VYBRAT REGION
Zavřít mapu

8 Hodin LE BRNO

Závěrečný závod seriálu „LE MANS Series CZ" startuje na Masarykově okruhu 24.10.2015

2.10.2015
SDÍLEJ:

Foto: AssetMedia

A malé ohlédnutí: 6 hodin LE Most – Sedm gigantů v šesté divizi!

Vstup do druhé poloviny letošního seriálu vytrvalostních závodů typu Le, pod patronací ARC Brno, patřil tentokrát mosteckému autodromu.
Tento závod přilákal do svých řad i dvojici německých týmů na vozech BMW, které si rozdělily svoji účast v nejnižší sloučené divizi 1+2 a v nejvýkonnější šesté. Kromě 5. divize byly ty ostatní obsazeny v „usnášení" schopném stavu, ve smyslu možnosti plného obsazení vítězných stupňů.
46. závod v historii 15. ročníku byl v 6. divizi obsazen rekordním počtem 7 vozů! A již jen tato početní skutečnost dávala záruku lítých bojů o metu nejvyšší, a také tomu tak i bylo, ale nejenom zde.

Divizi 1+2 rozjel nejlépe tým TypeR.cz s dvoulitrovou Hondou z Kladna, svádějící vcelku vyrovnaný boj se Škodou Octavia Cup z Brna, kdy tato dvojice jezdila v počátku závodu v rozdílech zhruba 2 vteřin na kolo, které se během 6 hodin roztáhly na tři kola v cíli. Třetím na pódiu byl po pomalejším začátku, ale spolehlivé vytrvalostní jízdě, německý tým Teamwork Racing Solution z Oschersleben na BMW 318ti.

3. divize se zpočátku odehrávala v režii pražského Radical Teamu v téměř duální jízdě s PJF Team Brno. Situace se v průběhu dalšího klání pozměnila, a v konečném pořadí slavila triumf brněnská stáj jedoucí na spolehlivém a v nároku na naftový obrok nenáročném spřežení 200 koní, pod firemní značkou VW Golf. Za ním se oproti začátku pořadí pozměnilo do podoby druhého místa v podání týmu CAROZZERIA z Vrbna pod Pradědem. Třetího do party při slavnostním ceremoniálu dotvářel A-Team Praha na voze Audi.
4. divize poskytla za pomyslných zvuků vítězné znělky pohled na dvojici polského týmu Kumiega, jedoucích na německých strojích BMW a Porsche Carrera 911, které přítomným navrátilo nostalgii dávných časů ve zvuku vzduchem chlazeného motoru a zadního náhonu. Do třetice nejlepších ve 4. divizi náleželo ještě jedno Porsche, a to v týmové prezentaci TRT Brno, pro tentokrát v typovém provedení 944, již s motorem chlazeným vodou, jehož výkon motoru byl převáděn na vozovku prostřednictvím přední nápravy.
6. divize byla předmětem zvýšeného napětí už pro svoji tradiční přitažlivost, podobu a výkon některých futuristicky vyhlížejících strojů, pod jejichž kapotami se nalézala úctyhodná dávka koňských sil.
Opět byl v očekávání souboj titánů v provedení polské Ginnety a libereckého Renaultu Megan. A opravdu se tak i stalo. Ale!
Nejrychleji roztočili svá kola jmenovaní titáni, kdy tomuto duu vévodil
liberecký Renault. Před něho se však po ujetí několika okruhů dostala Ginneta. Původně zamýšlené vytrvalostní tempo zůstalo jen záměrem a přednost v samém začátku závodu dospěla do sprintu mezi oběma vozy.
Na monitoru se mezi sebou rovněž předháněly časové údaje o čím dál rychlejších průjezdech kol!

Bylo nabíledni, že ve své podstatě cílový sprint, jenž se stal realitou od prvního kola, nepovede k ničemu dobrému.
Z čela závodu odpadá Ginneta a Megan je na špici závodního pole.
Avšak poté se ozývá zvuk klaksonu, oznamující vjezd vozidel do prostoru boxové komunikace. Již z dálky je dobře zřetelná kosmická vizáž Renaultu…!
Do popředí se mezitím dere „hadimrška"Radical, ze stejnojmenného pražského týmu, který oč je méně výkonný, tak o to rychleji a zejména spolehlivěji jede.
Ginnetu polili mechanici v boxu živou vodou a je zase při závodním apetitu, který deklaruje prozatím 3. místem. Ale dobře se drží, zprvu nenápadně jedoucí BMW německého týmu Černý Motorsport (ano, čtete správně, psáno česky, nikoli Schwarz) jedoucí v 6. divizi, které si stabilizuje pozici a při typicky řezavém zvuku bavoráku, vyjadřující jistotu spolehlivosti, je patrné, že bude nutno s ním počítat. A rovněž dobře si vede Bruntál Motorsport, taktéž na BMW. Situace je jaká by zřejmě měla i podle divizních zásad být, protože čelo závodního pole průběžně okupuje kvinteto vozů šestkové divize. Do vzruchu začal opět promlouvat Renault, jehož neduh byl odstraněn a máme silné jádro opět kompletní. Přichází 80. kolo závodu a s ním déšť, jenž mění pořadím a hlásí se další poruchy.
Německý tým Černý z Brandenburgu se ukazuje být opravdovým černým koněm závodu, protože jej už registrujeme na 3. místě. Dostává se i před Radicala, jenž je zakousnut do představy stupňů vítězů jako foxteriér do slona.

Čelo závodu opanovává Ginneta. Brandenburgští se propracovali na 2. místo a Radical své zarputilé sevření udržel, a takto ustavené pořadí vydrželo až do cíle.
Příštím motoristickým počinem tohoto druhu bude Brno, a to již 24. října, kdy se bude bojovat nejenom o vítězství, ale i o celkové umístění ze všech odjetých vytrvalostních Le závodů na obou autodromech v Čechách a na Moravě

Jiří V. Řezáč
komentátor vytrvalostních závodů
v Brně a Mostu

Odkazy:
https://www.facebook.com/pages/Auto-Rallye-Cross/340329762658959?ref=aymt_homepage_panel

http://www.arcbrno.cz/
http://www.arcbrno.cz/zu-8-4-h-le-brno-2015

http://www.leseries.cz/category/novinky/

Youtube:

Video TV :
http://sport5.cz/detail/le-brno-939/
http://sport5.cz/detail/6-hodin-le-most-2015-ii-1157/?aso=-1&page=1

KOMERČNÍ PREZENTACE

Autor: Asset Media

2.10.2015
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Výhled na České středohoří. Vzadu Milešovka
0 14

Obludné plány na zastavění vrcholu Milešovky šly k ledu

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies