VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vykolejení vlaku způsobilo škodu 37,5 milionu

Lovosice /FOTOGALERIE/ - Doprava na železničním koridoru mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem stála dál i večer, provoz měl být obnoven o půlnoci. Dva poslední vozy nákladního vlaku vykolejily v úterý v 8.31 hodin na nádraží v Lovosicích. Následkem toho byla poškozena trať v délce tří kilometrů.

9.3.2010
SDÍLEJ:

V úterý 9.3. vykolejil v Lovosicích vagon nákladního vlaku s uhlím. Škoda na kolejích se šplhá až k 20 milionům, na vagonech ještě kolem 250 tisíc.Foto: DENÍK/Karel Pech

Nehoda pouhých dvou vagonů však na několik hodin výrazně zkomplikovala dopravu na koridorové trati spojující Drážďany s Vídní.

Vlaky nabraly až dvouhodinová zpoždění, cestující navíc čekala celá řada odklonů a náhradní autobusová doprava.

"Vzniklá škoda při nehodě je 37 500 000 Kč, přičemž odhadnutá škoda na trati činí 37 200 000 a na vagónech 300 000 Kč," uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Podle jeho vyjádření bude příčinou nehody pravděpodobně technická závada na voze.

Zpočátku byla situace v železniční dopravě chaotická, protože kvůli tragické nehodě na silnici I/30 nebylo možné zavést náhradní autobusovou dopravu. Později se však ustálila.

AKTUÁLNÍ SITUACE:
Provoz na železniční trati 090 je částečně obnoven. Mezi Lovosicemi a Prackovicemi nad Labem
je provoz sveden do jedné koleje. Z toho důvodu může docházet ke zpoždění vlaků.

Předpokládané zpoždění vlaků bude asi 5 až 15 minut.
Úplné zprovoznění tratě se podle Drážní inspekce očekává v průběhu středy.

Obnovení provozu předpokládané na úterních 17.30 hodin, se z důvodu opakovanému neočekávanému prodloužení odklízecích prací v místě mimořádnosti posunulo zprvu na 21.30, později pak na 00.00 hodin.

Provoz ještě navíc omezovala nutnost vypnutí trakčního vedení v obvodu celé stanice Lovosice. Autobusy náhradní dopravy za vlaky proto od 15.00 hodin jezdily nově v úseku Ústí nad Labem hlavní nádraží - Lovosice - Bohušovice nad Ohří.

Toto omezení mělo trvat nejdéle do 17.30 hodin, protáhlo se však až do ukončení denního provozu. Opravy poničené trati budou probíhat po dobu několika týdnů.

Autor: Filip Vlček

9.3.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ekonom Pavel Kohout
1

Komentář Pavla Kohouta: Jak je tomu s eurem

Donald Trump, Emmanuel Macron a Theresa Mayová na sicilském summitu G7.
AKTUALIZOVÁNO
13

Víme, jak bolí Bataclan i Manchester, shodli se Mayová s Macronem

Příběhy falešných obětí z Manchesteru. Naletěl i slavný deník Daily Mail

Každá událost přináší nejen opravdové hrdiny a oběti. Už od nepaměti se rodí nepraví hrdinové, vítězové a poražení. Titanic měl své nepravé přeživší i nepřeživší. Sociální sítě umožňují lhářům ucházet se o pozornost. Také výbuch sebevražedného atentátníka v Manchesteru už zrodil na internetu neexistující oběti.

Zkasírovat hosta před každou cigaretou? I to může „přinést" protikuřácký zákon

Jste číšníkem v restauraci a host, který vypil třeba tři piva a jednu štamprli, se zvedne s tím, že si jde ven zapálit. Budete mu důvěřovat, nebo ho zkasírujete hned? I s takovými situacemi si budou muset v restauracích poradit poté, co začne 31. května platit protikuřácký zákon.

Kamiony pustoší silnice v okolí opravovaného tahu z Holic na Vysoké Mýto

Neustálý řev motorů, výfukové zplodiny, na silnici vyjeté koleje, trhající se krajnice. Tak to v těchto dnech vypadá v Jaroslavi na Holicku. Obec doplácí na probíhající rekonstrukci páteřního tahu I/35 z Holic na Vysoké Mýto. Přes Jaroslav teď proudí veškerá silniční doprava včetně kamionové.

Na Sicílii jednají státy G7. Venku je léto, v jednacím sále bude chladno

Všechno je jednou „poprvé". Pro amerického prezidenta Donalda Trumpa je toho tento týden „napoprvé" dost. První zahraniční cesta, první setkání s papežem, první jednání v NATO. Také setkání osmi světových ekonomických velmocí pod hlavičkou G7 je pro amerického politika první. Tentokrát se na něj vydal do Taorminy na Sicílii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies