VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Za cenu zbytečných retardérů mohla stát nová školka

Praha – Podle ředitele obecně prospěšné společnosti Acta Non Verba Vojtěcha Razimy jsou retardéry v ulici Na Hřebenkách ukázkovým příkladem plýtvání s veřejnými prostředky.

3.7.2011 2
SDÍLEJ:

Některé z retardérů údajně ani neodpovídají technickým normám. Ta nařizuje sklon nájezdu v poměru maximálně 1:10. „ANV naměřila sklon větší – 1:15,“ uvádí Vojtěch Razima. Foto: ANV

Neuvěřitelných čtyřiadvacet milionů korun stálo podle mnohých zcela zbytečné dopravní opatření na Smíchově.

Jak Deník už před nedávnem upozornil, minulé vedení Prahy 5 si ho objednalo u Technické správy komunikací (TSK). A výsledek? Řidiči na necelém půl kilometru ulice Na Hřebenkách doslova narazí, věřte nebo nevěřte, na sedm retardérů.

A kdyby se čirou náhodou nějaký dobrodruh kaskadér přeci jen odhodlal přeskákat retardéry vyšší, nežli povolenou rychlostí, je tu v záloze radar i replika kamery za zhruba sto tisíc korun. Sám mluvčí TSK Tomáš Mrázek před časem přiznal, že podobný úkaz se v Praze nevidí. Zdůraznil ale, že TSK vycházela z požadavku městské části. „Šlo o kompletní rekonstrukci komunikace, včetně obnovení povrchu,“ zopakoval Mrázek.

Deník má čerstvě k dispozici kopii faktury, která jednoznačně dokládá kompletní náklady. Na místo zbytečně zablokované silnice mohla na Praze 5, nebo kdekoliv jinde vyrůst příkladně nová mateřská školka.

„Mateřská škola Tyršova, dokončená v roce 2007 stála 22,4 miliony korun,“ sdělil Deníku místostarosta Prahy 5 pro oblast školství Petr Lachnit (ČSSD). „Má tři třídy a celkovou kapacitu 84 žáků,“ upřesnil dále.

Zdůraznil sice, že konkrétně Praha 5 nemá problémy s chybějícími místy v mateřských školkách. Prakticky všechny děti byly při letošním zápisu přijaty. V jiných městských částech je to ovšem naopak.

ANV: Je to ukázkový případ plýtvání obecními penězi

Podle ředitele obecně prospěšné společnosti Acta Non Verba Vojtěcha Razimy, který na případ Deník upozornil, jsou retardéry v ulici Na Hřebenkách ukázkovým příkladem plýtvání s veřejnými prostředky.

Zástupce starosty Prahy 5 pro oblast dopravy Jiří Vejmelka (VV) se domnívá, že by v ulici bohatě stačily dva zpomalovací prahy. Příští týden se má proto údajně sejít se soudním znalcem, který odhadne, kolik peněz by stálo odstranění těch zbývajících. A proč vlastně toto absurdní dopravní řešení vzniklo? Dle oficiální verze minulého vedení smíchovské radnice mělo sloužit k ochraně klientů nedalekého domova pro zrakově postižené Palata.

Razima je však přesvědčen, že tento důvod byl pouze zástupný.

„Už v roce 2008 byl v ulici Na Hřebenkách instalován jednosměrný zákaz vjezdu. Podle mínění místních měl už v tomto omezení prsty šéf investiční skupiny Penta Marek Dospiva, který se právě chystal nastěhovat do zdejší vily po komunistickém ministru zahraničí Bohuslavu Chňoupkovi,“ rekapituluje Razima. Svědectví jednoho z místních obyvatel, který si nepřál být jmenován uvádí, že si sousedé „papalášské praktiky“ nenechali líbit a donutili úředníky, aby ulici Na Hřebenkách opět zprůjezdnili.

Zákazové značky tu tedy vydržely pouhé dva měsíce.

Dle tehdejšího vyjádření Prahy 5, které má Deník k dispozici, s umístěním zákazu neměl Dospiva nic společného.

Také podle Dospivova tiskového mluvčího se jedná o konspirační teorii. Dospiva prý nemá nejmenší zájem ovlivňovat dopravu v blízkosti svého sídla.

Čtěte také: Ulici prominenta blokuje 7 retardérů

Autor: Jakub Krupka

3.7.2011 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
1 7

Češi mají ve vesmíru svou první nanodružici. Vědcům zatím dělá radost

Stařenka v domově důchodců - ilustrační foto
13 7

Rozdíl mezi výplatou a důchodem je v Česku skoro nejvyšší v EU

Britové se pyšní novou válečnou lodí. Jde o největší plavidlo Jejího Veličenstva

/VIDEO, FOTOGALERIE/ Ze skotských doků v Rosythu vyrazila ke své první cvičné plavbě nejnovější chlouba královského námořnictva HMS Queen Elizabeth. Jde o doposud největší a nejpokročilejší britské válečné plavidlo v historii. Světlo světa spatřilo po osmi letech vývoje. Dokáže nést čtyřicet letadel a může na ní působit až tisíc mariňáků.

Vedení ODS schválilo program i kandidátky, chce hájit svobodu a demokracii

Vrcholné orgány ODS dnes definitivně schválily program i kandidátky pro podzimní volby do Sněmovny. Na tiskové konferenci po jednání výkonné rady a republikového sněmu ODS to řekl předseda strany Petr Fiala. Podle něj jde ODS do voleb s cílem hájit svobodu a demokracii. Fiala se domnívá, že tyto hodnoty jsou v ohrožení.

AKTUALIZUJEME

V čele ANO bude ve středních Čechách Babiš. Pilný na Vysočině kandidovat nebude

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš bude lídrem pro sněmovní volby ve středních Čechách. Žádost tamních oblastních organizací dnes potvrdilo předsednictvo hnutí. Babiš chtěl původně kandidovat až z posledního místa a neúspěšně k tomu vyzval i šéfy ostatních stran. Hnutí to dnes oznámilo v tiskové zprávě.

Rakouský prezident přijel do Prahy vlakem, Sobotka ho vítal na nádraží

Na první návštěvu České republiky ve funkci rakouského prezidenta přijel do Prahy vlakem Alexander Van der Bellen. Na pražském Hlavním nádraží ho uvítal hradní ceremoniář Miroslav Sklenář a jednotka Hradní stráže. V historickém salonku nádražní budovy se pak s Van der Bellenem setkal premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). V úterý se sejde i s prezidentem Milošem Zemanem, ten se ale plánovaného podnikatelského fóra nezúčastní kvůli návštěvě Vysočiny.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies