení chystaných změn krajským zastupitelstvem měla cestující veřejnost podle Povšíkových slov najít nejen přímo v autobusech, ale také v tisku vycházejícím v oblastech, jichž se změny budou dotýkat.

Příklad změn ceny jízdného:
Praha – Příbram – Rožmitál pod Třemšínem – Věšín: (vzdálenost 77 km) Současný kilometrický tarif: obyčejné jízdné – 75 Kč SID tarif – 12 zón:
Obyčejné jízdné – hotově 74 Kč; při využití elektronické peněženky 72 Kč 7denní časový kupon (10 jízd) – 720 Kč (jedna jízda 72 Kč) 30denní časový kupon (42 jízd) – 2200 Kč (jedna jízda 52 Kč) 90denní časový kupón (126 jízd) – 6000 Kč (jedna jízda 48 Kč)

Autor: Milan Holakovský

12.5.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies