Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlny na dálnici: zmizí do zimy?

Ostrava - Vyřešení problému s ostravskou částí dálnice D1 se o pár měsíců posunulo. Hrboly, kvůli kterým se řidiči za volantem cítí jako na housenkové dráze, se začnou opravovat zřejmě na konci léta.

22.4.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Pavel Sonnek

Zrušit zpoplatnění ostravské části dálnice, která byla s velkou slávou otevřena před třemi lety, se stále nedaří, mnoho řidičů z regionu ale více trápí ještě jiná věc. Po rychlostní komunikaci protínající moravskoslezskou metropoli totiž svižnou stotřicítkou jet nemůžou.

Důvod? Zhruba dvoukilometrový úsek se vlní skoro jako horská dráha někde na pouti, takže na něm už několik měsíců omezují značky rychlost na osmdesát kilometrů v hodině. Opravy hrbolů měly konečně začít letos na jaře, nakonec se ale začne vozovka frézovat zřejmě až na konci letních prázdnin.

„V současné době probíhají jednání s odborníky a s dodavatelem kameniva. Zahájení oprav je plánované v letních měsících letošního roku a vyžádá si dílčí dopravní omezení. Opravné práce provedeme v rámci reklamace, tedy na naše náklady,“ uvedla Iveta Štočková, mluvčí společnosti Eurovia CS, nástupnické firmy po ODS-Dopravních stavbách Ostrava, které tuto část autostrády stavěly.

Podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martiny Vápeníkové dojde v průběhu oprav dvoukilometrového úseku ke střídavému převedení obousměrné dopravy vždy do jednoho dopravního pásu. Podle předpokladů by měla být rekonstrukce dokončena v období bez sněhu a teplot pod nulou, tedy když jsou ještě vhodné podmínky pro pokládání asfaltové vrstvy.

„Součástí budou pravděpodobně i opravy na dotčených mostních objektech, což může být příčinou skluzu v provádění oprav vlastní vozovky, a to včetně dokončení obrusné vrstvy až v příštím roce,“ vyjádřila se k problematice Vápeníková.

O příčinách zvlnění dálnice se podle ní stále vedou odborné diskuse.Směřují k závěru, že hlavní příčinou jsou nevhodné fyzikálně-mechanické vlastnosti průmyslových odpadů použitých pro násypové základy. Problém zvlněné dálnice už se přitom jednou řešil, a to rok po jejím zprovoznění. Tehdy bylo v rámci reklamace odtěženo bobtnající podloží a povrch vozovky vyfrézován.

„Při výstavbě ostravské dálnice D1 byly použity certifikované materiály dle platné projektové dokumentace. Po dokončení prací bohužel jeden materiál v podloží nabobtnal, a to způsobilo nerovnosti komunikace,“ vyjádřila se Iveta Štočková z Eurovie.

MĚŘÍ ZVLNĚNÍ. V současné době probíhá podrobný geodetický monitoring zvlněného úseku dálnice D1, který vede zhruba od třebovické elektrárny do Přívozu. Výsledky průzkumu mají sloužit jako podklad pro návrh řešení celé problematiky. Foto: Deník/Miroslav Kucej

Čtěte také: Bezplatná dálnice v Ostravě? Zatím ani za smogu

Autor: Martin Pleva

22.4.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

TOP 2 HNED PAVEL VIČAR Knihkupectví ve Vyškově je zase v provozu. Majitelka si pořídila systém EET, a po rozhodnutí finanční správy může svůj obchod dál provozovat.
7

Knihkupectví uzavřená kvůli EET opět fungují, finanční správa to posvětila

Ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
4

Ultimátum taxikářů vypršelo. Na příští týden chystají protestní jízdu

Škodovka nestíhá, superb se možná bude vyrábět v Německu. Odboráři nesouhlasí

Pracují sedm dní v týdnu téměř 24 hodin denně. Závody Škody Auto v Mladé Boleslavi a Kvasinách nestíhají. Prodeje stále rostou a brzy mají přijít nové modely. Vedení mateřského koncernu Volkswagen řeší, jak české automobilce pomoci a které modely přesunout do továren po Evropě. Škoda se potýká s nedostatkem pracovníků. Informovaly o tom Hospodářské noviny.

AUTOMIX.CZ

Tatra postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly. Hýbe se jako krab

Česká automobilka Tatra se pochlubila jednou unikátní novinkou. Pro jistého švýcarského zákazníka totiž postavila osmikolový podvozek se systémem řízení kol všech čtyř náprav. Vůz díky tomu umí mimo jiné takzvaný „krabí chod", tedy jízdu šikmo vpřed či vzad doleva nebo doprava při stejném úhlu natočení všech kol. Není divu, že novinka v Kopřivnici dostala právě přezdívku "Krab".

Evropa zvládla start Laver Cupu, po dvou zápasech vede 2:0

/FOTOGALERIE/ Tenisté týmu Evropy vedou po prvních dvou zápasech Laver Cupu nad výběrem světa 2:0. Byly to ale pořádné bitvy, bojovalo se o každý míček. Nejprve Chorvat Marin Čilič porazil dvakrát 7:6 mladého Američana Francese Tiafoeho, pak si Rakušan Dominic Thiem poradil 6:7, 7:6 a 10:7 v rozhodujícím super tie-breaku s dalším americkým hráčem Johnem Isnerem.

OBRAZEM: Policejní zakuklenci se v Hodoníně slanili z vrtulníku

/VIDEO, FOTOGALERIE/ Jaké je to být policistou a co všechno je k tomu potřeba splnit, mohli zjistit zájemci v pátek v areálu stadionu U Červených domků v Hodoníně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení