VYBRAT REGION
Zavřít mapu

1000 Miles Adventure s Deníkem

Zapojte se do SOUTĚŽE o 5 x voucherů na nákup na Craft.cz v hodnotě 1000 Kč.

11.7.2016
SDÍLEJ:

1000 Miles AdventureFoto: Deník

Stačí jen správně odpovědět na otázku:

Kolik let je nejstaršímu a nejmladšímu závodníkovi letošního závodu ISOMA 1 000 Miles Adventure?

a) 75 a 19 let
b) 73 a 20 let
c) 70 a 18 let

Správné odpovědi zasílejte na číslo 9001107. Cena sms je 7 Kč.

Technicky zajišťuje ATS, www.platmobilem.cz, infolinka 296 363 199.

Tvar sms DEN 1000 AneboBneboC JMENOaPRIJMENI ADRESA PSC. Ze všech odpovědí zaslaných od 9. 7. do 12. 7. 2016 vybereme 10., 50., 100., 150. a 200. správnou sms.

Nápovědu na soutěžní otázku hledejte na internetových stránkách www.1000miles.cz nebo na www.facebook.com/1000milesadventure.

S čím budou bojovat účastnící závodu ISOMA 1 000 Miles Adventure? Jaké výzvy přinese letošní ročník? Bude to počasí, medvědi nebo něco zcela jiného? Pokud chcete být při tom, sledujte web www.1000miles.cz, rozhodně totiž bude na co koukat! O popularitě svědčí nejen fakt, že startovné bylo tento rok vyprodáno během 6 minut, ale i to, že se na něj hlásí jak závodníci z Čech a Slovenska, tak i Polska, Velké Británie, Maďarska nebo Německa.

1000 mil nebo jinak řečeno 1600 kilometrů na kole, koloběžce či pěšky napříč Českem a Slovenskem. Tři týdny plné zážitků, žádná povolená podpora, boj s počasím, strach z divoké zvěře, hledání vlastních hranic a především souboj se sebou samým. To je ISOMA 1000 Miles Adventure, nejextrémnější vytrvalostní závod v Evropě, jehož šestý ročník odstartoval 3. července z města Hranice na západě České republiky.

Historie závod ISOMA 1000 Miles Adventure sahá do roku 2011, konkrétně k neděli 3. července, kdy 89 závodníků odstartovalo na trať historicky I. ročníku. Od té doby se moc nezměnilo – zdolat trasu o délce 1 000 mil, tedy neuvěřitelných 1 600 km, se mohou stále pokusit nejenom bikeři a koloběžkáři, ale i běžci a chodci. A stejně jako před šesti lety, i dnes je v plánu jejich cesty stanoven pouze start, cíl a trasa přírodou, kterou musí závodníci dodržet. Kdy a kde spí, kdy jedou nebo co jedí, je jen na nich.

Za tímto ojedinělým podnikem stojí Jan Kopka, jablonecký biker a dobrodruh, který se posledních 10 let účastní MTB ultramaratonů od tropů až po mrazivou Aljašku a o tom, proč se podobný závod rozhodl uspořádat i u nás, říká: „Chtěl jsem zprostředkovat zájemcům extrémní zážitek z ultramaratonů, které mám za sebou. Je to takový záběr pro tělo i mysl, že se po závodu  člověk vrátí do civilizace s restartovanou hlavou a jiným pohledem na své problémy i život."

Napříč Česko-Slovenskem

Proč ne jen přes Čechy, ale i Slovensko? Narodil jsem se ještě v Československu a srdcem jsem stále Čechoslovák. Věřím, že společné zážitky nás opět aspoň na chvíli zase spojí, říká Honza Kopka. Oproti Americe, Aljašce, Austrálii či Asii jsou v Evropě možnosti týkající se velkých prostor a odloučenosti omezené, nicméně i tato trasa zaručuje účastníkům velkou dávku dobrodružství, nenadálých příhod a nového poznání. Sledující veřejnosti pak při detailním „přímém" přenosu na stránkách www.1000miles.cz přinese intenzivní zážitek.

Na věku nezáleží!

Do letošního ročníku ISOMA 1000 Miles Adventure nastoupilo 160 závodníků a pokud čekáte, že se jedná pouze o profi sportovce, mýlíte se. Na startu se objevila žena z jednotky rychlého nasazení, boxer, ale i nevidomý cyklista. Stejně jako profese, motivace, tak ani věk v tomto závodě nehraje tu úplně nejdůležitější roli. Kolik je nejstaršímu a nejmladšímu závodníkovi se dozvíte v naší soutěži.

8 dní nebo taky tři týdny

Ačkoliv závod vyhraje každý, kdo dorazí do cíle, opět se samozřejmě bojuje o to, kdo 1000 mil zdolá jako první. Nejrychleji tuto úctyhodnou vzdálenost urazil vítěz loňského ročníku za osm dní. Doba kolem 10 dní ovšem není samozřejmostí, někteří závodníci dojíždějí i dva týdny po těch nejlepších, tedy někdy kolem 20 – 22 dne od startu.

Ti nejrychlejší nevezou téměř nic

Představte si, že si sebou na více než týdenní cestu přírodou bez jakékoliv podpory nevezmete mimo kola téměř nic – tak přesně takhle to funguje u těch nejrychlejších. Jejich kola s kompletní výbavou váží kolem pouhých 9 kil, z nichž značnou část ještě zabírá povinná výbava obsahující například spacák, zrcátko, dezinfekci, pepřový sprej nebo provaz.

Autor: Redakce

11.7.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Asi pětasedmdesát zaměstnanců firmy Bauhaus protestovalo proti pomalému rozhodování soudu.
AKTUALIZUJEME
12

Bauhaus stojí neoprávněně. Inspektor nejednal s vlastníky pozemků

Dva muže zavalila zemina v Zahořanech nedaleko Vranova u Čerčan. Na místě jsou hasiči a policisté.
14

Zemina zasypala dva dělníky, nehodu nepřežili

Sedm milionů dolarů za horu ledu plnou zlata a ropy

/INFOGRAFIKA/- Rusové dnes nová území obsazují. Bývaly doby, kdy se jich zbavovali. Před 150 lety prodali Aljašku Spojeným státům.

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

Praha 30. března (ČTK) - Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Záplavy v Austrálii: evakuují 40 tisíc lidí

Australské úřady dnes nařídily evakuaci zhruba 40 tisíc lidí z nízko položených oblastí států Nový Jižní Wales a Queensland, kterým v důsledku cyklonu Debbie hrozí záplavy. V Queenslandu bylo dnes preventivně uzavřeno přes 2000 škol a 1200 školek. Cyklon, který na queenslandské pobřeží udeřil v úterý, také způsobil rozsáhlé výpadky elektrického proudu. Bez elektřiny zůstává kolem 61 tisíc domácností.

Divoké ráno na dálnici D1: nehoda auta s kamionem i hořící motor

Nehoda osobního auta a kamionu zkomplikovala cestu do práce řidičům jedoucím ve čtvrtek ráno po dálnici D1 ve směru z Vyškova na Brno. Kvůli střetu dvou aut byla dálnice u obce Luleč na Vyškovsku na čas uzavřená a tvořily se kolony.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies