VYBERTE SI REGION

8 Hodin LE BRNO

Závěrečný závod seriálu „LE MANS Series CZ" startuje na Masarykově okruhu 24.10.2015

2.10.2015
SDÍLEJ:

Foto: AssetMedia

A malé ohlédnutí: 6 hodin LE Most – Sedm gigantů v šesté divizi!

Vstup do druhé poloviny letošního seriálu vytrvalostních závodů typu Le, pod patronací ARC Brno, patřil tentokrát mosteckému autodromu.
Tento závod přilákal do svých řad i dvojici německých týmů na vozech BMW, které si rozdělily svoji účast v nejnižší sloučené divizi 1+2 a v nejvýkonnější šesté. Kromě 5. divize byly ty ostatní obsazeny v „usnášení" schopném stavu, ve smyslu možnosti plného obsazení vítězných stupňů.
46. závod v historii 15. ročníku byl v 6. divizi obsazen rekordním počtem 7 vozů! A již jen tato početní skutečnost dávala záruku lítých bojů o metu nejvyšší, a také tomu tak i bylo, ale nejenom zde.

Divizi 1+2 rozjel nejlépe tým TypeR.cz s dvoulitrovou Hondou z Kladna, svádějící vcelku vyrovnaný boj se Škodou Octavia Cup z Brna, kdy tato dvojice jezdila v počátku závodu v rozdílech zhruba 2 vteřin na kolo, které se během 6 hodin roztáhly na tři kola v cíli. Třetím na pódiu byl po pomalejším začátku, ale spolehlivé vytrvalostní jízdě, německý tým Teamwork Racing Solution z Oschersleben na BMW 318ti.

3. divize se zpočátku odehrávala v režii pražského Radical Teamu v téměř duální jízdě s PJF Team Brno. Situace se v průběhu dalšího klání pozměnila, a v konečném pořadí slavila triumf brněnská stáj jedoucí na spolehlivém a v nároku na naftový obrok nenáročném spřežení 200 koní, pod firemní značkou VW Golf. Za ním se oproti začátku pořadí pozměnilo do podoby druhého místa v podání týmu CAROZZERIA z Vrbna pod Pradědem. Třetího do party při slavnostním ceremoniálu dotvářel A-Team Praha na voze Audi.
4. divize poskytla za pomyslných zvuků vítězné znělky pohled na dvojici polského týmu Kumiega, jedoucích na německých strojích BMW a Porsche Carrera 911, které přítomným navrátilo nostalgii dávných časů ve zvuku vzduchem chlazeného motoru a zadního náhonu. Do třetice nejlepších ve 4. divizi náleželo ještě jedno Porsche, a to v týmové prezentaci TRT Brno, pro tentokrát v typovém provedení 944, již s motorem chlazeným vodou, jehož výkon motoru byl převáděn na vozovku prostřednictvím přední nápravy.
6. divize byla předmětem zvýšeného napětí už pro svoji tradiční přitažlivost, podobu a výkon některých futuristicky vyhlížejících strojů, pod jejichž kapotami se nalézala úctyhodná dávka koňských sil.
Opět byl v očekávání souboj titánů v provedení polské Ginnety a libereckého Renaultu Megan. A opravdu se tak i stalo. Ale!
Nejrychleji roztočili svá kola jmenovaní titáni, kdy tomuto duu vévodil
liberecký Renault. Před něho se však po ujetí několika okruhů dostala Ginneta. Původně zamýšlené vytrvalostní tempo zůstalo jen záměrem a přednost v samém začátku závodu dospěla do sprintu mezi oběma vozy.
Na monitoru se mezi sebou rovněž předháněly časové údaje o čím dál rychlejších průjezdech kol!

Bylo nabíledni, že ve své podstatě cílový sprint, jenž se stal realitou od prvního kola, nepovede k ničemu dobrému.
Z čela závodu odpadá Ginneta a Megan je na špici závodního pole.
Avšak poté se ozývá zvuk klaksonu, oznamující vjezd vozidel do prostoru boxové komunikace. Již z dálky je dobře zřetelná kosmická vizáž Renaultu…!
Do popředí se mezitím dere „hadimrška"Radical, ze stejnojmenného pražského týmu, který oč je méně výkonný, tak o to rychleji a zejména spolehlivěji jede.
Ginnetu polili mechanici v boxu živou vodou a je zase při závodním apetitu, který deklaruje prozatím 3. místem. Ale dobře se drží, zprvu nenápadně jedoucí BMW německého týmu Černý Motorsport (ano, čtete správně, psáno česky, nikoli Schwarz) jedoucí v 6. divizi, které si stabilizuje pozici a při typicky řezavém zvuku bavoráku, vyjadřující jistotu spolehlivosti, je patrné, že bude nutno s ním počítat. A rovněž dobře si vede Bruntál Motorsport, taktéž na BMW. Situace je jaká by zřejmě měla i podle divizních zásad být, protože čelo závodního pole průběžně okupuje kvinteto vozů šestkové divize. Do vzruchu začal opět promlouvat Renault, jehož neduh byl odstraněn a máme silné jádro opět kompletní. Přichází 80. kolo závodu a s ním déšť, jenž mění pořadím a hlásí se další poruchy.
Německý tým Černý z Brandenburgu se ukazuje být opravdovým černým koněm závodu, protože jej už registrujeme na 3. místě. Dostává se i před Radicala, jenž je zakousnut do představy stupňů vítězů jako foxteriér do slona.

Čelo závodu opanovává Ginneta. Brandenburgští se propracovali na 2. místo a Radical své zarputilé sevření udržel, a takto ustavené pořadí vydrželo až do cíle.
Příštím motoristickým počinem tohoto druhu bude Brno, a to již 24. října, kdy se bude bojovat nejenom o vítězství, ale i o celkové umístění ze všech odjetých vytrvalostních Le závodů na obou autodromech v Čechách a na Moravě

Jiří V. Řezáč
komentátor vytrvalostních závodů
v Brně a Mostu

Odkazy:
https://www.facebook.com/pages/Auto-Rallye-Cross/340329762658959?ref=aymt_homepage_panel

http://www.arcbrno.cz/
http://www.arcbrno.cz/zu-8-4-h-le-brno-2015

http://www.leseries.cz/category/novinky/

Youtube:

Video TV :
http://sport5.cz/detail/le-brno-939/
http://sport5.cz/detail/6-hodin-le-most-2015-ii-1157/?aso=-1&page=1

KOMERČNÍ PREZENTACE

Autor: Asset Media

2.10.2015
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
5 4

Lékárny nelegálně vyvezly léky za 149 milionů korun

Zemětřesení zasáhlo opět Itálii, padají i laviny
AKTUALIZOVÁNO
1 9

Zemětřesení v Itálii: lavina zasypala hotel, je v něm „mnoho mrtvých“

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Praha - Krajský soud v Praze v pondělí vrátil k došetření druhou větev kauzy bývalého poslance a středočeského hejtmana Davida Ratha. Napsala to dnes Mladá fronta Dnes (MfD), které to sdělila mluvčí krajského soudu Pavlína Bočková. Důvody rozhodnutí mluvčí odmítla uvést s tím, že musí být nejprve doručeno účastníkům řízení. Případ se týká manipulace veřejných zakázek Středočeského kraje a krajských nemocnic, kriminalisté v něm navrhli obžalovat devět lidí a osm firem včetně stavební společnosti Metrostav.

Na KLDR budou shlížet bývalí vůdci. Kim staví na nejvyšší hoře sousoší dynastie

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat trojici dosavadních vůdců KLDR - tedy jeho, jeho otce Kim Čong-ila a dědečka Kim Ir-sena. Socha se má tyčit na vrcholu nejvyšší severokorejské hory Pektu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies