VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Za opožděnou D8 si ŘSD může samo, tvrdí ekologové

Ústecko - Podle Dětí země například úředníci dělají závažné chyby a rozhodují pomalu.

5.7.2010 25
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Pavel Sonnek

Za průtahy při dostavbě dálnice D8 si prý může Ředitelství silnic a dálnic samo.

Myslí si to alespoň ekologové z hnutí Děti Země, kterým se v poslední době podařilo stavbu posledního úseku dálnice přes České Středohoří zablokovat.
Předseda sdružení Miroslav Patrik ve svém prohlášení poukázal na to, že se úředníci dopustili při přípravě dálnice závažných chyb, na něž sdružení jen poukazuje. Jak naložit s kolabující dopravou pod Českým Středohořím, už ale neřekl.

„Pomalost má především na svědomí špatná práce investora, který nemá zřejmě zájem na tom, aby projektové práce probíhaly urychleně a bez chyb a aby jeho žádosti o vydávání potřebných rozhodnutí byly kvalitní, a tato řízení neprobíhala dlouho.

A velký vliv má i pomalé a šlendriánské rozhodování úředníků. Děti Země naopak o ničem nerozhodují, jen upozorňují na chyby a důrazně žádají nápravu,“ prohlásil Patrik. Hnutí ve spojení s lovosickými ochránci přírody neustále napadá rozhodnutí o výstavbě i jednotlivá stavební povolení.

Úsek se možná nedostaví nikdy

Poslední bitvu aktivisté vyhráli 17. června, kdy Krajský soud v Ústí nad Labem oživil jejich odvolání proti územnímu rozhodnutí. ŘSD odhaduje, že dálnici dokáže dostavět nejdřív na konci roku 2012, spíše ale až později. Krajský úřad dokonce připustil, že by se 16kilometrový úsek nemusel dostavět vůbec nikdy. Vzápětí ale spustil intenzivní nátlakovou kampaň podporovanou demonstracemi lidí z vesnic pod Českým Středohořím i peticí starostů. Do role ochránce práv občanů se staví hejtmanka Jana Vaňhová.

I když se zdá, že je veřejnost v Ústeckém kraji z valné většiny nakloněná rychlé dostavbě, Patrik vysvětluje příčiny svého postoje v hlubší minulosti, kdy kraj netrápily takové dopravní problémy. „Úředníci před veřejností zatajili příslušné řízení, které by posoudilo, zda není lepší vybudovat dlouhý tunel,“ uvedl Patrik s tím, že výsledkem povrchové varianty je „nezákonné kácení nejen desítky stromů, ale dokonce i státem chráněného jeřábu českého. Dále se také nezákonně likvidují biotopy chráněných druhů živočichů a ničí se jedinečná kopcovitá krajina Českého středohoří,“ uvedl Patrik.

Naznačil, že podobným způsobem mohli aktivisté zablokovat i výstavbu rychlostní silnice R7 do Chomutova, u níž se prý státní úředníci dopouštěli podobných chyb. Podcenili údajně i termíny i skutečné náklady, zde jim ale nikdo překážky neklade.

5.7.2010 VSTUP DO DISKUSE 25
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Úterní tragická dopravní nehoda u Chvojence. Řidič osobního vozu narazil do stromu, osudným se mu staly byrely s naftou, které vezl.
AKTUALIZOVÁNO
7

Řidič sjel ze silnice, po nárazu do stromu ho rozdrtil sud

Exploze na koncertě v Manchesteru
AKTUALIZOVÁNO
27 9

Smrt 22 lidí. K útoku v Manchesteru se přihlásil Islámský stát

Bouře na magistrátu. Vznikne Blanka II?

Vedení města se nemůže dohodnout na podobě dokončení severovýchodní části městského okruhu. Ve hře jsou dvě varianty.

Nedůstojná pohřební praxe dál pokvete. Hromadný svoz nebožtíků neskončí

/INFOGRAFIKA/- Část pohřebních služeb vydělává až miliony korun ročně na neetické dopravě zemřelých do krematorií.

Vaření bez hranic aneb Varné desky bez vymezených varných zón

Také vás nudí hledat hrnce, které svým dnem přesně padnou na velikost plotýnky? Nebo už jste od tohoto hledání osvobozeni, vaříte podle libosti v čemkoliv, a přesto neplýtváte energií?

Změny na STK: Dovozové kontroly se ruší, emise se budou fotit

Regionální Deník pro vás ve spolupráci s odborníky z Profesní komory STK, Autoklubu ČR a ÚAMK připravil motoristický seriál „Změny na STK & Jedeme na dovolenou 2017". Každé úterý až do prázdnin najdete v Deníku přehled chystaných změn a rady, na co si dát pozor při prázdninovém cestování. Dnes začínáme novinkami při registraci aut a přehledem úkonů na STK a základními radami.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies