VYBERTE SI REGION

Jak ušetřit za energii?

Na trhu s energiemi vrcholí boj o zákazníky a ti jsou prakticky denně vystaveni nepřebernému množství různých nabídek. Pro odběratele je tak stále obtížnější se v nabídkách zorientovat a posoudit, co je pro něj skutečně výhodné.

23.2.2016
SDÍLEJ:

Foto: AssetMedia

Rozhodně je tedy třeba posuzovat nabídku vždy komplexně a v celé šíři a neřídit se pouze dle jednoho atributu, kterým zpravidla bývá jen porovnání základních ceníkových cen energie. To samo o sobě totiž o celkové výhodnosti nabídky může vypovídat jen poměrně málo. Dodavatelé energií totiž zpravidla nabízejí různá cenová zvýhodnění a někteří z nich i služby a bonusy, s jejichž využitím lze značně odlehčit rodinnému rozpočtu. Trendem tedy je informovat se o aktuální nabídce svého dodavatele, využít některý z nabízených cenových produktů a tzv. nezůstávat na základních ceníkových cenách, které jsou zpravidla logicky nejvyšší. Například u Pražské plynárenské, která je dominantním dodavatelem plynu v rámci Prahy, je na výběr hned z několika různých cenových produktů a společnost svým zákazníkům pomůže i individuálně nastavit optimální kombinaci s dalšími bonusy a výhodami na míru. Není proto divu, že zákazníci před základními ceníkovými cenami preferují právě tento typ nabídek.

Velmi důležitou a nedílnou součástí hodnocení míry výhodnosti nabídky dodavatele energie by však, kromě ceny energie, měl být i rozsah dalších doplňkových služeb a produktů. Proč je to tak důležité? Málokdo si totiž uvědomuje, že jejich správným využitím lze mnohdy ušetřit více, než u samotné ceny energie. Jako příklad se nabízí nepříjemnost, která dříve nebo později potká každého odběratele zemního plynu. Jedná se o poruchu plynového spotřebiče, která kromě problémů spojených se zajištěním opravy znamená dále až několikatisícové výdaje. Zákazníci již zmíněné Pražské plynárenské však mohou využít službu POMOC 24, jejímž prostřednictvím jim firma zajistí, při splnění určitých podmínek, opravu zdarma nebo se svou finanční spoluúčastí. Zákazníkům ke svým cenovým produktům dále nabízí zdarma třeba také kartu AXA Assistance, což je program pojištění asistenčních služeb v domácnosti. V jeho rámci je zajištěno řešení havárií v domácnostech do určitého finančního limitu, v případě jeho překročení si zákazník doplatí pouze příslušnou nadlimitní část nákladů.
Další významnou možností úspor představují různé věrnostní programy. U Pražské plynárenské je to Zákaznická karta, kterou společnost vydává svým zákazníkům zdarma a jejímž prostřednictvím mohou čerpat slevy a výhody u více než devadesáti partnerů. Patří mezi ně mimo jiné cestovní kanceláře, kde tak při nákupu zahraniční dovolení může čtyřčlenná rodina ušetřit několik tisíc korun. Kartu lze využít i v rámci kulturních a sportovních zařízení, lázní, hotelů a penzionů, ale i v restauracích, obchodech apod.

Z výše uvedených namátkových příkladů je patrné, že při správném využití všech bonusů, slev a služeb, které dodavatel energie nabízí, lze nejen jednoduše snížit náklady spojené s dodávkou energie, ale jejich část navíc dostat nazpět využitím doplňkových služeb a bonusů. Stačí jen jedno, a to svého dodavatele kontaktovat.

KOMERČNÍ PREZENTACE

Autor: Asset Media

23.2.2016
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Starosta Příbrami: Krampuslauf? Žádná akce nevyvolala tolik diskuzí

Příbram - Žádná společenská akce v historii Příbrami nevyvolala tolik diskuzí, a to před jejím konáním, i po jejím skončení. Ať už si lidé o ní myslí cokoli, byla bezesporu vyvrcholením letošních oslav 800. výročí založení města. Jaké je ohlédnutí starosty Příbrami Jindřicha Vařeky po Krampuslaufu?

Michaláková využívala média na úkor dětí, uvedl soud v usnesení

Praha - Medializace případu a neschopnost postarat se o děti, které si navíc u pěstounů zvykly. Tyto argumenty zopakoval Krajský soud v Oslo v usnesení, v němž se odmítl zabývat odvoláním Evy Michalákové. Česká matka se bránila proti tomu, že ztrácí rodičovská práva na oba syny. Uvedl to zpravodajský web Českého rozhlasu, jehož redakce má sedmistránkového usnesení k dispozici.

EET padá na zákazníky, restaurace zdražují

Berounsko - V jaké míře zasahuje nová povinnost elektronické evidence tržeb hospodským do provozu restaurací? Je jim na obtíž, nebo se s ní po sedmi dnech už sžili? Na Berounsku převažují zastánci prvního názoru.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies