VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Diesel už jezdí na plyn aneb Unikátní inovace v motoristické branži

Ceny pohonných hmot stále stoupají. Čím dál více řidičů proto hledá výhodnější řešení. Jedním z nich je přestavba automobilu na LPG či CNG. V současnosti lze v České republice takto upravit pouze auta s benzínovým motorem. Již v dohledné době se však i Česká republika přidá k evropským zemím, jako je Německo, Rakousko či Polsko, na jejichž silnicích už dnes jezdí několik tisíc vozidel s naftovým motorem jezdících na plyn. O českou premiéru se postará firma HTS spol. s r.o., která v těchto dnech provádí závěrečné schvalovací zkoušky pro uvedení tohoto inovativního systému na český trh.

3.3.2014
SDÍLEJ:

Diesel už jezdí na plyn aneb Unikátní inovace v motoristické branžiFoto: AssetMedia

Proč to dosud nešlo?

Naftové motory jsou zárukou výkonnosti, spolehlivosti a dlouhé životnosti. Mají ale jednu nevýhodu – jejich účinnost se pohybuje v průměru kolem 82 %. Důvodem je nekompletní vyhoření vstřikované nafty, která se mění na pevné částice karbonu. Revoluční řešení přináší systém Degamix, který spočívá v kontrolovaném dávkování plynu LPG nebo CNG do naftového motoru přes sací potrubí. Množství je pak regulováno podle momentálního zatížení motoru samostatnou řídící jednotkou (je součástí Degamixu).

Diesel už jezdí na plyn aneb Unikátní inovace v motoristické branži

Jak to funguje?

Malé množství plynu smíchaného s nasávaným vzduchem je při vstřiku nafty ve válci motoru zapáleno, a jelikož plyn shoří rychleji než nafta, vytvoří tím ve válci optimální podmínky pro dokonalejší vyhoření nafty. To má za následek zvýšení účinnosti motoru až na 98 %. Nutno podotknout, že při montáži systému nedochází k žádným výraznějším zásahům do konstrukce vozidla ani motoru. Původní provoz na naftu je tedy plně zachován.

Proč to zkusit?

Obecně platí, že auta jezdící na plyn mají podstatně nižší náklady na provoz a jsou šetrnější k životnímu prostředí. Již brzy budete moci i s naftovými motory těchto výhod využívat. Systém Degamix se vyznačuje efektivnějším spalováním, které se projeví také hladším a tišším chodem motoru, pružnější akcelerací a snížením emisí zhruba o 20 %. Téměř dokonalé vyhoření vstřikovaného paliva se při stávající spotřebě paliva může projevit zvýšením výkonu i krouticího momentu motoru až o 23 %.

Diesel už jezdí na plyn aneb Unikátní inovace v motoristické branži

Ještě stále váháte? Výhody mluví za vše:

• podstatná úspora paliva a servisních výdajů = výrazné prodloužení životnosti motoru
• snížení emisí výfukových plynů = menší dopad na životní prostředí
• znatelně tišší a hladší chod motoru = pružnější reakce
• zvýšení maximálního dojezdu vozidla
• rychlá návratnost investice

Více o přestavbě automobilu na LPG či CNG naleznete ZDE

Článek připravila firma HTS spol. s r.o.

KOMERČNÍ PREZENTACE

Autor: Asset Media

3.3.2014
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Základní škola v Plánici, kde došlo k incidentu mezi učitelem a hajlujícím žákem.
8

Učitel nic nespáchal, zato hajlující romský žák má problém. I jeho rodina

Michelle Sudků u soudu.
5

Policistům, kteří zasahovali proti vražedkyni Sudků, chtěl dát soud podmínky

Hodina velkých změn v pražské hromadné dopravě je tu

Ve skutečnost se od soboty mění dlouhodoběji připravované rozsáhlé změny v Pražské integrované dopravě.

Sobotka: Jednání o brexitu se nesmí dotknout peněz ve fondech EU

Český premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) odletěl na mimořádný summit 27 zemí Evropské unie k odchodu Velké Británie z bloku.

Donald Trump o svých sto dnech: Jsem hodně rychlý, nejrychlejší ze všech

/VIDEO, ANKETA/ Nikdo toho nestihl tolik, jako já. Tak zhruba zhodnotil Donald Trump pověstné stodenní období, které se táhne světovou politikou od 30. let 20. století. Poprvé ho použil tehdejší americký prezident Franklin Delano Roosevelt.

DOTYK.CZ

Letní festivaly bez EET? Pivo jen na stojáka a nechtějte k němu tatranku

Čím se budou letošní letní festivaly lišit od těch loňských? Tak třeba tím, že si možná častěji než dřív budete moci dát pivo jenom "na stojáka". A že k němu nedostanete balené oříšky ani tatranku. Důvodem je elektronická evidence tržeb.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies