VYBERTE SI REGION

Diesel už jezdí na plyn aneb Unikátní inovace v motoristické branži

Ceny pohonných hmot stále stoupají. Čím dál více řidičů proto hledá výhodnější řešení. Jedním z nich je přestavba automobilu na LPG či CNG. V současnosti lze v České republice takto upravit pouze auta s benzínovým motorem. Již v dohledné době se však i Česká republika přidá k evropským zemím, jako je Německo, Rakousko či Polsko, na jejichž silnicích už dnes jezdí několik tisíc vozidel s naftovým motorem jezdících na plyn. O českou premiéru se postará firma HTS spol. s r.o., která v těchto dnech provádí závěrečné schvalovací zkoušky pro uvedení tohoto inovativního systému na český trh.

3.3.2014
SDÍLEJ:

Diesel už jezdí na plyn aneb Unikátní inovace v motoristické branžiFoto: AssetMedia

Proč to dosud nešlo?

Naftové motory jsou zárukou výkonnosti, spolehlivosti a dlouhé životnosti. Mají ale jednu nevýhodu – jejich účinnost se pohybuje v průměru kolem 82 %. Důvodem je nekompletní vyhoření vstřikované nafty, která se mění na pevné částice karbonu. Revoluční řešení přináší systém Degamix, který spočívá v kontrolovaném dávkování plynu LPG nebo CNG do naftového motoru přes sací potrubí. Množství je pak regulováno podle momentálního zatížení motoru samostatnou řídící jednotkou (je součástí Degamixu).

Diesel už jezdí na plyn aneb Unikátní inovace v motoristické branži

Jak to funguje?

Malé množství plynu smíchaného s nasávaným vzduchem je při vstřiku nafty ve válci motoru zapáleno, a jelikož plyn shoří rychleji než nafta, vytvoří tím ve válci optimální podmínky pro dokonalejší vyhoření nafty. To má za následek zvýšení účinnosti motoru až na 98 %. Nutno podotknout, že při montáži systému nedochází k žádným výraznějším zásahům do konstrukce vozidla ani motoru. Původní provoz na naftu je tedy plně zachován.

Proč to zkusit?

Obecně platí, že auta jezdící na plyn mají podstatně nižší náklady na provoz a jsou šetrnější k životnímu prostředí. Již brzy budete moci i s naftovými motory těchto výhod využívat. Systém Degamix se vyznačuje efektivnějším spalováním, které se projeví také hladším a tišším chodem motoru, pružnější akcelerací a snížením emisí zhruba o 20 %. Téměř dokonalé vyhoření vstřikovaného paliva se při stávající spotřebě paliva může projevit zvýšením výkonu i krouticího momentu motoru až o 23 %.

Diesel už jezdí na plyn aneb Unikátní inovace v motoristické branži

Ještě stále váháte? Výhody mluví za vše:

• podstatná úspora paliva a servisních výdajů = výrazné prodloužení životnosti motoru
• snížení emisí výfukových plynů = menší dopad na životní prostředí
• znatelně tišší a hladší chod motoru = pružnější reakce
• zvýšení maximálního dojezdu vozidla
• rychlá návratnost investice

Více o přestavbě automobilu na LPG či CNG naleznete ZDE

Článek připravila firma HTS spol. s r.o.

KOMERČNÍ PREZENTACE

Autor: Asset Media

3.3.2014
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Donald Trump.
22

Český krajan ze státu New Yorku očekává za Trumpa rozkvět USA

Po útoku kormoránů tekla Ostravicí „krvavá voda"

Doslova masakr ryb způsobila obrovská hejna kormoránů v řece Ostravici v místech, kde se do této řeky vlévá Lučina. Uvedl to jednatel Českého rybářského svazu pro severní Moravu a Slezsko Přemysl Jaroň.

V mrazu rostou hutím náklady na výrobu, musí rozmrazovat suroviny

V mrazivém počasí vzrůstají slezským hutím náklady na výrobu. Jak v ArcelorMittalu Ostrava (AMO), tak v Třineckých železárnách se to týká hlavně vstupních surovin, které se musejí rozmrazovat. Řekly to mluvčí AMO Barbora Černá Dvořáková a TŽ Petra Jurásková. Výši nákladů na rozmrazování ale podniky nedokážou vyčíslit.

Ředitel psychiatrické nemocnice: Pacienti jsou na prvním místě. Nejsme vězení

Brno /ROZHOVOR/ – Asi šest tisíc lidí ročně podstoupí léčbu v psychiatrické nemocnici v brněnských Černovicích. Podle jejího ředitele Marka Radimského si na péči v ní stěžuje jen minimum z nich. „Personál se snaží pro pacienty dělat, co může. Kdyby na psychiatrii zaměstnanci pracovat nechtěli, už tu nejsou," míní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies