„Tramvaje v Bohnicích bychom podpořili jedině za předpokladu, že budou v podzemí. Nebráníme se jim, ale pouze za předpokladu splnění tohoto požadavku," řekl Petrus.
Trať povede tunelem
IPR navrhl most z Podbaby k zoo, odkud by do Bohnic tramvaje jely tunelem dlouhým 980 metrů, který by ústil do Mazurské ulice. Následně by koleje vedly ulicemi Lodžská, K Pazderkám, přes Podhajská pole, Odru a ze Zhořelecké by byla odbočka do Feřtekovy, kde by byla konečná. Z křižovatky K Pazderkám a Čimická by byla odbočka a tramvaje by tak mohly jet i do Kobylis.
Vedení městské části by podpořilo buď vznik tunelu a případně tří podzemních zastávek, nebo variantu, kdy by na konci tunelu byla jedna podzemní zastávka a trať tam končila.
Lidem by vadil nejen úbytek zeleně
Proti se v průzkumu radnice postavilo podle Petruse až 90 procent lidí. „Vadilo jim to samé, že by ubyly jízdní pruhy, zeleň a vadil jim rovněž vznik trolejí. Zároveň v tom neviděli zlepšení cestování," řekl Petrus.
IPR v návrhu vyznačil pět možných nových tramvajových tratí. Kromě tratě do Bohnic a Kobylis jsou to trať do Suchdola, Štěrbohol a na Strahov. Zda se stavba některé z nich uskuteční a na kolik by vyšla, není jasné. V minulosti se mluvilo rovněž o prodloužení trati z Barrandova ke Slivenci a z Divoké Šárky na sídliště Dědina. Délka tramvajové sítě v Praze je přes 140 kilometrů.
Čtěte také: Praha 10 podporuje vznik tramvajové smyčky na Zahradním Městě