VYBERTE SI REGION

Diesel už jezdí na plyn aneb Unikátní inovace v motoristické branži

Ceny pohonných hmot stále stoupají. Čím dál více řidičů proto hledá výhodnější řešení. Jedním z nich je přestavba automobilu na LPG či CNG. V současnosti lze v České republice takto upravit pouze auta s benzínovým motorem. Již v dohledné době se však i Česká republika přidá k evropským zemím, jako je Německo, Rakousko či Polsko, na jejichž silnicích už dnes jezdí několik tisíc vozidel s naftovým motorem jezdících na plyn. O českou premiéru se postará firma HTS spol. s r.o., která v těchto dnech provádí závěrečné schvalovací zkoušky pro uvedení tohoto inovativního systému na český trh.

3.3.2014
SDÍLEJ:

Diesel už jezdí na plyn aneb Unikátní inovace v motoristické branžiFoto: AssetMedia

Proč to dosud nešlo?

Naftové motory jsou zárukou výkonnosti, spolehlivosti a dlouhé životnosti. Mají ale jednu nevýhodu – jejich účinnost se pohybuje v průměru kolem 82 %. Důvodem je nekompletní vyhoření vstřikované nafty, která se mění na pevné částice karbonu. Revoluční řešení přináší systém Degamix, který spočívá v kontrolovaném dávkování plynu LPG nebo CNG do naftového motoru přes sací potrubí. Množství je pak regulováno podle momentálního zatížení motoru samostatnou řídící jednotkou (je součástí Degamixu).

Diesel už jezdí na plyn aneb Unikátní inovace v motoristické branži

Jak to funguje?

Malé množství plynu smíchaného s nasávaným vzduchem je při vstřiku nafty ve válci motoru zapáleno, a jelikož plyn shoří rychleji než nafta, vytvoří tím ve válci optimální podmínky pro dokonalejší vyhoření nafty. To má za následek zvýšení účinnosti motoru až na 98 %. Nutno podotknout, že při montáži systému nedochází k žádným výraznějším zásahům do konstrukce vozidla ani motoru. Původní provoz na naftu je tedy plně zachován.

Proč to zkusit?

Obecně platí, že auta jezdící na plyn mají podstatně nižší náklady na provoz a jsou šetrnější k životnímu prostředí. Již brzy budete moci i s naftovými motory těchto výhod využívat. Systém Degamix se vyznačuje efektivnějším spalováním, které se projeví také hladším a tišším chodem motoru, pružnější akcelerací a snížením emisí zhruba o 20 %. Téměř dokonalé vyhoření vstřikovaného paliva se při stávající spotřebě paliva může projevit zvýšením výkonu i krouticího momentu motoru až o 23 %.

Diesel už jezdí na plyn aneb Unikátní inovace v motoristické branži

Ještě stále váháte? Výhody mluví za vše:

• podstatná úspora paliva a servisních výdajů = výrazné prodloužení životnosti motoru
• snížení emisí výfukových plynů = menší dopad na životní prostředí
• znatelně tišší a hladší chod motoru = pružnější reakce
• zvýšení maximálního dojezdu vozidla
• rychlá návratnost investice

Více o přestavbě automobilu na LPG či CNG naleznete ZDE

Článek připravila firma HTS spol. s r.o.

KOMERČNÍ PREZENTACE

Autor: Asset Media

3.3.2014
SDÍLEJ:

Babiš je nejvlivnější Čech. Na vyhlášení v Bruselu ale nebude, je nemocný

Praha – Zatímco v tuzemsku Andrej Babiš schytává kritiku za elektronickou evidenci tržeb a musí vyřešit i svůj střet zájmů, aby postavení politika a podnikatele sladil se zákonem, ve světě ho vnímají jako významnou osobnost. Po ceně časopisu GlobalMarkets pro nejlepšího ministra financí rozvíjejících se evropských zemí za rok 2016 ho nyní bruselský server Politico.eu vybral jako Čecha, který letos nejvíc přispěl k formování Evropy. 

Pes vběhl na cizí pozemek, majitel mu ustřelil přirození. Teď jej soudí

Klatovsko – Nelehký úkol stojí před klatovským okresním soudem. Musí rozhodnout, zda je Zdeněk Skalický (53 let) nebezpečný pistolník, který ustřelil samonabíjecí pistolí psu přirození jen proto, že vběhl na jeho pozemek, nebo šlo jen o nešťastnou náhodu, když se chovatel snažil bránit své ovce před útočícím predátorem.

AKTUALIZOVÁNO

Tragédie u Draženova. Mladý řidič zemřel po střetu s nákladním autem

Draženov - K tragické dopravní nehodě došlo po půl šesté večer na hlavní silnici od Domažlic na Draženov nedaleko odbočkyna Petrovice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies