Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

I malý podnik se může prezentovat na vysoké úrovni

Podnikání v česku už naplno zasáhla vlna digitální komunikace. Velké firmy i menší živnostníci staví a zlepšují webové stránky a přesouvají marketingové peníze k trendujícím kanálům jako je SEO, PPC reklama, sociální sítě nebo bannerová inzerce v programatickém nákupu (RTB).

1.4.2015
SDÍLEJ:

I malý podnik se může prezentovat na vysoké úrovniFoto: JANSENDISPLAY

To vše na úkor tradičních komunikačních kanálů, které se mají za vyčerpané, překonané. Často tak dochází k paradoxním situacím – restauraci, kadeřnictví nebo autoservis najdete na internetu na každém rohu, při vlastní cestě má ale zákazník problém samotné místo najít, nebo z něj nemá žádný zvláštní pocit, nedaří se předat klíčová sdělení (která by mohla být v synergii právě s digitální komunikací).

Výdaje na internetovou prezentaci přitom nejsou malé. Základní webové stránky v rozumné kvalitě vyjdou na nižší desítky tisíc, další sumy spolykají média, práce odborníků, agenturní provize, kredity inzertních systémů. I v malém rozsahu se můžou opatrné kampaně vyšplhat na řádově vyšší desítky tisíc ročních investic.

I malý podnik se může prezentovat na vysoké úrovni

Nepodceňujte tradiční reklamní nosiče

Pokud občas závidíte velkým společnostem jejich finanční možnosti, které mohou použít pro svou propagaci, tak nepropadejte panice a trudomyslnosti. I s malým rozpočtem se dá dosáhnout kvalitní prezentace., která přivede zákazníky do vaší provozovny a nemusíte spoléhat jen na to dostanete zdarma od dodavatelů, nebo na všudy přítomný online.

Pokud vezmete v úvahu opravdu omezený rozpočet na propagaci v hodnotě například 50.000,- Kč, tak si pojďme probrat co za to můžete pořídit pro svou firmu.

Začneme přilákáním kolemjdoucích zákazníků. Již z delší vzdálenosti budou vidět plakáty nebo informace umístěné do výkladu. Můžete k tomu použít samolepící polep, na výměnu a cenově úspornější budou však nějaké plakátové nosiče zavěšené nebo nalepené na výkladu. Letáčky a plakáty pokud si je nevytisknete sami Vám dnes vyrobí každá reklamka nebo tiskárna za pár korun. Investice: 5000 Kč.

Ještě na chodníku můžeme komunikovat akční nebo mmořádnou nabídku v přenosném stojanu - Áčku. Tyto stojany je možné na noc uklízet tak že nehrozí poškození od vandalů. Investice: 1500 Kč.

Na vstupní dveře je třeba nezapomenout na povinné informace, kterými jsou provozní doba, IČO, odpovědný vedoucí a podobně. Na tyto účely slouží speciální kapsy na formáty A4, aby bylo možné opět využít standardních tiskáren a nemuseli jste neustále předělávat vyřezané nápisy nebo extra polep na vchodu. Investice: 500,- Kč

Hned za vchodovými dveřmi připomeňte Vaši nabídku na podlaze v kvalitním, podlahovém plakátovém nosiči, jen ať to zákazníci vidí a nezapomenou proč do provozovny přišli. Investice: 3000 Kč.

Nejlepší nabídky máte určitě vystaveny na speciálním místě v prodejně, tak že je nutné na ně upozornit. Můžete použít například

reklamní stojan, který svým rozměrem 1x2 metry bude opravdu nepřehlédnutelným upozorněním na tuto nabídku. Investice: 3000,- Kč

Drobné upozornění na novinky a akce realizujte menšími informačními stojánky, do kterých můžete tisknout nabídky na vlastní tiskárně. Kolik by se jich mohlo vejít na menší provozovnu, 20? Investice: Tak to máme 1500,- Kč

Žádný zákazník nedosáhne výše než do dvou metrů a co se zbylým prostorem na regálem? Vyplňte ho opět reklamou na Vaše zboží nebo služby. Světelné panely jistě přitáhnou pozornost a zlepší atmosféru provozovny. Nosičem reklamy může být opět běžný plakát. Investice: 10000,- Kč

Při dnešním nejčastěji používaném placení kartou, jsou již standardní mincovníky zbytečné, položte si na pult vedle pokladny kapsu určenou k podpisování účtů od karet a navíc do ní umístíte leták s upozorněním na Vaše další služby nebo nabídky. Investice: 1500,- Kč

Pokud provedete výměnu motivů plakátů a letáčků v již zmíněných nosičích pětkrát do roka za přibližně 24000,- Kč využijete bezezbytku na počátku zmíněný rozpočet 50000,- Kč.

Autor: Komerční sdělení

1.4.2015
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Karolína Plíšková na Roland Garros.
20

Soupeřky rozhodly: Plíšková bude jedničkou i při US Open

Desetisíce obyvatel Hongkongu vyšly do ulic
4

Tisíce lidí v Hongkongu vyšly do ulic kvůli zatčení trojice aktivistů

Bez elektřiny desítky hodin, stojí i některé vlaky. To je účet páteční bouřky

Řádění živlů z pátku na sobotu zaměstnalo v jižních Čechách spoustu lidí a mnohým zkomplikovalo život. Ještě v neděli večer zůstávaly bez elektřiny domácnosti nejen v okolí lipenské přehrady. 

AKTUALIZOVÁNO

Na křižovatce nedal přednost. Zabil sebe i spolujezdce, dalších pět zranil

/FOTOGALERIE/ U Bantic zemřeli v neděli dva lidé. Od pátku policie registruje na Znojemsku čtyři mrtvé a šest těžce zraněných včetně čtyř dětí.

Malého Péťu režisér objevil při americkém fotbalu v Českém Krumlově

/ROZHOVOR/ Režisér filmu Václav Marhoul, který před několika dny natáčel v Českém Krumlově další záběry do filmu Nabarvené ptáče, říká, že už je v Českém Krumlově pomalu jako doma.

Dítě vběhlo pod auto, poté následovala rvačka dospělých

K těžké dopravní nehodě došlo v sobotu kolem 18. hodiny v části obce Filipov na Čáslavsku ve středních Čechách. Čtyřleté dítě tam vběhlo pod kola projíždějícího osobního auta. Vrtulník letecké záchranné služby ho s vážným zraněním přepravil do pražské nemocnice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení