VYBERTE SI REGION

Jaro vábí kupce do autosalonů i bazarů

Že je jaro jedinou správnou dobou na nákup auta, už sice nemá žádnou technickou opodstatněnost, ale jako „staré moudro“ se dodnes často uplatňuje. A počítají s tím i obchodníci.

10.4.2007
SDÍLEJ:

Koupit nový vůz, nebo zánovní, ovšem s velkou slevou?Foto: Archiv

Na trhu je přitom nyní pro mnohé kupce velké dilema: koupit nový vůz, nebo zánovní, ovšem s velkou slevou? „Obě možnosti mají své výhody. Zajímavé slevy lze dosáhnout i u nového auta,“ říká expert na automobilový trh Tomáš Lachout.

Jak na sebe vzájemně působí ceny nových a ojetých vozů?
Skutečně masivní dovoz pěkných a třeba jen minimálně ojetých automobilů vytváří samozřejmě velký tlak na prodejce nových aut. A ti, aby opětovně oslovili své potenciální zákazníky, buď jdou s cenami dolů, nebo nabízejí různá zvýhodnění. Nebo obojí.

Jak ale může starý ojetý vůz konkurovat novému?
Může, pokud není ojetý moc. A nyní je k dispozici široký výběr vozů starých třeba ani ne jeden rok. Jsou prakticky ještě pořád nové. Ale jejich cena je o 20 i 30 procent nižší, než jaká byla při koupi nového.

Máte nějaký konkrétní příklad?
Tak třeba nový Peugeot 307 koupíte za cenu mezi 350 a 400 tisíci korun. Ani ne rok starý tentýž vůz, který bude mít na tachometru sotva deset tisíc kilometrů, nevyjde ani na 300 tisíc korun. Nebo takový Mercedes-Benz E 220 CDi. Nový bude stát přibližně 1,2 milionu korun. Rok starý nevyjde víc než na 850 tisíc a ročník 2005 – tedy pouhý rok a půl staré auto – se bude platit tak kolem 700 tisíc korun. A to už je cena, kterou leckdo tady zaplatil za novou octavii.

A proč tedy lidé vůbec kupují nové vozy, když je to tak – jak ukazujete – nevýhodné?
Není to nevýhodné pro ty, kteří si chtějí sestavit automobil podle svých vlastních jasných představ. Tedy motorizaci, barvu laku, interiér, doplňky a výbavu… Při koupi staršího vozu už si samozřejmě lze vybírat jen z již existující nabídky. To je samozřejmě jistá nevýhoda.

Ale kupovat starší vůz je i jisté riziko, ne?
Těch technických rizik je při nákupu řekněme půlročního automobilu opravdu hodně málo. Ale co je nejdůležitější – u zánovních aut jsou samozřejmě v platnosti všechny záruky garantované výrobcem. Na karoserii, na motor! Je to v podstatě opravdu nový vůz.

Čím se snaží prodejci nových aut této nabídce čelit?
Jsou k doptání úžasné cenové akce nebo zvýhodnění pomocí bezplatné výbavy. Tak třeba ještě stále jsou leckde k dostání vozy ze skladových zásob loňského roku a tam jsou slevy opravdu velkorysé. Jinak hodně značek nabízí například vyšší úroveň výbavy za cenu nižší, klimatizaci zdarma, dieselový motor za cenu benzinového a jiná zvýhodnění. Kdo má jasnou představu o svém budoucím autě, má velkou šanci na slušnou cenu.

10.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Daňové úlevy: odběr krve tři tisíce korun, za registraci nic

Ilustrační foto.

Češi nebezpečně tloustnou. Na cukrovku umírá 3,5 tisíce lidí ročně

Německá vláda podle Bildu varuje před chemickým útokem

Německá vláda a Spolkový kriminální úřad (BKA) varují před možností útoku chemikáliemi. Uvedl to dnes deník Bild s odvoláním na zprávu spolkové vlády analyzující rizika v oblasti civilní ochrany.

Ruské ženy oživují pohanské tradice

Moskva - "Koňská hlava značí muže," říká Jekatěrina Kostrikinová sledující teplý vosk, jak tuhne ve sklenici studené vody. V jejím moskevském bytě se několik kamarádek snaží poznat svou budoucnost za pomoci pohanských tradic, píše agentura AFP.

Mezinárodní den studentstva má šanci na návrat do kalendáře

Patří 17. listopad především studentům, nebo stačí si ho obecně připomínat jako Den boje za svobodu a demokracii? Zdánlivě akademický spor budí i po 28 letech po roce 1989 vášně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies