Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zimní pneumatiky nutné: Teď už hrozí pokuta!

Mostecko - Řidiči mohou vyjet do Krušných hor na Mostecku odsoboty31. říjnaaž do konce března jen se zimní výbavou. Pokud šoféři na označených komunikacích pojedou bez příslušného vybavení, hrozí jim finanční postih.

1.11.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jan Jelínek

Na místě mohou v blokovém řízení vyfasovat až dvoutisícovou pokutu, ve správním řízením se výše sankce pohybuje od 1500 do 2500 korun.

Řiďte se značkami

Značky jsou rozmístěny na všech silnicích vedoucích do hor, a také v opačném směru od německých hranic. Nacházejí se na stejných místech jako vloni. Přesný rozpis najdete v informačním boxu.

Silničáři na Mostecku, jimž zimní období začalo právě včera, připravovali osazení silnic značkami s týdenním předstihem. „Do horských oblastí se také musí dát zábrany a sněhové kůly na vytyčení trasy,“ vysvětlil Josef Palán, ze Správy a údržby silnic Ústeckého kraje. Podle kůlů se řídí v době sněhové kalamity třeba posypové vozy s pluhy.

Rady experta

Přezout automobil i kvůli jediné zimní cestě na zimní pneumatiky doporučuje dopravní expert a dlouholetý dopravní policista Stanislav Huml. „Kdo si myslí, že zimní gumy jsou jenom na sníh, tomu nepatří řidičák do ruky,“ říká. Podle jeho slov je základem zimní gumy nejen jiný vzorek, který lépe drží na sněhu a ledu, ale hlavně je to pneumatika určená na nižší teploty. Letní guma v zimě ztvrdne a hůř brzdí, hůř zatáčí a podstatně snadněji přejde do smyku.

„Mokrá silnice se zbytky soli a o teplotě těsně nad nulou je pro šetřivého šoféra s letním obutím skutečná past,“ vysvětluje Stanislav Huml.

Častější nehody

Na vzniku nehody se vždy podílí více příčin: chyba řidiče, stav silnice, technický stav a druh auta, pneumatiky a další. „Vždycky má největší podíl na nehodě řidič-viník. V některých případech jsou hned druhým nejvýznamnějším faktorem pneumatiky. Stačí vysoká rychlost, mokrý povrch a nesprávné obutí a nehoda, leckdy i tragická, je na světě,“ varuje Huml.

„Nejhorší nehody aut na letních gumách jsou vždycky na začátku a pak zase ke konci zimy,“ bilancuje zkušenost záchranáře Jan Sedlák.

Autor: Oldřich Hájek

1.11.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Násilnosti v Jeruzalémě.
AKTUALIZOVÁNO
4 10

Izrael zakázal muslimům vstup do mešit, v ulicích vypukly násilnosti

Unikátní plovoucí solární systém
5

Čína posouvá hranice v ekologii. Vybudovala největší plovoucí elektrárnu

Člověk v tísni se rozroste. Pobočku bude mít v Londýně

/VIDEO, FOTOGALERIE/ Člověk v tísni dostane k letošním pětadvacátým narozeninám dárek: novou pobočku v Londýně. Deníku to řekl ředitel humanitární organizace Šimon Pánek.

Veselnická, která se sešla s Trumpem mladším, dělá i pro FSB

Ruská právnička Natalia Veselnická, která se před americkými prezidentskými volbami sešla s Donaldem Trumpem juniorem, má mezi svými klienty i ruskou tajnou policii FSB. Uvádí to agentura Reuters s odkazem na dokumenty, které získala k dispozici. 

Nejbizarnější přestup fotbalového léta? Portugalsko přišlo o klenot

/VIDEO/ Mohl si říct, kam půjde. Chtěla ho Chelsea, po jeho ceně pátrali i zástupci Arsenalu, Liverpoolu nebo Manchesteru United. Rúben Neves však zaskočil fotbalový svět.

Víc než na vojenské misi se bojím na D1, říká armádní lékař

Vidět mladé americké kluky, jak přichází třeba i o obě nohy, je těžké, říká armádní lékař Radek Uher. Pětatřicetiletý rodák z Břeclavi se v červnu po více než šesti měsících vrátil se svým týmem z polní nemocnice v Iráku. „Člověk musí být srdcař, aby tam jezdil,“ říká lékař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení