Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Začátek stavby železnice stále provázejí otazníky

Zlín - Kdy začnou? To je patrně nejčastější otázka doprovázející připravované stavební práce na železniční trati mezi Otrokovicemi a Zlínem. Podle všeho to ale hned tak nebude.

26.2.2011 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv VLP

„Pořád se ještě řeší řada komplikovaných rozhodnutí. Zájmem investora je zahájit stavbu co nejdříve, ale jeho nadřízeným orgánem je ministerstvo dopravy, které na ni musí najít peníze,“ povzdechl si generální projektant stavby Jiří Pelc ze společnosti SUDOP Brno.

Právě ministerstvo dopravy však ve svém plánu rozvoje dopravní infrastruktury do roku 2025, takzvané Superstrategii, který byl schválen v lednu, s financováním této nákladné akce v příštích čtrnácti letech vůbec nepočítá. Prioritu podle něj mají jiné dopravní stavby a na modernizaci trati Otrokovice – Zlín střed nemá peníze.

Dokument z ministerstva rozhodně nepotěšil zlínského radního Pavla Jungmanna. „Myslím si, že hlavně kvůli němu k realizaci modernizace trati v nejbližší době bohužel nedojde,“ sdělil Jungmann.

Stále se jedná

Město Otrokovice se dle slov jeho starosty Jaroslava Budka k předloženým variantám stavby vyjadřovalo s připomínkami a požadavky už několikrát. Většina z nich již prý byla vypořádána a o dalších se pak stále jedná.

„Naším požadavkem bylo například zajistit, aby nedošlo ke zhoršení propustnosti kvítkovické křižovatky, byla vybudována dostatečná protihluková opatření, zachovány chodníky po obou stranách komunikací ústících do kvítkovické křižovatky či byly minimální asanační zásahy do budov,“ nastínil Budek.

Ten stále věří, že by se v několika následujících letech skutečně mohlo se stavbou začít. „V rámci čtvrteční prezentace projektu nám byly podány informace také o tom, že přípravy pro realizaci projektu by neměly být hotovy dříve než v roce 2012. Z této informace soudím, že tento záměr je stále reálný,“ domnívá se starosta.

I třiatřicetiletý Josef Křížka z Vizovic si myslí, že na modernizaci v dohledné době peníze rozhodně nebudou. „Možná k ní někdy dojde, ale my se toho nejspíš nedožijeme. Prioritou úřadující vlády je dávat finance na důležitější projekty. Pro Prahu jsme de facto konec světa,“ tvrdí přesvědčivě.

Mluvčí Českých drah Kateřina Šubová také nepřímo potvrdila, že debata o elektrifikaci a modernizaci trati není na pořadu dne.

„Připravujeme sice nákup nových vlaků polské výroby, které by mezi Otrokovicemi a Vizovicemi měly jezdit, ale ty budou motorové. Nákup nových elektrických jednotek v současné době v plánu není,“ sdělila.

Čtěte také:Firmy se vrátí k železničním vlečkám, očekává ČD Cargo

Autor: Viktor Chrást

26.2.2011 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Robert Pelikán
AKTUALIZOVÁNO
2 16

Žádost o vydání Babiše je motivována snahou ovlivnit volby, zopakoval Pelikán

Adam Matouš z Předlic má malé zemědělské hospodářství a někdo mu bezdůvodně tráví zvířata.
8

Mladému chovateli z Předlic zabili lidé už desítky zvířat

Krkonošská expedice na Špicberky. Tam, kde nezapadá slunce

Skupina krkonošských přírodovědců absolvovala expedici na severské souostroví Špicberky, přesněji v norštině Svalbard. Nejvyšší české hory za Arktidu vyměnilo na čtrnáct dní osm pracovníků Správy Krkonošského národního parku.

Evropu drancují lupiči sladkostí. Ve Švédsku ukradli čtyři tuny Ferrera

Řidič kamionu s nákladem čokoládových pochoutek spal na odpočívadle v jižním Švédsku. Hbití zloději zatím z návěsu „vymístili“ čtyři tisíce kilogramů nejrůznějších výrobků známé italské značky Ferrero.

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

Už ve čtvrtek se sejdou věřitelé společnosti Ostravsko-karvinské doly, která je od loňského května v insolvenci, aby rozhodli o osudu největší těžební firmy v zemi a tím i budoucnosti jejích zaměstnanců.

Hrad Rychmburk zdobí střecha z keramických tašek

Rekonstrukce historické památky je choulostivá záležitost a klade vysoké nároky na projektanty i řemeslníky. Podívejte se, jak obdivuhodně se povedla nová střecha gotického hradu Rychmburk na Chrudimsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení