To vše na úkor tradičních komunikačních kanálů, které se mají za vyčerpané, překonané. Často tak dochází k paradoxním situacím – restauraci, kadeřnictví nebo autoservis najdete na internetu na každém rohu, při vlastní cestě má ale zákazník problém samotné místo najít, nebo z něj nemá žádný zvláštní pocit, nedaří se předat klíčová sdělení (která by mohla být v synergii právě s digitální komunikací).
Výdaje na internetovou prezentaci přitom nejsou malé. Základní webové stránky v rozumné kvalitě vyjdou na nižší desítky tisíc, další sumy spolykají média, práce odborníků, agenturní provize, kredity inzertních systémů. I v malém rozsahu se můžou opatrné kampaně vyšplhat na řádově vyšší desítky tisíc ročních investic.
Nepodceňujte tradiční reklamní nosiče
Pokud občas závidíte velkým společnostem jejich finanční možnosti, které mohou použít pro svou propagaci, tak nepropadejte panice a trudomyslnosti. I s malým rozpočtem se dá dosáhnout kvalitní prezentace., která přivede zákazníky do vaší provozovny a nemusíte spoléhat jen na to dostanete zdarma od dodavatelů, nebo na všudy přítomný online.
Pokud vezmete v úvahu opravdu omezený rozpočet na propagaci v hodnotě například 50.000,- Kč, tak si pojďme probrat co za to můžete pořídit pro svou firmu.
Začneme přilákáním kolemjdoucích zákazníků. Již z delší vzdálenosti budou vidět plakáty nebo informace umístěné do výkladu. Můžete k tomu použít samolepící polep, na výměnu a cenově úspornější budou však nějaké plakátové nosiče zavěšené nebo nalepené na výkladu. Letáčky a plakáty pokud si je nevytisknete sami Vám dnes vyrobí každá reklamka nebo tiskárna za pár korun. Investice: 5000 Kč.
Ještě na chodníku můžeme komunikovat akční nebo mmořádnou nabídku v přenosném stojanu - Áčku. Tyto stojany je možné na noc uklízet tak že nehrozí poškození od vandalů. Investice: 1500 Kč.
Na vstupní dveře je třeba nezapomenout na povinné informace, kterými jsou provozní doba, IČO, odpovědný vedoucí a podobně. Na tyto účely slouží speciální kapsy na formáty A4, aby bylo možné opět využít standardních tiskáren a nemuseli jste neustále předělávat vyřezané nápisy nebo extra polep na vchodu. Investice: 500,- Kč
Hned za vchodovými dveřmi připomeňte Vaši nabídku na podlaze v kvalitním, podlahovém plakátovém nosiči, jen ať to zákazníci vidí a nezapomenou proč do provozovny přišli. Investice: 3000 Kč.
Nejlepší nabídky máte určitě vystaveny na speciálním místě v prodejně, tak že je nutné na ně upozornit. Můžete použít například
reklamní stojan, který svým rozměrem 1x2 metry bude opravdu nepřehlédnutelným upozorněním na tuto nabídku. Investice: 3000,- Kč
Drobné upozornění na novinky a akce realizujte menšími informačními stojánky, do kterých můžete tisknout nabídky na vlastní tiskárně. Kolik by se jich mohlo vejít na menší provozovnu, 20? Investice: Tak to máme 1500,- Kč
Žádný zákazník nedosáhne výše než do dvou metrů a co se zbylým prostorem na regálem? Vyplňte ho opět reklamou na Vaše zboží nebo služby. Světelné panely jistě přitáhnou pozornost a zlepší atmosféru provozovny. Nosičem reklamy může být opět běžný plakát. Investice: 10000,- Kč
Při dnešním nejčastěji používaném placení kartou, jsou již standardní mincovníky zbytečné, položte si na pult vedle pokladny kapsu určenou k podpisování účtů od karet a navíc do ní umístíte leták s upozorněním na Vaše další služby nebo nabídky. Investice: 1500,- Kč
Pokud provedete výměnu motivů plakátů a letáčků v již zmíněných nosičích pětkrát do roka za přibližně 24000,- Kč využijete bezezbytku na počátku zmíněný rozpočet 50000,- Kč.