Rušná Korunovační ulice, propojující Dejvice a Letnou, prošla loni kompletní rekonstrukcí. Její mnohaměsíční uzavření znamenalo problém pro Vítězné náměstí, jehož dopravní zahlcení je dlouhodobým trnem v oku Prahy 6. Nyní se plánuje zúžení frekventované ulice, na které nakonec předběžně kývla i radnice šestky. Ovšem s podmínkou, že půjde jenom o testovací provoz s následným vyhodnocením dopadů na dopravu.
Zatím není možné určit přesné datum
Zúžení dvou pruhů za mostem přes železnici směrem na Letnou do jednoho prosazuje radnice Prahy 7. Přecházet přes dva pruhy je podle ní pro chodce nebezpečné. Na jednom, případně obou přechodech umístěných na opačných stranách bloku domů mezi ulicemi Nad Královskou oborou a Jana Zajíce proto mají jeden pruh nahradit ostrůvky.
Kdy se tak stane, zatím není jasné, pravděpodobně však do léta. „Zatím není možné určit přesné datum, ale ostrůvek by v Korunovační ulici mohl vzniknout maximálně v řádu několika měsíců," uvedl mluvčí magistrátu Vít Hofman.
Pokud dopravní odbor magistrátu, který má opatření na starosti, nestihne zúžení otestovat do léta, bude muset zřejmě počkat do podzimu. Technická správa komunikací (TSK) chce během letních měsíců provést měření hluku za plného provozu, bez kterého není možné zrekonstruovanou vozovku zkolaudovat.
Radnice pro, Dolínek proti
Na první pohled drobná úprava budí řadu vášní. Korunovační vedle Milady Horákové představuje jednu ze dvou hlavních tras z Dejvic do centra. Z toho důvodu je jakékoliv omezování či zužování silnice předmětem vyhrocených diskuzí.
Radnice šestky nakonec přes počáteční odpor s testovacím provozem souhlasila na základě dopravní simulace, kterou zpracovala TSK. „Podle ní je po zavedení opatření možné očekávat zpoždění v rámci třiceti sekund a kolona, která by se mohla vytvořit, by byla dlouhá 24 metrů. Pokud se v ostrém provozu potvrdí, že dopady jsou takto minimální, tak asi nebude důvod opatření rušit," uvedl starosta šestky Ondřej Kolář. „Pokud by to ale mělo výrazněji zahltit Vítězné náměstí, tak Praha 6 bude trvat na svém původním stanovisku, že opatření nechceme," zdůraznil.
Dvě městské části se nakonec dohodly
Přístup Koláře ocenil místostarosta Prahy 7 Ondřej Mirovský, který se pokouší zklidnění Korunovační prosadit už delší dobu. „Magistrát nám řekl, že do toho nepůjdou, dokud nebude shoda mezi Prahou 7 a Prahou 6," vysvětlil s tím, že rekonstrukce ulice podle něj jen posílila nutnost větší ochrany chodců. „Kvůli tomu, že tam nově nejsou kostky, ale asfalt, jezdí auta rychleji a přechod přes dva pruhy je opravdu riskantní," doplnil.
Dvě městské části se tedy nakonec dohodly. Proti plánu je však možná trochu překvapivě náměstek primátorky Petr Dolínek, a to i přes to, že právě pod něj spadá dopravní odbor, který omezení připravuje. Zúžení podle Dolínka může znamenat problémy zejména v případě výpadku tunelového komplexu Blanka.
Starosta Kolář nechápe stanovisko náměstka Dolínka
„Chápu, že Praha 7 prosazuje opatření v zájmu Prahy 7, ale doprava musí být jasná a logická, zvlášť v situaci, kdy jsou z Dejvic jenom dva výjezdy. Může nastat situace, kdy vypadne provoz Dejvického a Bubenečského tunelu, a v ten moment je Korunovační naprosto zahlcená auty. Když ji zúžíme, tak tím vše jen zhoršíme," vysvětlil svoje stanovisko. Souhlas starosty Prahy 6 Koláře prý nechápe.
Starosta Kolář zase na oplátku nechápe stanovisko náměstka Dolínka. „Myšlenkovým pochodům pana Dolínka už opravdu přestávám rozumět. Zúžení Korunovační byl návrh magistrátu, se kterým jsme zpočátku nesouhlasili a se zkušebním provozem souhlasili až na základě provedené mikrosimulace," zakončil.