VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vytrvalostní závod se sprinterskou náplní

Mostecký autodrom zaujímá v pořadí čtyřdílného seriálu vytrvalostních závodů typu Le amatérských jezdců, pořádaném sportovní organizací Auto Rallye Cross Brno, termínovou letní vnitřní pozici v provedení dvou závodů po sobě.

25.8.2015
SDÍLEJ:

Foto: Asset Media

Jemu ve vnější opozici je Masarykův okruh, kde se koná jarní vstupní a podzimní závěrečný závod vytrvalostního klání. Největší pozornost poutají souboje v 6. divizi, ve které od zhasnutí červených světel sváděl v Mostu mezi sebou mimořádně dramatický souboj liberecký tým Spine CZ Racing s velmi silným a ambiciózním polským týmem Kumiega Racing, kdy oba stroje byly mocně poháněny ostruhami i bičíkem svých vozatajů.
Polská stáj, jak vše nasvědčuje s dobrým ekonomickým zázemím, začínající původně zdolávat vytrvalostní mety ve zcela nejnižší divizi, se postupem doby vypracovala až do vrcholové 6. divize a ke své prezentaci si vybrala značku Ginetta G55, pod jejíž kapotou byl zabudován 3.7 litrový šestiválec o výkonu 370 koňských sil. Z propagačního pohledu se v předešlých termínech jednalo spíše o černého koně, který se v průběhu dalšího působení začal měnit do podoby koně trojského.
Na prvním československém autodromu se oba dva vozy, respektive jejich jezdci, do sebe zakousli jako buldoci a povýšili vytrvalostní závod na sprinterský vstup, kdy se od prvního kola usadil na špici liberecký Renault Megan Trophy, poháněný třiapůl litrovým šestiválcem o výkonu 400 koňských sil a udával vstupní tón závodu.
Leč nekompromisní moudro šestihodinového závodu mělo pro jezdce praktickou radu v příkazu: "Spěchej pomalu!"
Avšak kdo jednou okusil nadpozemskou slast v opojení rychlou závodní jízdou, tak v takovém konkurenčním boji dával těžko na praktická a ověřená moudra a upřednostnil sešlápnutí plynového pedálu až na možné maximum. A když polská Ginetta opanovala čelo závodního pole, vzplál boj s ještě větší urputností a následek takového počinu na sebe nenechal dlouho čekat. Avšak náhle se rozezněl zvukový signál na mostecké věži, jenž oznámil, že nastal konec dramatu šestidivizních titánů, a že Renault z týmu pod Ještědem své tempo uspěchal a je nucen se podrobit servisnímu zásahu. Velký favorit i přesto, že na trať opětovně vyjel, tak nejenom kvůli časové ztrátě, ale i následkům zranění motorových útrob, si o vítězství v divizi i prestižním celkovém prvenství, navzdory drtivému závěru, mohl nechat pouze zdát. Ale 2. místo mu bude určitě výstražným mementem pro příští závod, kdy více než kdy jindy bude mít na paměti, že vytrvalostní závod není jen o prvních 10 kolech.

V divizi 4. se na nejvyšším stupni objevil opět týmový název Kumiega Racing, tentokrát s vozem BMW, který si tímto prvenstvím připsal druhé vítězství dne, včetně i 3. místa, kdy pro úplnost je potřebné uvést, že tento ambiciózní tým nasadil pro mostecký závod celkem čtyři vozy a vzhledem k expanzivnímu vstupu, se zřejmě nebude jednat o jeho poslední divizní účast.

Ve třetí divizi vše dlouho hrálo do karet brněnskému týmu PJF, který taktickou jízdou a úsporou svého naftového VW Golf slavil v této kategorii v předchozích závodech, nejeden vrcholový úspěch. Vše tomu nasvědčovalo i v mostecké šestihodinovce, a to až do doby, kdy otěže prvenství převzalo BMW v provedení Radical Teamu, který se tentokrát ozdobil pomyslným zlatým i bonzovým věncem.
Sloučená divize 1+2 byla na nejvyšších stupních vítězů ve znamení rozdílných startovních čísel 10 a 78, avšak obě vycházela z jednoho týmového základu TypeR.cz Racing Team, který si svou účastí a precizní vytrvalostní jízdou odváží ze severočeského autodromu divizní double.

Po letním závodě, celkově druhém v tomto roce a v 15. ročníku pořádání vytrvalostních závodů a jeho 45 závodu celkově, budou mít jezdci možnost reparátu v 10. dnu záříjového měsíce, a to opět v prostorách mosteckého autodromu. Při pohledu na tohle letní klání a jeho výsledky, lze s jistotou vyslovit prognózu, že se bude na co těšit. A to nejenom pro přítomné, ale i případné zájemce o exkluzivní automobilový vytrvalostní závod v ČR, kterého se mohou stát přímými aktéry.

Bližší informace na www.arcbrno.cz

Výsledky

Divize 6
1 - Kumiega Racing (PL), Ginetta G55
2 - Spine CZ Racing, Renault Megan Trophy
3 - Radical Team, Radical SR4

Divize 4
1 - Kumiega Racing, BMW E46 3.0
2 - TRT, Porsche 949
3 - Kumiega Racing, BMW E46 3.0

Divize 3
1 - Radical Team, BMW 325i
2 - PJF Racing, VW Golf 1.9 TDi
3 - Radical Team, BMW 325i

Divize 1+2
1 - TypeR.cz Racing Team, Honda Civic Type R
2 - TypeR.cz Racing Team, Honda Civic Type R
3 – FULL Motorsport, Škoda Octavia Cup

JIŘÍ V. ŘEZÁČ

Odkaz pro zájemce a startující:
http://www.arcbrno.cz/zu-6-3h-le-most-2015-ii

Další důležité odkazy:
Facebook:
https://www.facebook.com/pages/Auto-Rallye-Cross/340329762658959?ref=aymt_homepage_panel

Web:
http://www.leseries.cz/category/novinky/

Youtube:

Video:
http://sport5.cz/detail/le-brno-939/

Fotogalerie:
http://www.okruhy.com/cz/fotogalerie/2015-3-29-le-brno-28-3-2015

KOMERČNÍ PREZENTACE

Autor: Asset Media

25.8.2015
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nepokoje v Paříži
AKTUALIZUJEME
5

Nepokoje v Paříži. Mladí se bouří proti Le Penové a Macronovi

Stíhací letoun F-35
2 5

Izrael nakupuje americké stíhačky F-35. Jako jediný vyvolený

Hákový kříž na ruce stál pokladní v Kauflandu místo

Obchodní řetězec Kaufland má problém. Způsobilo jej tetování prodavačky Miriam z obchodu v pražské Michli, které zachytil jeden ze všímavých zákazníků. Žena totiž měla na ruce vytetovaný hákový kříž. Obchod se s ní rozloučil a kvůli nacistickému symbolu dokonce zvažuje právní postih.

AUTOMIX.CZ

Nástupce Škody Yeti se ukázal na zatím nejlepších fotkách. Hraje si na Kodiaqa

Už minulý týden jsme si mohli prohlédnout video, které ukazovalo testovací prototyp nástupce Škody Yeti. Nyní se ale posuneme ještě dál, na internetu se totiž objevily kvalitní fotografie, které novinku ukazují mnohem lépe.

EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZOVÁNO

Sobotka jde Babišovi po krku. Chce vědět, jak získal Agrofert

ČSSD přitvrzuje. Korunové dluhopisy a transakce kolem firmy Profrost už nejsou jedinou věcí, která premiéra Bohuslava Sobotku zajímá. Chce vědět, jak Andrej Babiš získal Agrofert. Poradci předsedy vlády připravili materiál, který má Deník k dispozici. Reakci Andreje Babiše zjišťujeme.

Hon na Medveděva. Premiér je na odstřel

Spolu s Putinem vždy Medveděv patřil k nejoblíbenějším ruským politikům. Teď jeho hvězda hasne. Možná proto, aby Putin za rok bezpečně vyhrál prezidentské volby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies