VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na povinném ručení můžete ušetřit

Pojišťovny nabízející povinné ručení se snaží nalákat co nejvíce řidičů. K samotnému pojištění tak lze získat další služby zdarma. Každá pojišťovna však má jinou nabídku.

29.10.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv Deníku

Díky konkurenci mezi pojišťovnami si motoristé mohou vybrat přesně takové pojištění, které jim nejvíc vyhovuje. Nabídky jednotlivých pojišťovacích domů se přitom liší nejen různými výhodami jako je například živelní pojištění vozu zdarma, ale i samotným výpočtem výše sazby. Pozornější motoristé proto mohou ušetřit nemalé částky.

Kolik za ručení zaplatíte?

Samotnou výši ročního pojistného vypočítává většina pojišťoven podle objemu motoru. Pojišťovací společnosti ale mají různý počet tarifních skupin.

Obvyklým standardem je pět, avšak třeba Česká podnikatelská pojišťovna jich nabízí osm. To umožňuje přesnější zařazení automobilu podle objemu motoru, což může znamenat určitou úsporu. Výše jednotlivých sazeb se ale liší i podle místa bydliště, věku řidiče nebo automobilu. Alternativou proti sazbám na základě objemu motoru je výpočet ceny pojistného podle výkonu pohonné jednotky.

S tímto systémem pracuje pojišťovna Wüstenrot. Na první pohled zajímavá nabídka ale také není výhodná pro všechny. I ji se vyplatí porovnat s produkty dalších pojišťoven.

Bonusy versus malusy

Výpočet nákladů na povinné ručení výrazně ovlivňuje historie řidiče. Pokud jezdil bez nehod (nehody, kterých není viníkem, se nepočítají), získává bonus, který roste s délkou bezeškodního průběhu pojištění. Na povinném ručení tak může časem ušetřit už opravdu zajímavou částku.

Opak představuje malus, což není nic jiného než sankční příplatek pro motoristy, kteří způsobili dopravní nehodu. Pojišťovny se tak brání předpokládaným větším nákladům spojeným právě s těmito řidiči.

Jak ještě můžete ušetřit?

Pojišťovny nabízejí k povinnému ručení různé další produkty zdarma. Patří mezi ně například již zmiňované živelní pojištění, asistenční služby pro motoristy, pojištění řidiče nebo třeba připojištění čelního skla.

Výhoda může být i v podobě slevy na havarijní pojištění. Pár procent se u dražších vozů projeví ušetřením tisíců korun.

Zajímavou možností je u České podnikatelské pojišťovny získání slevy deset procent na povinné ručení i havarijní pojištění, pokud motorista absolvuje kurz bezpečné jízdy na polygonu Max Cars. Tato sleva se přičítá k již získanému bonusu za bezeškodní průběh, celková úspora tedy může být velmi zajímavá.

Nabídek pojišťoven je celá řada, a proto se vyplatí investovat trochu času do jejich zjištění a porovnání.

S tím mohou pomoci i specializované internetové servery jako www.porovnej24.cz, které umožňují porovnání sazeb povinného ručení na internetu na základě zadaných údajů.

Od příštího roku změny

Doposud bylo nutné volat policii k dopravní nehodě s celkovou škodou nad 50 000 Kč. Toto pravidlo neplatí, pokud došlo ke zranění či usmrcení osob, nebo pokud není jasný viník. V takovém případě je třeba volat policii vždy! Totéž platí i pro nehody firemních vozů či například automobilů leasingových společností. Od 1. 1. 2009 se částka pro povinné volání policie zvýší na dvojnásobek.

Změna nastane od ledna i pro ty, kteří povinné ručení neplatí. Kromě pokuty za neplacení pojištění (nyní až 40 tisíc korun) nastupuje i příspěvek do Garančního fondu v řádu desítek až stovek korun za každý den bez pojistky.

„Činí-li například roční sazba povinného ručení pro běžné osobní auto asi dva až čtyři tisíce korun – podle výše bonusu – neplatič rázem za stejnou dobu bude muset zpětně doplatit 17 až 25 tisíc korun. Tento příspěvek za neplnění zákonné povinnosti ale nenahrazuje pojištění. To bude třeba sjednat a zaplatit zvlášť,“ upozorňuje Eva Svobodová z UNIQA pojišťovny.

MILAN JIROUŠ
časopis Svět motorů

Autor: Redakce

29.10.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Řezání nosorožčích rohů
2 4

Obchod se zvířecími rohy vynáší víc než ten s kokainem

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.
4

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Kvůli dálnici D3 začnou brzy hlídat studny

Specialisté brzy zahájí monitoring studní v okolí budoucí dálnice D3 u Českých Budějovic. Sledovat se bude hlavně výše hladiny vody. V případě, že by byl později s vodou problém, budou mít totiž majitelé nárok na kompenzace, například prohloubení studní.

Stávka řidičů. Odbory: Bude! Dopravci: Není k tomu důvod

Odborový svaz dopravy oznámil, že na některý den vyhlásí celostátní stávku řidičů autobusů, kteří jezdí na regionálních linkách. Tři největší dopravní společnosti, které zajišťují drtivé množství autobusových regionálních linek na Vysočině, ale tvrdí, že řidiči v kraji nemají ke stávce důvod.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies