VYBERTE SI REGION

Vlny na dálnici: zmizí do zimy?

Ostrava - Vyřešení problému s ostravskou částí dálnice D1 se o pár měsíců posunulo. Hrboly, kvůli kterým se řidiči za volantem cítí jako na housenkové dráze, se začnou opravovat zřejmě na konci léta.

22.4.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Pavel Sonnek

Zrušit zpoplatnění ostravské části dálnice, která byla s velkou slávou otevřena před třemi lety, se stále nedaří, mnoho řidičů z regionu ale více trápí ještě jiná věc. Po rychlostní komunikaci protínající moravskoslezskou metropoli totiž svižnou stotřicítkou jet nemůžou.

Důvod? Zhruba dvoukilometrový úsek se vlní skoro jako horská dráha někde na pouti, takže na něm už několik měsíců omezují značky rychlost na osmdesát kilometrů v hodině. Opravy hrbolů měly konečně začít letos na jaře, nakonec se ale začne vozovka frézovat zřejmě až na konci letních prázdnin.

„V současné době probíhají jednání s odborníky a s dodavatelem kameniva. Zahájení oprav je plánované v letních měsících letošního roku a vyžádá si dílčí dopravní omezení. Opravné práce provedeme v rámci reklamace, tedy na naše náklady,“ uvedla Iveta Štočková, mluvčí společnosti Eurovia CS, nástupnické firmy po ODS-Dopravních stavbách Ostrava, které tuto část autostrády stavěly.

Podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martiny Vápeníkové dojde v průběhu oprav dvoukilometrového úseku ke střídavému převedení obousměrné dopravy vždy do jednoho dopravního pásu. Podle předpokladů by měla být rekonstrukce dokončena v období bez sněhu a teplot pod nulou, tedy když jsou ještě vhodné podmínky pro pokládání asfaltové vrstvy.

„Součástí budou pravděpodobně i opravy na dotčených mostních objektech, což může být příčinou skluzu v provádění oprav vlastní vozovky, a to včetně dokončení obrusné vrstvy až v příštím roce,“ vyjádřila se k problematice Vápeníková.

O příčinách zvlnění dálnice se podle ní stále vedou odborné diskuse.Směřují k závěru, že hlavní příčinou jsou nevhodné fyzikálně-mechanické vlastnosti průmyslových odpadů použitých pro násypové základy. Problém zvlněné dálnice už se přitom jednou řešil, a to rok po jejím zprovoznění. Tehdy bylo v rámci reklamace odtěženo bobtnající podloží a povrch vozovky vyfrézován.

„Při výstavbě ostravské dálnice D1 byly použity certifikované materiály dle platné projektové dokumentace. Po dokončení prací bohužel jeden materiál v podloží nabobtnal, a to způsobilo nerovnosti komunikace,“ vyjádřila se Iveta Štočková z Eurovie.

MĚŘÍ ZVLNĚNÍ. V současné době probíhá podrobný geodetický monitoring zvlněného úseku dálnice D1, který vede zhruba od třebovické elektrárny do Přívozu. Výsledky průzkumu mají sloužit jako podklad pro návrh řešení celé problematiky. Foto: Deník/Miroslav Kucej

Čtěte také: Bezplatná dálnice v Ostravě? Zatím ani za smogu

Autor: Martin Pleva

22.4.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
7 21

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Ilustrační foto.
8

Domácích zabijaček prasat ubývá

Motoristům se má ulevit při registru aut na úřadech. Emise budou v systému

Teplicko Je to dobrá zpráva pro všechny majitele aut. Motoristé už by totiž v budoucnu nemuseli chodit vyřizovat změny v registru vozidel pouze na úřady podle svého bydliště. Registrovat vozidlo by mohli na všech úřadech obcí s rozšířenou působností. „Novelu zákona schválili poslanci a poslali ji do Senátu. Ještě ji bude muset podepsat prezident. Zhruba za čtvrt roku by mohla začít platit," říká Michal Cuc, předseda Profesní komory STK a vedoucí STK Ivesur v Dubí a v Litoměřicích.

Před rokem zemřel europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf

Europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf, který zemřel náhle před rokem, 22. ledna 2016, byl výrazným komunistickým politikem posledních 25 let. Nejprve zasedal ve Federálním shromáždění, poté byl poslancem Sněmovny a od roku 2004 vykonával mandát v Evropském parlamentu. Ransdorf byl znám svým intelektuálním rozhledem, který oceňovali i jeho političtí oponenti. Dožil se 62 let.

Udělal si fajn selfie. Ostatní mysleli, že je sebevrah

Ústí nad Labem – „Je tam sebevrah," ukazovali kolemjdoucí na oblouk Benešova mostu. Na místě svítily majáčky policie a hasičů, byla sobota asi osm hodin večer, provoz na mostě byl uzavřen policií a vypnuto trakční vedení trolejbusů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies