VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jaro vábí kupce do autosalonů i bazarů

Že je jaro jedinou správnou dobou na nákup auta, už sice nemá žádnou technickou opodstatněnost, ale jako „staré moudro“ se dodnes často uplatňuje. A počítají s tím i obchodníci.

10.4.2007
SDÍLEJ:

Koupit nový vůz, nebo zánovní, ovšem s velkou slevou?Foto: Archiv

Na trhu je přitom nyní pro mnohé kupce velké dilema: koupit nový vůz, nebo zánovní, ovšem s velkou slevou? „Obě možnosti mají své výhody. Zajímavé slevy lze dosáhnout i u nového auta,“ říká expert na automobilový trh Tomáš Lachout.

Jak na sebe vzájemně působí ceny nových a ojetých vozů?
Skutečně masivní dovoz pěkných a třeba jen minimálně ojetých automobilů vytváří samozřejmě velký tlak na prodejce nových aut. A ti, aby opětovně oslovili své potenciální zákazníky, buď jdou s cenami dolů, nebo nabízejí různá zvýhodnění. Nebo obojí.

Jak ale může starý ojetý vůz konkurovat novému?
Může, pokud není ojetý moc. A nyní je k dispozici široký výběr vozů starých třeba ani ne jeden rok. Jsou prakticky ještě pořád nové. Ale jejich cena je o 20 i 30 procent nižší, než jaká byla při koupi nového.

Máte nějaký konkrétní příklad?
Tak třeba nový Peugeot 307 koupíte za cenu mezi 350 a 400 tisíci korun. Ani ne rok starý tentýž vůz, který bude mít na tachometru sotva deset tisíc kilometrů, nevyjde ani na 300 tisíc korun. Nebo takový Mercedes-Benz E 220 CDi. Nový bude stát přibližně 1,2 milionu korun. Rok starý nevyjde víc než na 850 tisíc a ročník 2005 – tedy pouhý rok a půl staré auto – se bude platit tak kolem 700 tisíc korun. A to už je cena, kterou leckdo tady zaplatil za novou octavii.

A proč tedy lidé vůbec kupují nové vozy, když je to tak – jak ukazujete – nevýhodné?
Není to nevýhodné pro ty, kteří si chtějí sestavit automobil podle svých vlastních jasných představ. Tedy motorizaci, barvu laku, interiér, doplňky a výbavu… Při koupi staršího vozu už si samozřejmě lze vybírat jen z již existující nabídky. To je samozřejmě jistá nevýhoda.

Ale kupovat starší vůz je i jisté riziko, ne?
Těch technických rizik je při nákupu řekněme půlročního automobilu opravdu hodně málo. Ale co je nejdůležitější – u zánovních aut jsou samozřejmě v platnosti všechny záruky garantované výrobcem. Na karoserii, na motor! Je to v podstatě opravdu nový vůz.

Čím se snaží prodejci nových aut této nabídce čelit?
Jsou k doptání úžasné cenové akce nebo zvýhodnění pomocí bezplatné výbavy. Tak třeba ještě stále jsou leckde k dostání vozy ze skladových zásob loňského roku a tam jsou slevy opravdu velkorysé. Jinak hodně značek nabízí například vyšší úroveň výbavy za cenu nižší, klimatizaci zdarma, dieselový motor za cenu benzinového a jiná zvýhodnění. Kdo má jasnou představu o svém budoucím autě, má velkou šanci na slušnou cenu.

10.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Návštěva ministra financí Andreje Babiše v obci Vysočina
6

Starostové se bojí, že EET zničí společenský život na vesnicích

Náměstek primátora Martin Štěpánek se nechce vzdát funkce náměstka ostravského primátora. Situace v koalici ale začíná být velmi vypjatá.
7

Alkohol za volantem ohrožuje koalici v Ostravě

AUTOMIX.CZ

Škoda ukázala koncept Vision E. Jde o kupé-SUV budoucnosti

Již za dva týdny přiveze Škoda do Šanghaje elektrický koncept Vision E, postavený na koncernové platformě MEB se zabudovanými bateriemi v podlaze. Studie prý naznačuje budoucnost značky v oblasti elektrického pohonu.

DOTYK.CZ

Po Rohlíku zasahovala cizinecká policie také v Amazonu

Cizinecká policie provedla v pondělí 28. března kontrolu v distribučním a logistickém centru firmy Amazon v Dobrovízi. Podobně jako při nedávné kontrole ve skladu firmy Rohlík zadržela část pracovníků pocházejících ze zahraničí.

Pohledem Davida Vagadaye: Babiš se naštval

Miliardáře a ministra financí Andreje Babiše naštval komentář našeho redakčního kolegy. V reakci pak jeho styl psaní nazval amatérským a přidal hodně dlouhý výčet počinů, které se mu ve vládě povedly.

Muž jel ve Šindlu po sjezdovce na matraci, po nárazu do tribuny zemřel

Asi třicetiletý muž jel v noci na dnešek ve Špindlerově Mlýně v areálu Svatý Petr v Krkonoších ze sjezdovky na matraci a po nárazu do konstrukce tribuny zemřel. K jízdě kolem půlnoci údajně použil matraci, která se na sjezdovkách používá pro zabezpečení pevných překážek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies