Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Úskalí při přepravě zboží do Ruska a ostatních zemí SNS

Na otázky ohledně aktuálních problémů při přepravě do Ruska odpovídá obchodní ředitel přepravní společnosti DSV Road, Karel Kváč.

15.9.2014
SDÍLEJ:

Foto: Asset Media

Jaké komplikace při přepravách do Ruska řešíte v posledních týdnech nejčastěji?
Přepravy do zemí SNS měly vždy svá specifika a „ukrajinská krize" rozhodně hladkému průběhu dopravy neprospěla. V první řadě se všichni dopravci potýkají se zvýšenou kontrolou na hranicích, která může dopravu prodloužit až o 48 hodin. Díky celní unii, která je mezi Ruskem a Běloruskem není problém na tomto místě, ale komplikace mohou přijít na hranicích pobaltských republik.


Z obchodního pohledu je problémem pokles exportu. Aktuálně Evropa omezuje například export zboží dvojího užití, tedy takového zboží, které kromě svého civilního užití může sloužit i pro vojenské účely.
Okolností, které mohou zkomplikovat přepravu, je však celá řada. Kromě toho, co jsem již uvedl, se jedná o nutnost jízdy v konvoji, přesáhne-li zboží určitou hodnotu nebo vystavení tranzitní průvodky či garančního certifikátu pro přepravu sběrného zboží do Ruska. Tato problematika je opravdu hodně široká a v jednom rozhovoru nelze ani nastínit všechna témata. Proto zákazníkům nabízíme možnost dotázat se přes náš webový formulář. Na všechny otázky a cenové poptávky rádi a rychle odpovíme.


Říkáte, že se snížilo množství exportu. Znamená to, že jsou nyní nevytížené kamiony?
V některých případech ano. Platí to zejména pro standardní plachtové kamiony, ale problém může být se speciálními vozy, jako jsou velkokapacitní soupravy nebo friga. U standardních přeprav se dokonce snížily ceny místy až o 30%. Například přeprava do Moskvy, za kterou jste dříve zaplatili kolem 3500 EUR, je nyní až o 1000 EUR levnější. Ne všichni dopravci však šli s cenami dolů, část z nich se prostě přeorientovala na západoevropské trhy.


Co může dopravce udělat pro to, aby měla přeprava hladký průběh?
Naprostou nezbytností je znalost místního prostředí a zkušenosti s přepravami do těchto destinací. Zvýšené nároky jsou kladeny na řidiče i dispečery, kteří často musí řešit nestandardní situace a „od stolu" rozhodnout, jak postupovat.
Problémy se minimalizují i díky správně vyplněným dokumentům. Občas se setkáváme s tím, že má odesilatel jiné údaje ve faktuře, celních a přepravních dokladech. Při jejich vyplňování je důležitá pečlivá kontrola tak, aby čísla seděla přesně na desetinná místa. V opačném případě mohou nastat problémy a s nimi související zdržení.
Máte zájem o cenovou nabídku na přepravu? Napište nám.
www.dsv.cz

Komerční prezentace

Autor: Asset Media

15.9.2014
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tomáš Procházka
9

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Ilustrační foto.
5

Dálnice se opravují podle plánu. Ale šnečím tempem

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

AUTOMIX.CZ

Tatra postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly. Hýbe se jako krab

Česká automobilka Tatra se pochlubila jednou unikátní novinkou. Pro jistého švýcarského zákazníka totiž postavila osmikolový podvozek se systémem řízení kol všech čtyř náprav. Vůz díky tomu umí mimo jiné takzvaný „krabí chod", tedy jízdu šikmo vpřed či vzad doleva nebo doprava při stejném úhlu natočení všech kol. Není divu, že novinka v Kopřivnici dostala právě přezdívku "Krab".

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Soud se zastal „zakleknuté firmy“. Bude Česko platit milionové odškodné?

Daňoví poplatníci by se v blízké budoucnosti mohli „prohnout“ a nechtěně zaplatit stovky milionů korun jako odškodné soukromé firmě za přílišnou horlivost úředníků a celníků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení