VW Phaeton je vůz, o němž se hodně hovoří. To proto, že hyperluxusní limuzína, pro kterou koncern postavil v Drážďanech futuristickou továrnu, údajně neplní původní naděje marketérů. Ale zatímco na evropském území je Phaeton snad trošku zakřiknutý, na americkém kontinentu a v bohatých arabských zemích je přijímán, jak má být – jako moderní, luxusní, prestižní, mírně konzervativní, bezpečná limuzína s impozantní a plynulou jízdní dynamikou.

Hlavní novinkou Phaetonu je nový agregát V6 TDI s výkonem171 kW/233 k, který je prvním velkým vznětovým motorem koncernu Volkswagen a vůbec jedním z prvních na světě, které odpovídají podmínkám připravované normy Euro-5, jež vejde v platnost od roku 2009. V porovnání s nyní „odstupujícím“ motorem získal nový agregát 8 koní na výkonu, ale se spotřebou 9,6 litrů na 100km rozhodně ne na úkor zvýšení spotřeby paliva.

Jízdní výkony už sériové verze Phaetonu V6 TDI s pohonem všech čtyř kol dosahující nyní rychlosti 236km/hse zdokonalily.

Pod kapotou

Nový je pod kapotou Phaetonu systém Front Assist integrovaný v systémuACC(Active Cruise Control), který předchází čelním nárazům a k tomuvyužívá radarový senzor, který v provozu monitoruje vzdálenost auta od před ním jedoucího vozu. Pokud se přibližuje do nebezpečné vzdálenosti, ve dvou úrovních varuje řidiče a připravuje vůz na možné nouzové zabrzdění.