VYBERTE SI REGION

Veletrhu Czech RailDays vévodí lokomotivy

Ostrava /FOTOGALERIE/ - Jaké nové stroje jezdí na kolejích? O tom si můžete udělat přehled na mezinárodním veletrhu Czech RailDays. Svou nejnovější drážní techniku přijely do Ostravy firmy představit už pojedenácté.

16.6.2010
SDÍLEJ:

Svou nejnovější drážní techniku přijely firmy už pojedenácté představit do Ostravy na mezinárodní veletrh Czech RailDays.Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

„Letos přijelo 156 firem, své expozice tu mají všichni tradiční vystavovatelé,“ informoval manažer veletrhu Stanislav Zapletal.

Hvězdami veletrhu jsou letos lokomotivy. Například svoji technickou novinku, lokomotivu s pohonem na stlačený zemní plyn, v premiéře na výstavě Czech RailDays představuje společnost Vítkovice Doprava ze skupiny Vítkovice Machinery Group.

Lokomotiva dosud jezdila jen po firemním kolejišti. V úterýpoprvé vyjela na veřejnou trať, aby se stala jedním z lákadel výstavy. Lokomotiva je výsledkem činnosti řešitelského týmu společností Vítkovice Doprava, ČD Cargo a Výzkumného ústavu železničního.

„Společným cílem bylo dostat na železnici lokomotivu, která není závislá na zdroji fosilních paliv, a to důsledně čili ani na elektřině,“ uvedl Jaromír Scelavík, ředitel společnosti Vítkovice Doprava.

Nižší emise i hlučnost

Nová lokomotiva má nižší množství emisí ve výfukových plynech ve srovnání s naftovými motory. Nyní bude jezdit ve vlečkovém provozu a bude sloužit pro ověřování technického řešení, které autoři inovace zvolili. „Stejně tak budeme sledovat náklady na provoz. Měření hluku prokázala snížení hluku až o třináct decibelů při maximálních otáčkách motoru. Taktéž první jízdy potvrzují snížení nákladů na pohonné hmoty o třicet až čtyřicet procent,“ konstatoval Scelavík.

Mezi další lokomotivy, které se poprvé na Czech RailDays v Ostravě představují, patří ty od firem Bombardier a Voith. Lokomotivy firmy Bombardier byly nedávno homologovány pro provoz na kolejích v Česku. Na výrobu moderních lokomotiv Maxima německé firmy Voith zase letos získala licenci společnost Lostr Louny. Polský dopravce PKP Intercity představí svou nejmodernější lokomotivu EU44 Husarz a nejnovější vůz první třídy. Cestujícím nabízí 54 míst k sezení a jsou vybaveny klimatizací a elektrickou zásuvkou 230 V.

„Polákům můžeme v tomto směru docela závidět,“ konstatoval manažer veletrhu Stanislav Zapletal. Společnost ČD Cargo zase slavnostně převezme na veletrhu od společnosti CZ LOKO poslední, třicátou lokomotivu řady 753 ze zakázky na modernizaci celkem třiceti kusů lokomotiv.

Vedle lokomotiv a dalších kolejových vozů mohou lidé na veletrhu zhlédnout také manipulační techniku nebo prostředky pro stavbu, provoz a údržbu železniční a tramvajové cesty. Brány veletrhu jsou otevřenyve středuod 9 do 18 hodin,ve čtvrtekod 9 do 16 hodin.

Autor: Iva Havlíčková

16.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Ústavní soud ve středu rozhodne o stížnosti vyhoštěného Iráčana

Brno - Ústavní soud (ÚS) ve středu vyhlásí nález s přímou vazbou na uprchlickou krizi a právní úpravu azylu v Česku. Rozhodne o stížnosti Iráčana zajištěného loni v listopadu a brzy poté vyhoštěného do vlasti. České orgány se podle stížnosti vůbec nezabývaly jeho obavami z mučení a násilí. Policie údajně také nezohlednila jeho úmysl požádat o mezinárodní ochranu.

Povstalci v Halabu řekli Američanům, že město neopustí

Damašek - Povstalci v syrském Halabu oznámili Spojeným státům, že obléhanou východní část města neopustí. Reagovali tak na výzvu Moskvy, která je prý připravena jednat s Washingtonem o stažení všech rebelů. Informovala o tom agentura Reuters. Podle syrského vojenského zdroje má Damašek v plánu získat plnou kontrolu nad Halabem během několika týdnů.

Z izraelského nákupu ponorek prý bude profitovat i Írán

Tel Aviv - Aféra kolem nákupu dalších tří ponorek pro izraelskou armádu nabrala nové obrátky. Objevily se totiž informace, že v německé společnosti ThyssenKrupp, která je měla dodat, má podíl i úhlavní nepřítel židovského státu Írán. Informovala o tom agentura AFP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies