VYBERTE SI REGION

Obdivuhodná historie Gebrüder Weiss

Nejstarší logistická společnost světa vypráví

17.10.2016
SDÍLEJ:

Foto: AssetMedia

Začalo to v roce 1474 – jako nejstarší společnost světa toho má Gebrüder Weiss mnoho co říci. Podívejme se na první kroky, nebo spíš koňské cválání Milánského kurýra. To byl ten, který zařizoval přepravu přes Alpy fungující od dob středověku do 19. století. Mezi lety 1474 a 1826 převážel kurýr zboží, dopisy a cestující z německého města Lindau přes rakouský Fussach a dále přes Alpy do Milána. Provozovatele této ve své době velmi uznávané kurýrní služby byli předkové rodiny Weissů, kteří dnes celosvětově řídí mezinárodní logistickou společnost Gebrüder Weiss.

„Milánský kurýr nejen formoval počátky historie naší společnosti, ale je unikátní také jako celek v historii přeprav ve střední Evropě. Jako jediná nezávislá kurýrní služba v imperiálním Německu nepodléhala státní kontrole a mohla si užívat speciálního statusu. Po téměř 300 let sváděla kurýrní služba úspěšný boj udržení si nezávislosti na majestátní poštovní službě Thurn and Taxis", říká dohlížející členka dozorčí rady Heidi Senger-Weiss, která řídila firmu společně se svým manželem Paulem Senger-Weissem v letech 1968 - 2005.

Milánský kurýr měl křivolakou cestu, po které cestoval: 325 km od Bodamského jezera do Itálie: pěšky, na koňském hřbetu, lodí nebo kočárem a částečně po nebezpečných cestách.

Roku 1788 využil přepravních služeb i básník Johann Wolfgang von Goethe, kdy byl 2. června milánskými kurýry bezpečně dopraven do Fussachu na zpáteční trase své první italské cesty. Konečné vyúčtování, kdy zaplatil za sebe a svého průvodce Kaysera 122 guldenů, se zachovalo v Goethově cestovním deníku.

Pod současným názvem fungovala společnost Gebrüder Weiss od roku 1823, kdy ji vlastnili bratři Josef, Leonhard a Johann Weissovi.

Od roku 1884 existuje přímé železniční spojení mezi říšským hlavním městem Vídní do jaderského přístavního města Benátek přes Brenner. Přepravy se mohly rozvíjet dále a v roce 1914 společnost Gebrüder Weiss zakládá pobočky v dunajské monarchii – ve Vídni, Terstu a Gorici – ale i v Benátkách, Janově, německém Lindau a ve Švýcarsku v Buchsu, St. Margrethen a Romanshornu.

V těžkých časech roku 1921 převzal vedení společnosti Ferdinand Weiss. I přes světovou hospodářskou krizi firmu nepřetržitě budoval, a to i založením poboček.

Ve II. světové válce byla zařízení na nádražích poškozena bombami, nákladní automobily byly zadrženy. Nový začátek se podařil se zásobovacími transporty pro obyvatelstvo (milodary) a průmysl (pomoc Marshallova plánu).

Od roku 1950 expandovala společnost v Rakousku a uskutečňuje první přepravy do západní Evropy. Heidegunde a Paul Senger-Weissovi převzali vedení společnosti v roce 1968.

Po pádu „železné opony" se rozšiřuje firma do sousedních států střední a východní Evropy. Vznikají pobočky v České republice, Maďarsku, Slovensku a Slovinsku. Současně je založena pobočka v Šanghaji a na Dálném východě. Později vznikají pobočky v ostatních státech východní Evropy: Bulharsko, Rumunsko, Makedonie, Srbsko, Černá Hora.
Holding Gebrüder Weiss se změnil na akciovou společnost, zůstává ale nadále ze 100 procent v rodinném vlastnictví. Přítomnost společnosti Weiss-Röhlig v zámoří se rozšířila do Severní Ameriky, nejdříve v USA, později i v Kanadě.
Heidi a Paul Senger-Weissovi přešli po 36 letech vedení společnosti do dozorčí rady. Kromě dalších členů jsou v dozorčí radě synové Wolfram a Heinz Senger-Weissovy. Společně s 15 přepravními partnery byla založena síť pro přepravu kusových zásilek System Alliance Europe.
Za kontejnerový vlak Orange Combi Cargo (OCC), který denně brázdí 600 km dlouhou trasu mezi Vídní a Bludenz, a který ušetří ročně 16 000 tisíc jízd kamionů a 9 000 tun CO2, získala společnost Gebrüder Weiss rakouskou státní cenu.
Od roku 2012 GW pokračuje ve své strategii mezinárodního růstu: v Gruzii otevřela důležitou pobočku na takzvané Hedvábné stezce na Kavkaz a převzetím přepravní firmy působící v této oblasti rozšířila okruh svého působení směrem do střední Asie.
Společnost Gebrüder Weiss má přibližně 6 000 zaměstnanců a 150 poboček po celém světě. Ročně přepraví téměř 11 milionů zásilek po silnici, letadlem a po moři. Celkem disponuje 541 700 sqm překládkových ploch a logistických skladů. Při tom všem myslí na životní prostředí a propaguje řešení, která tuto filozofii razí.
V České republice je Gebrüder Weiss téměř čtvrt století. V současné době pracuje ve společnosti 330 zaměstnanců v osmi pobočkách po celé republice. Neustálými investicemi se snaží firma rozšiřovat své služby a poskytovat svým zákazníkům komplexní logistická řešení, která zahrnují nejen přepravy a skladování, ale další služby s tím spojené.

KOMERČNÍ PREZENTACE

Autor: Asset Media

17.10.2016
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies