Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zvířata ze zoo ovládla galerii

Praha - Zvířata ze Zoo Praha zaplavila pražské ulice od dubna loňského roku. Plakáty s fotografiemi zvířat umístěné na billboardech i jiných místech si získaly velkou oblibu nejen u Pražanů, ale i odborné poroty hodnotící podobu outdoorových kampaní.

22.3.2011
SDÍLEJ:

Nákupní galerii Atrium na Karlově náměstí oživila zvířata.Foto: Deník/Michal Bílek

Nákupní galerii Atrium na Karlově náměstí oživila zvířata. Je to dobře, protože budova Charles Square Center opravdu potřebuje nějaký tahák, který přiláká návštěvníky do tohoto jinak nepříliš zdařilého centra v samém středu metropole.

„Výstava zvířecích osobností“, která byla v Atriu otevřena včera a potrvá až do září, vznikla jako „vedlejší produkt“ na základě úspěchu plakátových, tzv. outdoorových kampaní Zoo Praha.

Chlupáči na každém rohu

Zvířata ze Zoo Praha zaplavila pražské ulice od dubna loňského roku. Plakáty s fotografiemi zvířat umístěné na billboardech i jiných místech si získaly velkou oblibu nejen u Pražanů, ale i odborné poroty hodnotící podobu outdoorových kampaní.

Proto se pražská zoo rozhodla ve spolupráci s Nákupní Galerií Atrium vystavit nejzajímavější z billboardů přímo v centru Prahy.

„Výstava zvířecích osobností“, která sestává z vizuálů kampaní Seznamte se!, Adoptujte zvíře a 80 let Zoo Praha, je umístěna na skleněném ochozu Atria. Návštěvníci se setkají se zvířecími „celebritami“ jako je Kama, orangutan sumaterský, či Kawi, tygr malajský.

Ze zvířat určených k adopci nebude chybět oblíbený šváb harlekýn. Historické kampani, připomínající 80. výročí založení zoo, bude dominovat pár lachtanů Batul a Hýta. V přízemí Atria je dále umístěno několik informačních panelů, kde návštěvníci najdou životopisy zvířecích osobností a další zajímavé informace.

O tom, že výstava zpříjemní prostředí atria, není pochyb. Je jen škoda, že plakáty umístěné na ochozu v prvním patře, si nelze prohlédnout zblízka a je možné je vnímat je zpovzdálí. Zejména děti by asi uvítaly, kdyby se mohly třeba tygrovi podívat na každý chloupek. Pravdou ovšem je, že skla, za nimiž jsou plakáty umístěny, se včera odpoledne zrovna leskla po čerstvém umytí, takže se zvířata dala i dobře fotografovat.

Mluvčí zoo v Troji Jana Ptačinská Jirátová pro Deník: Nové logo bude známo možná už v sobotu

Tato akce přímo v centru města určitě přiláká pozornosti spousty lidí. Je míněna už jako součást oslav 80. výročí založení pražské zoo?

Jsme rádi, že právě v tomto roce 80. výročí založení zoo máme šanci představit naše zvířata v centru Prahy. Zoo je na okraji města, a byť má mnoho návštěvníků, jsme rádi, že další potenciální můžeme oslovit zde v centru, a to i cizince. Je to průřez našimi marketinkovými kampaněmi, z nichž ta poslední byla právě k 80 letům ZOO Praha. Návštěvníci poznají některé z bývalých osobností naší zoo, například lachtany jsme měli už od roku 1934, slony od roku 1933 atd. Už z těchto čísel je zřejmá tradice našich chovů.

Překvapil vás zájem o billboardovou kampaň?
Překvapil a potěšil. To, co vyvolalo největší zájem, ať už Pražanů, nebo odborné poroty, která outdoorové kampaně hodnotí, byla kampaň Seznamte se! Jejím cílem je představit nejen živočišné druhy, ale konkrétní jedince. To je například Kámu, orangutana sumaterského nebo Kawiho, tygra malajského, medvědici Boru atd. Za tu kampaň jsme loni získali několik ocenění například od listu Media Marketing a od týdeníku Strategie. Letos jsme již také získali cenu za gorilí samici Bikiru.

Jak vypadá situace s výběrem nového loga? Bylo vybráno pět nejúspěšnějších a o těch se bude dále rozhodovat. Nechystáte vyhlášení výsledku jako překvapení k zahájení nové sezóny tuto sobotu?
Komise bude zasedat tento týden, aby se podívala na rozpracované návrhy, protože my jsme po těch pěti účastnících chtěli nějaké doplnění či rozpracování. Pokud porota vybere z těch pěti účastníků, je možné, že logo představíme už v sobotu.

Co vše je už hotové a co se ještě před zahájením sezóny dohání?
V areálu už vše běží na 100 procent, kromě toho, co bude předmětem slavnostního otevření. To je například otevření jednoho z Gočárových domků. Ten první už byl otevřen o minulém víkendu, je tam restaurační provoz s nabídkou krkonošských specialit.
V druhém domku bude galerie a právě ta bude otevřena v sobotu.

Uplynulá zimní sezóna se zdála živější než ty předchozí. Je to skutečnost, nebo jen dojem?
Snažili jsme se poutat návštěvníky na různé akce, aby viděli, že zoo žije i v zimě, že i v zimě se rodí některá mláďata a že je stále na co se dívat. Pravdou je, že i počasí nám velmi pomohlo, protože v posledních týdnech to již bylo předjaří a v areálu zoo bylo vidět přicházející jaro.

Čtěte také: V pražské zoo se narodilo jubilejní 70. mládě žirafy

Autor: Jan Horák

22.3.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve vlaku, který jel večer 22. září z Brna směrem na Blansko, se stala vražda.
AKTUALIZOVÁNO
9 4

Střelba ve vlaku: policisté zadrželi podezřelého z vraždy, má to být narkoman

Ilustrační foto

Čech se zranil při pádu v rakouských Alpách. Je ve velmi vážném stavu

SLEDUJEME ON-LINE / AKTUALIZOVÁNO

Německé volby vrcholí. Odvolila již i kancléřka Angela Merkelová

/FOTOGALERIE/ Úderem osmé hodiny se otevřelo více než 73 tisíc volebních místností. Němci mají deset hodin na to, aby do volebních uren odevzdali svůj hlas a rozhodli tak o budoucím složení Spolkového sněmu.

Kobyla spadla do díry u bazénu. Před utonutím ji zachránili hasiči a jeřáb

/FOTOGALERIE/ V technické šachtě bazénu se zaklínil kůň v Lelekovicích na Brněnsku. V neděli ráno našel majitel kobylu uvězněnou v šachtě s otvorem o průměru zhruba metr a půl. V následujících minutách nastalo drama, prostor se totiž začal plnit vodou z přilehlého bazénu, podle hasičů patrně kvůli poškozenému potrubí.

VIDEO: Za 45 minut 260 gramů másla

Jak na vlastní máslo? To jsme si vyzkoušeli v redakci Deníku.

Bookmakeři: Volby vyhraje ANO, ovšem 27 procent nezíská

/ANKETA/ Velkým favoritem říjnových voleb do Poslanecké sněmovny je podle bookmakerů stále hnutí ANO s kurzem 1,1:1 - 1:13:1. Na jeho vítězství jde také zhruba polovina sázek. Zatímco ještě koncem června sázkové kanceláře považovaly za téměř jisté překročení 27 procent (1,45:1), nyní už je podle nich tato varianta velmi nepravděpodobná (až 4,6:1). Vyplývá to z vyjádření sázkových kanceláří, které oslovila média. Za ANO následují ČSSD (8:1 - 9:1) a KSČM (11:1 - 13:1). Celkový objem sázek už přesáhl 30 milionů korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení