VYBERTE SI REGION

Na povinném ručení můžete ušetřit

Pojišťovny nabízející povinné ručení se snaží nalákat co nejvíce řidičů. K samotnému pojištění tak lze získat další služby zdarma. Každá pojišťovna však má jinou nabídku.

29.10.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv Deníku

Díky konkurenci mezi pojišťovnami si motoristé mohou vybrat přesně takové pojištění, které jim nejvíc vyhovuje. Nabídky jednotlivých pojišťovacích domů se přitom liší nejen různými výhodami jako je například živelní pojištění vozu zdarma, ale i samotným výpočtem výše sazby. Pozornější motoristé proto mohou ušetřit nemalé částky.

Kolik za ručení zaplatíte?

Samotnou výši ročního pojistného vypočítává většina pojišťoven podle objemu motoru. Pojišťovací společnosti ale mají různý počet tarifních skupin.

Obvyklým standardem je pět, avšak třeba Česká podnikatelská pojišťovna jich nabízí osm. To umožňuje přesnější zařazení automobilu podle objemu motoru, což může znamenat určitou úsporu. Výše jednotlivých sazeb se ale liší i podle místa bydliště, věku řidiče nebo automobilu. Alternativou proti sazbám na základě objemu motoru je výpočet ceny pojistného podle výkonu pohonné jednotky.

S tímto systémem pracuje pojišťovna Wüstenrot. Na první pohled zajímavá nabídka ale také není výhodná pro všechny. I ji se vyplatí porovnat s produkty dalších pojišťoven.

Bonusy versus malusy

Výpočet nákladů na povinné ručení výrazně ovlivňuje historie řidiče. Pokud jezdil bez nehod (nehody, kterých není viníkem, se nepočítají), získává bonus, který roste s délkou bezeškodního průběhu pojištění. Na povinném ručení tak může časem ušetřit už opravdu zajímavou částku.

Opak představuje malus, což není nic jiného než sankční příplatek pro motoristy, kteří způsobili dopravní nehodu. Pojišťovny se tak brání předpokládaným větším nákladům spojeným právě s těmito řidiči.

Jak ještě můžete ušetřit?

Pojišťovny nabízejí k povinnému ručení různé další produkty zdarma. Patří mezi ně například již zmiňované živelní pojištění, asistenční služby pro motoristy, pojištění řidiče nebo třeba připojištění čelního skla.

Výhoda může být i v podobě slevy na havarijní pojištění. Pár procent se u dražších vozů projeví ušetřením tisíců korun.

Zajímavou možností je u České podnikatelské pojišťovny získání slevy deset procent na povinné ručení i havarijní pojištění, pokud motorista absolvuje kurz bezpečné jízdy na polygonu Max Cars. Tato sleva se přičítá k již získanému bonusu za bezeškodní průběh, celková úspora tedy může být velmi zajímavá.

Nabídek pojišťoven je celá řada, a proto se vyplatí investovat trochu času do jejich zjištění a porovnání.

S tím mohou pomoci i specializované internetové servery jako www.porovnej24.cz, které umožňují porovnání sazeb povinného ručení na internetu na základě zadaných údajů.

Od příštího roku změny

Doposud bylo nutné volat policii k dopravní nehodě s celkovou škodou nad 50 000 Kč. Toto pravidlo neplatí, pokud došlo ke zranění či usmrcení osob, nebo pokud není jasný viník. V takovém případě je třeba volat policii vždy! Totéž platí i pro nehody firemních vozů či například automobilů leasingových společností. Od 1. 1. 2009 se částka pro povinné volání policie zvýší na dvojnásobek.

Změna nastane od ledna i pro ty, kteří povinné ručení neplatí. Kromě pokuty za neplacení pojištění (nyní až 40 tisíc korun) nastupuje i příspěvek do Garančního fondu v řádu desítek až stovek korun za každý den bez pojistky.

„Činí-li například roční sazba povinného ručení pro běžné osobní auto asi dva až čtyři tisíce korun – podle výše bonusu – neplatič rázem za stejnou dobu bude muset zpětně doplatit 17 až 25 tisíc korun. Tento příspěvek za neplnění zákonné povinnosti ale nenahrazuje pojištění. To bude třeba sjednat a zaplatit zvlášť,“ upozorňuje Eva Svobodová z UNIQA pojišťovny.

MILAN JIROUŠ
časopis Svět motorů

Autor: Redakce

29.10.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies