To vše na úkor tradičních komunikačních kanálů, které se mají za vyčerpané, překonané. Často tak dochází k paradoxním situacím – restauraci, kadeřnictví nebo autoservis najdete na internetu na každém rohu, při vlastní cestě má ale zákazník problém samotné místo najít, nebo z něj nemá žádný zvláštní pocit, nedaří se předat klíčová sdělení (která by mohla být v synergii právě s digitální komunikací).

Výdaje na internetovou prezentaci přitom nejsou malé. Základní webové stránky v rozumné kvalitě vyjdou na nižší desítky tisíc, další sumy spolykají média, práce odborníků, agenturní provize, kredity inzertních systémů. I v malém rozsahu se můžou opatrné kampaně vyšplhat na řádově vyšší desítky tisíc ročních investic.

I malý podnik se může prezentovat na vysoké úrovni

Nepodceňujte tradiční reklamní nosiče

Pokud občas závidíte velkým společnostem jejich finanční možnosti, které mohou použít pro svou propagaci, tak nepropadejte panice a trudomyslnosti. I s malým rozpočtem se dá dosáhnout kvalitní prezentace., která přivede zákazníky do vaší provozovny a nemusíte spoléhat jen na to dostanete zdarma od dodavatelů, nebo na všudy přítomný online.

Pokud vezmete v úvahu opravdu omezený rozpočet na propagaci v hodnotě například 50.000,- Kč, tak si pojďme probrat co za to můžete pořídit pro svou firmu.

Začneme přilákáním kolemjdoucích zákazníků. Již z delší vzdálenosti budou vidět plakáty nebo informace umístěné do výkladu. Můžete k tomu použít samolepící polep, na výměnu a cenově úspornější budou však nějaké plakátové nosiče zavěšené nebo nalepené na výkladu. Letáčky a plakáty pokud si je nevytisknete sami Vám dnes vyrobí každá reklamka nebo tiskárna za pár korun. Investice: 5000 Kč.

Ještě na chodníku můžeme komunikovat akční nebo mmořádnou nabídku v přenosném stojanu - Áčku. Tyto stojany je možné na noc uklízet tak že nehrozí poškození od vandalů. Investice: 1500 Kč.

Na vstupní dveře je třeba nezapomenout na povinné informace, kterými jsou provozní doba, IČO, odpovědný vedoucí a podobně. Na tyto účely slouží speciální kapsy na formáty A4, aby bylo možné opět využít standardních tiskáren a nemuseli jste neustále předělávat vyřezané nápisy nebo extra polep na vchodu. Investice: 500,- Kč

Hned za vchodovými dveřmi připomeňte Vaši nabídku na podlaze v kvalitním, podlahovém plakátovém nosiči, jen ať to zákazníci vidí a nezapomenou proč do provozovny přišli. Investice: 3000 Kč.

Nejlepší nabídky máte určitě vystaveny na speciálním místě v prodejně, tak že je nutné na ně upozornit. Můžete použít například

reklamní stojan, který svým rozměrem 1x2 metry bude opravdu nepřehlédnutelným upozorněním na tuto nabídku. Investice: 3000,- Kč

Drobné upozornění na novinky a akce realizujte menšími informačními stojánky, do kterých můžete tisknout nabídky na vlastní tiskárně. Kolik by se jich mohlo vejít na menší provozovnu, 20? Investice: Tak to máme 1500,- Kč

Žádný zákazník nedosáhne výše než do dvou metrů a co se zbylým prostorem na regálem? Vyplňte ho opět reklamou na Vaše zboží nebo služby. Světelné panely jistě přitáhnou pozornost a zlepší atmosféru provozovny. Nosičem reklamy může být opět běžný plakát. Investice: 10000,- Kč

Při dnešním nejčastěji používaném placení kartou, jsou již standardní mincovníky zbytečné, položte si na pult vedle pokladny kapsu určenou k podpisování účtů od karet a navíc do ní umístíte leták s upozorněním na Vaše další služby nebo nabídky. Investice: 1500,- Kč

Pokud provedete výměnu motivů plakátů a letáčků v již zmíněných nosičích pětkrát do roka za přibližně 24000,- Kč využijete bezezbytku na počátku zmíněný rozpočet 50000,- Kč.