„Byla jsem mnohokrát svědkem toho, jak se řidič autobusu na lince ve směru Luby choval k mamince s kočárkem, kdy na ni křičel na celý autobus: Ty náno, nalezeš už do toho autobusu?! Maminka táhla nejen malé dítě, nákup, ale snažila se do autobusu vysadit i kočárek, což jí moc nešlo. Musel jí pomáhat jeden starší pán. Jindy byl týž řidič vulgární na malé děti, které platily jízdu drobnými. To už jsem nevydržela a musela pana řidiče sama okřiknout,“ zlobí se Hana Křenová z Klatov.

Podobné zážitky mají i další cestující. „S kočárkem cestuji hromadnou dopravou každý den už zhruba deset měsíců. Táhnete třicetikilový kočárek úzkými zadními dveřmi do autobusu po třech schodech. I já mám s řidiči autobusu problém, často nepomohou, i když je o to požádáte,“ zlobí se Vlaďka Šantorová z Klatov.

Neplatná jízdenka

Další z cestujících si nyní pravidelně kontroluje jízdenku, kterou od řidiče dostává. „Nikdy jsem se na jízdenku nedívala. Teď si ji ale kontroluji pravidelně. Dostala jsem totiž v autobuse MHD pokutu za to, že mám neplatnou jízdenku. Byla totiž z opačného směru, než jsme jeli. Vůbec mi nepomohlo mé konstatování, že tuhle jízdenku jsem právě dostala od řidiče. Držela jsem ji v ruce. Bůh ví, pro koho ji vytiskl, a já ji pak dostala. Stěžovala jsem si na ČSAD několikrát, ale vždycky mě odbyli,“ tvrdí další cestující Marta Kočová.

Nespokojených cestujících je ale mnohem více. Mnozí se však bojí problémů.

Vážné obvinění

„V posledních týdnech jsme neobdrželi žádnou písemnou ani ústní stížnost na chování řidičů linkových autobusů ani autobusů MHD. Těmito podněty bychom se samozřejmě zabývali a věnovali jim potřebnou pozornost. Nesouhlasím ani s tvrzením cestující, která tvrdí, že dostala v našem autobusu MHD pokutu. O tom, že byla na lince MHD provedena kontrola s takovým výsledkem, bychom věděli nejen my, ale i na generálním ředitelství v Plzni."

!Obvinit řidiče z toho, že dal cestujícímu neplatnou jízdenku, je závažné obvinění a takovému řidiči by samozřejmě hrozilo okamžité propuštění z pracovního poměru. Proto bych chtěl poprosit všechny cestující, kteří se během cestování autobusy ČSAD a MHD setkají s nevhodným chováním řidičů, nebo pokud zjistí, že jim byla vydána neplatná jízdenka, aby neváhali kontaktovat přímo ČSAD v Klatovech a jejich stížnosti budeme samozřejmě ihned řešit. Potřebujeme vědět, kdy se to stalo, na jaké lince, popřípadě jméno řidiče. Jen tak přispějete k tomu aby se to znovu neopakovalo,“ komentoval Deníku stížnosti cestujících Jaroslav Křepel z ČSAD v Klatovech.