VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Začátek stavby železnice stále provázejí otazníky

Zlín - Kdy začnou? To je patrně nejčastější otázka doprovázející připravované stavební práce na železniční trati mezi Otrokovicemi a Zlínem. Podle všeho to ale hned tak nebude.

26.2.2011 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv VLP

„Pořád se ještě řeší řada komplikovaných rozhodnutí. Zájmem investora je zahájit stavbu co nejdříve, ale jeho nadřízeným orgánem je ministerstvo dopravy, které na ni musí najít peníze,“ povzdechl si generální projektant stavby Jiří Pelc ze společnosti SUDOP Brno.

Právě ministerstvo dopravy však ve svém plánu rozvoje dopravní infrastruktury do roku 2025, takzvané Superstrategii, který byl schválen v lednu, s financováním této nákladné akce v příštích čtrnácti letech vůbec nepočítá. Prioritu podle něj mají jiné dopravní stavby a na modernizaci trati Otrokovice – Zlín střed nemá peníze.

Dokument z ministerstva rozhodně nepotěšil zlínského radního Pavla Jungmanna. „Myslím si, že hlavně kvůli němu k realizaci modernizace trati v nejbližší době bohužel nedojde,“ sdělil Jungmann.

Stále se jedná

Město Otrokovice se dle slov jeho starosty Jaroslava Budka k předloženým variantám stavby vyjadřovalo s připomínkami a požadavky už několikrát. Většina z nich již prý byla vypořádána a o dalších se pak stále jedná.

„Naším požadavkem bylo například zajistit, aby nedošlo ke zhoršení propustnosti kvítkovické křižovatky, byla vybudována dostatečná protihluková opatření, zachovány chodníky po obou stranách komunikací ústících do kvítkovické křižovatky či byly minimální asanační zásahy do budov,“ nastínil Budek.

Ten stále věří, že by se v několika následujících letech skutečně mohlo se stavbou začít. „V rámci čtvrteční prezentace projektu nám byly podány informace také o tom, že přípravy pro realizaci projektu by neměly být hotovy dříve než v roce 2012. Z této informace soudím, že tento záměr je stále reálný,“ domnívá se starosta.

I třiatřicetiletý Josef Křížka z Vizovic si myslí, že na modernizaci v dohledné době peníze rozhodně nebudou. „Možná k ní někdy dojde, ale my se toho nejspíš nedožijeme. Prioritou úřadující vlády je dávat finance na důležitější projekty. Pro Prahu jsme de facto konec světa,“ tvrdí přesvědčivě.

Mluvčí Českých drah Kateřina Šubová také nepřímo potvrdila, že debata o elektrifikaci a modernizaci trati není na pořadu dne.

„Připravujeme sice nákup nových vlaků polské výroby, které by mezi Otrokovicemi a Vizovicemi měly jezdit, ale ty budou motorové. Nákup nových elektrických jednotek v současné době v plánu není,“ sdělila.

Čtěte také:Firmy se vrátí k železničním vlečkám, očekává ČD Cargo

Autor: Viktor Chrást

26.2.2011 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
4

Oslavy, nebo poslední bitva? Čeští poslanci věří, že EU chytí druhý dech

Ilustrační foto
29

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

Zlatý Ámos Lukáš Lis: Nechtěl jsem být učitelem, ale neměnil bych

/VIDEO/ Nový držitel titulu Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele Lukáš Lis ze základní školy Soběslav původně nechtěl být učitelem, ale svou práci by už neměnil. Učitel by podle něj neměl být jen oblíbený, ale také dobrý. Svůj úspěch přičítá kombinaci přísnosti a přátelského přístupu k dětem.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Komentář Stanislava Šulce: Babiš nás zklamal. Je čas jít dál

Dění kolem ministra financí, jeho spolustraníků a formálně jeho bývalé společnosti Agrofert začíná nabírat obřích kontur. A je na čase si konečně sundat růžové brýle a na situaci se podívat realistickým pohledem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies