Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zimní pneumatiky nutné: Teď už hrozí pokuta!

Mostecko - Řidiči mohou vyjet do Krušných hor na Mostecku odsoboty31. říjnaaž do konce března jen se zimní výbavou. Pokud šoféři na označených komunikacích pojedou bez příslušného vybavení, hrozí jim finanční postih.

1.11.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jan Jelínek

Na místě mohou v blokovém řízení vyfasovat až dvoutisícovou pokutu, ve správním řízením se výše sankce pohybuje od 1500 do 2500 korun.

Řiďte se značkami

Značky jsou rozmístěny na všech silnicích vedoucích do hor, a také v opačném směru od německých hranic. Nacházejí se na stejných místech jako vloni. Přesný rozpis najdete v informačním boxu.

Silničáři na Mostecku, jimž zimní období začalo právě včera, připravovali osazení silnic značkami s týdenním předstihem. „Do horských oblastí se také musí dát zábrany a sněhové kůly na vytyčení trasy,“ vysvětlil Josef Palán, ze Správy a údržby silnic Ústeckého kraje. Podle kůlů se řídí v době sněhové kalamity třeba posypové vozy s pluhy.

Rady experta

Přezout automobil i kvůli jediné zimní cestě na zimní pneumatiky doporučuje dopravní expert a dlouholetý dopravní policista Stanislav Huml. „Kdo si myslí, že zimní gumy jsou jenom na sníh, tomu nepatří řidičák do ruky,“ říká. Podle jeho slov je základem zimní gumy nejen jiný vzorek, který lépe drží na sněhu a ledu, ale hlavně je to pneumatika určená na nižší teploty. Letní guma v zimě ztvrdne a hůř brzdí, hůř zatáčí a podstatně snadněji přejde do smyku.

„Mokrá silnice se zbytky soli a o teplotě těsně nad nulou je pro šetřivého šoféra s letním obutím skutečná past,“ vysvětluje Stanislav Huml.

Častější nehody

Na vzniku nehody se vždy podílí více příčin: chyba řidiče, stav silnice, technický stav a druh auta, pneumatiky a další. „Vždycky má největší podíl na nehodě řidič-viník. V některých případech jsou hned druhým nejvýznamnějším faktorem pneumatiky. Stačí vysoká rychlost, mokrý povrch a nesprávné obutí a nehoda, leckdy i tragická, je na světě,“ varuje Huml.

„Nejhorší nehody aut na letních gumách jsou vždycky na začátku a pak zase ke konci zimy,“ bilancuje zkušenost záchranáře Jan Sedlák.

Autor: Oldřich Hájek

1.11.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
13

Kominíků je dost. Pozor však na nájezdníky

Místopředseda klubu ANO Radek Vondráček
4

ANO je premiant Rekonstrukce státu

Rybníků v zemi přibývá. Krčína ale překonáme stěží

/INFOGRAFIKA/ Vodní plochy v Česku se za poslední dvě desítky let rozrostly o 6,5 tisíce hektarů. Stát podporuje stavbu dalších nádrží, chce tak bojovat se suchem.

Polovina Čechů si pěstuje své plodiny. Vede Vysočina

/ANKETA/ Moderní doba Čechy nepřipravila o chuť pěstovat si vlastní plodiny. Jejich pěstování se věnují tři pětiny z nich. Vyplývá to z průzkumu, který vypracovala společnost Ipsos. Oslovila osm stovek respondentů.

Laver Cup nezklamal. Co dál? Prestižní show může tenisu pomoci

Potlesk dozněl, opona padla, premiéra Laver Cupu je definitivně minulostí. Tenisové hvězdy se z Prahy rozletěly do všech koutů světa, už teď se ale živě diskutuje o budoucnosti akce, která zpočátku vzbuzovala nemálo pochyb a během uplynulého víkendu nadchla jak vyprodanou O2 arenu, tak i miliardu diváků u televizí.

Smrtelné nehody chodců. Nejvíce jich umírá v noci

/INFOGRAFIKA/ Nejdříve ta lepší zpráva: počet mrtvých při dopravních nehodách obecně spíše klesá. Ta horší: pořád se výrazně nedaří snížit úmrtí chodců. Loni zemřelo při nehodách 545 lidí (nejméně od roku 1961), z čehož 111 bylo chodců. A viník? V 90 případech to byl řidič, chodec v 21 případech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení