VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Úskalí při přepravě zboží do Ruska a ostatních zemí SNS

Na otázky ohledně aktuálních problémů při přepravě do Ruska odpovídá obchodní ředitel přepravní společnosti DSV Road, Karel Kváč.

15.9.2014
SDÍLEJ:

Foto: Asset Media

Jaké komplikace při přepravách do Ruska řešíte v posledních týdnech nejčastěji?
Přepravy do zemí SNS měly vždy svá specifika a „ukrajinská krize" rozhodně hladkému průběhu dopravy neprospěla. V první řadě se všichni dopravci potýkají se zvýšenou kontrolou na hranicích, která může dopravu prodloužit až o 48 hodin. Díky celní unii, která je mezi Ruskem a Běloruskem není problém na tomto místě, ale komplikace mohou přijít na hranicích pobaltských republik.


Z obchodního pohledu je problémem pokles exportu. Aktuálně Evropa omezuje například export zboží dvojího užití, tedy takového zboží, které kromě svého civilního užití může sloužit i pro vojenské účely.
Okolností, které mohou zkomplikovat přepravu, je však celá řada. Kromě toho, co jsem již uvedl, se jedná o nutnost jízdy v konvoji, přesáhne-li zboží určitou hodnotu nebo vystavení tranzitní průvodky či garančního certifikátu pro přepravu sběrného zboží do Ruska. Tato problematika je opravdu hodně široká a v jednom rozhovoru nelze ani nastínit všechna témata. Proto zákazníkům nabízíme možnost dotázat se přes náš webový formulář. Na všechny otázky a cenové poptávky rádi a rychle odpovíme.


Říkáte, že se snížilo množství exportu. Znamená to, že jsou nyní nevytížené kamiony?
V některých případech ano. Platí to zejména pro standardní plachtové kamiony, ale problém může být se speciálními vozy, jako jsou velkokapacitní soupravy nebo friga. U standardních přeprav se dokonce snížily ceny místy až o 30%. Například přeprava do Moskvy, za kterou jste dříve zaplatili kolem 3500 EUR, je nyní až o 1000 EUR levnější. Ne všichni dopravci však šli s cenami dolů, část z nich se prostě přeorientovala na západoevropské trhy.


Co může dopravce udělat pro to, aby měla přeprava hladký průběh?
Naprostou nezbytností je znalost místního prostředí a zkušenosti s přepravami do těchto destinací. Zvýšené nároky jsou kladeny na řidiče i dispečery, kteří často musí řešit nestandardní situace a „od stolu" rozhodnout, jak postupovat.
Problémy se minimalizují i díky správně vyplněným dokumentům. Občas se setkáváme s tím, že má odesilatel jiné údaje ve faktuře, celních a přepravních dokladech. Při jejich vyplňování je důležitá pečlivá kontrola tak, aby čísla seděla přesně na desetinná místa. V opačném případě mohou nastat problémy a s nimi související zdržení.
Máte zájem o cenovou nabídku na přepravu? Napište nám.
www.dsv.cz

Komerční prezentace

Autor: Asset Media

15.9.2014
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sněmovna, ilustrační foto
9 8

Parlament dostane v příštím roce přidáno. Na fasádu i odchodné

Kamionová doprava na dálnici
26 4

Nechceme levné pracovní síly z východní Evropy, vzkazuje Macron

Petr Janda: Nechci se rouhat, ale hudebních nápadů mám pořád mraky

/ROZHOVOR, VIDEO/ Ještě držím pohromadě to je nejen název nové desky Petra Jandy, kterou mu k nedávným pětasedmdesátinám vydal Supraphon, ale i jasný vzkaz fanouškům, že je tento guru českého bigbítu stále ve skvělé formě.

Bez přesčasů by chyběly tisíce lékařů a sester

Čtyři stovky lékařů a tisíc sester. Přesně tolik nových zaměstnanců by musely sehnat české nemocnice, pokud by měly ze dne na den začít dodržovat zákoník práce. Vyplývá to z propočtů Asociace krajů České republiky. Pro představu: zhruba stejný počet zdravotníků pracuje ve všech špitálech Karlovarského kraje.

Václav Klaus: Nešlo o vládní krizi, ale o zahájení volební kampaně

Bývalý český prezident Václav Klaus vidí podstatu koaličních hádek v tom, že poprvé zažíváme situaci, kdy jsou ve vládě dvě stejně silné strany. Ty se musejí proti sobě vymezit, aby jim volič uvěřil, že každá chce něco jiného. „Nic hrozivého se neděje, všechny instituce normálně fungují. Nešlo o vládní krizi, ale o bouřlivé zahájení volební kampaně," hodnotí události posledních dní.

Lidovci pokukují po premiérovi. Volí vedení

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš polepil zemi plakáty, v nichž se ptá, o čem lidé sní. Kdyby měl odpovědět sám, možná by uvedl číslo 9,99. Právě takový volební zisk lidovců a STAN by přivítal. O nesnadno dosažitelné hranici pro vstup do sněmovny ale nemluví jen on. I proto Babiš nevěří, že tuto volební koalici křesťanští demokraté nakonec schválí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies