Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Veletrhu Czech RailDays vévodí lokomotivy

Ostrava /FOTOGALERIE/ - Jaké nové stroje jezdí na kolejích? O tom si můžete udělat přehled na mezinárodním veletrhu Czech RailDays. Svou nejnovější drážní techniku přijely do Ostravy firmy představit už pojedenácté.

16.6.2010
SDÍLEJ:

Svou nejnovější drážní techniku přijely firmy už pojedenácté představit do Ostravy na mezinárodní veletrh Czech RailDays.Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

„Letos přijelo 156 firem, své expozice tu mají všichni tradiční vystavovatelé,“ informoval manažer veletrhu Stanislav Zapletal.

Hvězdami veletrhu jsou letos lokomotivy. Například svoji technickou novinku, lokomotivu s pohonem na stlačený zemní plyn, v premiéře na výstavě Czech RailDays představuje společnost Vítkovice Doprava ze skupiny Vítkovice Machinery Group.

Lokomotiva dosud jezdila jen po firemním kolejišti. V úterýpoprvé vyjela na veřejnou trať, aby se stala jedním z lákadel výstavy. Lokomotiva je výsledkem činnosti řešitelského týmu společností Vítkovice Doprava, ČD Cargo a Výzkumného ústavu železničního.

„Společným cílem bylo dostat na železnici lokomotivu, která není závislá na zdroji fosilních paliv, a to důsledně čili ani na elektřině,“ uvedl Jaromír Scelavík, ředitel společnosti Vítkovice Doprava.

Nižší emise i hlučnost

Nová lokomotiva má nižší množství emisí ve výfukových plynech ve srovnání s naftovými motory. Nyní bude jezdit ve vlečkovém provozu a bude sloužit pro ověřování technického řešení, které autoři inovace zvolili. „Stejně tak budeme sledovat náklady na provoz. Měření hluku prokázala snížení hluku až o třináct decibelů při maximálních otáčkách motoru. Taktéž první jízdy potvrzují snížení nákladů na pohonné hmoty o třicet až čtyřicet procent,“ konstatoval Scelavík.

Mezi další lokomotivy, které se poprvé na Czech RailDays v Ostravě představují, patří ty od firem Bombardier a Voith. Lokomotivy firmy Bombardier byly nedávno homologovány pro provoz na kolejích v Česku. Na výrobu moderních lokomotiv Maxima německé firmy Voith zase letos získala licenci společnost Lostr Louny. Polský dopravce PKP Intercity představí svou nejmodernější lokomotivu EU44 Husarz a nejnovější vůz první třídy. Cestujícím nabízí 54 míst k sezení a jsou vybaveny klimatizací a elektrickou zásuvkou 230 V.

„Polákům můžeme v tomto směru docela závidět,“ konstatoval manažer veletrhu Stanislav Zapletal. Společnost ČD Cargo zase slavnostně převezme na veletrhu od společnosti CZ LOKO poslední, třicátou lokomotivu řady 753 ze zakázky na modernizaci celkem třiceti kusů lokomotiv.

Vedle lokomotiv a dalších kolejových vozů mohou lidé na veletrhu zhlédnout také manipulační techniku nebo prostředky pro stavbu, provoz a údržbu železniční a tramvajové cesty. Brány veletrhu jsou otevřenyve středuod 9 do 18 hodin,ve čtvrtekod 9 do 16 hodin.

Autor: Iva Havlíčková

16.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tomáš Procházka
9

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Ilustrační foto
3 8

Číně dochází trpělivost. Omezí vývoz ropných produktů do KLDR

Švestky z městské zahrádky. Ze stromů lze ovoce česat zdarma

Sklizeň podzimního ovoce je v plném proudu. Kdo chce získat české plody, může využít nabídku sadařů, kteří mívají výhodnější ceny než běžné obchody. Pražané však mají i jinou možnost: natrhat si jablka, hrušky i švestky zdarma v sadech hlavního města.

DOTYK.CZ

Před 79 lety vláda vyhlásila mobilizaci. Lid absolutně pevný, chválil Beneš

Přesně ve 22.20 byla rozhlasem vyhlášena všeobecná mobilizace Československé republiky. Onoho 23. září 1938 bylo řádně horko nejen za hranicemi, kde chřestil zbraněmi Hitler, ale i uvnitř vlasti, v Sudetech. Dobrá polovina sudeťáků mobilizace neuposlechla. A do osudného Mnichovského diktátu zbýval pouhý týden.

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Soud se zastal „zakleknuté firmy“. Bude Česko platit milionové odškodné?

Daňoví poplatníci by se v blízké budoucnosti mohli „prohnout“ a nechtěně zaplatit stovky milionů korun jako odškodné soukromé firmě za přílišnou horlivost úředníků a celníků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení