Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlaky pojedou pomalu, přesto mohou zabíjet

Třinec - Kdyby nešlo o život, dalo by se mluvit o zajímavé informaci. Na staveništi u Slovanu, které denně na vlastní pěst překonávají davy lidí, se rychlost vlaků zvýší o několik týdnů později, než se uvádělo.

11.10.2011
SDÍLEJ:

Přechod přes koleje pod náměstím TGM byl sice zrušen už v červenci, lidé z lokality „za tratí“ to ale nerespektují. Jde také o přirozenou spojnici mezi Lyžbicemi a Sosnou.Foto: Deník/Marek Cholewa

Přechod přes koleje pod náměstím byl sice zrušen už v červenci, lidé z lokality „za tratí“ to ale nechtějí respektovat a navzdory betonovým bariérám dál chodí přes rozestavěnou koridorovou trať. Místo vždy bývalo přirozenou spojnicí mezi Lyžbicemi a Sosnou, a proto se tudy běžně chodí i na sídliště a do nemocnice.

„My si to tam nějak přeskáčeme,“ říká dvaačtyřicetiletý Luboš Houška, jenž žije za kolejemi pátým rokem. Odhaduje se, že přes zakázané místo chodí tři až čtyři tisíce lidí. Paradoxně se k nim hlásí i třinecká zastupitelka Anna Bystrzycká. „Je to podle předpisů, ale proti lidem. Já sama se přiznám, že tam chodím. I když je to strašné, je mnohem pohodlnější jít tudy a skákat přes ty díry, než jít až k městskému úřadu,“ uvedla Bystrzycká.

Oldřich Zlámal, ředitel celé stavby mezi Bystřicí a Českým Těšínem, takové chování rozhodně nedoporučuje. „Chtěl bych požádat občany, aby opravdu respektovali to, že přes bývalý přechod se nesmí chodit. Vlak jezdí po novém svršku, takže ho slyšíte v posledních třiceti až padesáti metrech, na to rozhodně není šance reagovat,“ pravil. V místě kromě vlaků občas jezdí i tatrovky, ale zatím se zde žádná tragédie nestala. Podle Zlámala by se přesto měli Třinečané co nejdříve ukáznit.

„Ta situace je pro ně asi problematická, je to ale v souladu se zadávacími podmínkami. Je to z důvodu technického, ne že by někdo chtěl dělat naschvály,“ prohlásil Zlámal. Původně počítal s tím, že v úseku bude snížena traťová rychlost na 50 kilometrů za hodinu jen do 3. listopadu, tento termín ale není reálný. „Zvyšovat traťovou rychlost bude možné až na konci roku, teď je tam padesát kilometrů, na konci roku bude zvyšována na osmdesát a postupně dál,“ zdůraznil. Plná rychlost? 140 až 160 kilometrů za hodinu. Když se k tomu připočítá zimní počasí, zhoršená viditelnost a náledí, je zřejmé, že někdy na přelomu roku se nebezpečí radikálně zvýší.

Firmy s takovou nekázní místních nepočítaly, nicméně uznávají, že v centru města se přes koleje chodilo odjakživa. Padl příslib, že v polovině roku 2012 se už lidé budou moci dostat na druhou stranu průchodem, což nebude nic jiného než zárodek podjezdu Via Lyžbice, jehož výstavba má skluz.

Autor: Marek Cholewa

11.10.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kočka
23

Žena zemřela po kousnutí kočkou na nemoc přenášenou klíšťaty

Zleva Michal Urbánek, Kamil Jirounek, Radomír Kučera a Peter Kmeť
5 10

Jde o pokus o násilné převzetí mojí firmy, tvrdí zakladatel Oleo Chemical

AUTOMIX.CZ

Takto by mohla vypadat Škoda Kodiaq Coupé RS. A co říkáte na Karoq Coupé?

Česká automobilka Škoda se chce v nejbližší době víc soustředit na vozy typu SUV. Je to logické, zákazníci o ně mají čím dál větší zájem. Jednou z možností, jak by mladoboleslavská značka mohla svou nabídku "esúvéček" a crossoverů v budoucnu rozšířit, je třeba i uvedení nových kupé-SUV.

Mořský gigant přistál u Austrálie. Největší loď světa měří skoro 500 metrů

/VIDEO/ Největší plavidlo světa, plovoucí stanice společnosti Shell na těžbu a zkapalňování zemního plynu, dorazilo z doků v Jižní Koreji k břehům Austrálie. Po prvním vyplutí na moře zakotvilo na místě, kde bude postupně uvedeno do provozu. Posádka má speciální námořní školení pro navigaci letadel.

Potvrzeno! Francii postihla katastrofální neúroda vinných hroznů

Když na jaře varovali francouzští vinaři, že silné mrazy zničily jejich celoroční snažení, mnozí doufali, že se réva nakonec vzpamatuje. Bohužel, černé předpovědi se vyplnily.

V bankomatech je Windows XP, lze ho ovládnout během minuty

Ke každému bankomatu se dá jednoduše připojit USB kabelem, peníze pak lze ukrást během minuty. Několika zlodějíčkům v Asii se tak před časem podařilo jednoduše vybrat peníze. Experti vysvětlují, jak jsou bankomaty málo zabezpečené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení