VYBERTE SI REGION

Budeme ještě významnějším hráčem

Tvrdí to přesvědčivě Richard Kopečný, šéf společnosti Hyundai Motor CZ, oficiální dovozce vozů Hyundai do ČR.

9.6.2007
SDÍLEJ:

Richard Kopečný šéf společnosti Hyundai Motor CZ.Foto: Archiv

V rozhovoru pak svá slova dokládá argumenty.

Do České republiky jste přišli provázeni značnou skepsí a nedůvěrou, ale za šest let se ze značky Hyundai stal významný hráč na tuzemském trhu. Proč se vám tak rychle podařilo etablovat mezi největšími importéry?
Jde vlastně jen o logické kopírování pozice, kterou společnost Hyundai Kia Automotive Group dnes ve světě má. Je šestým největším výrobcem automobilů a my se na tuto příčku dostali na českém trhu.

Prorazit v tak rychlé době mezi zavedené a respektované značky muselo však stát obrovský balík peněz…
Rychlý vzestup a hlavně následná stabilizace značky Hyundai na českém trhu byla a je o penězích. Ale nejen o nich… Museli jsme přijít s širokou nabídkou nových modelů, vybudovat rozsáhlou dealerskou síť, přesvědčit české motoristy kvalitou aut, stejně jako nabízených služeb. Jedině tak se podařilo vytvořit portfolio zákazníků, kteří se značce Hyundai vrací a navíc k nám přivádí i nové zájemce. A přicházejí i třeba od tzv. prémiových značek… Na vztah a přístup k zákazníkům klademe velký důraz, což se nám vrací.

Dobře promyšlené partnerství


Chytrým marketinkovým tahem bylo partnerství s českou fotbalovou reprezentací, díky němuž jste vstoupili hodně výrazně do povědomí veřejnosti.

Společnost Hyundai je sice partnerem FIFA a UEFA, my jsme však jedinou společností v Evropě, která přímo sponzoruje národní tým. Šlo opravdu o skvělý marketinkový tah, takže na základě našich zkušeností a výsledků se nyní snaží do přímého sponzorství svých národních týmů zapojit i další zastoupení automobilky Hyundai na starém kontinentě. Nám však zůstane primát, neboť jsme s podobnou myšlenkou přišli jako první. Nejen proto, že jsme se chtěli prostřednictvím české reprezentace zviditelnit, ale i proto, že fotbal je pro nás srdeční záležitostí.

Peníze investované do marketinkových akcí či reklamy a partnerství s fotbalem by ale nestačily, kdybyste neměli zákazníkům co nabídnout.

Auta jsou pochopitelně na prvním místě. A protože naše modelová řada je rozsáhlá, mohli jsme si vybudovat na českém trhu opravdu silnou pozici. Díky velice úspěšnému Getzu v segmentu B, jenž je na tuzemském trhu pro všechny importéry nejzajímavější. Třídu „esúvéček“ jsme pak hlavně zásluhou Santa Fé ovládli, neboť nám patří třiadvacetiprocentní podíl.

V září bude novinka na trhu


A mělo by být ještě lépe, až se na scéně objeví úplně nový vůz nesoucí označení i 30, jenž se zatím vyrábí v Koreji, ale jehož výroba se už koncem příštího roku přesune do nové továrny Hyundai v Nošovicích. Kdy vůbec s novinkou vyrukujete?
Představíme ji na brněnském Autosalonu, v červenci se objeví u dealerů, v září si nový vůz i 30 odvezou první zákazníci. Zatím půjde o auta dovážená z Koreje, ale v březnu roku 2009 by měla začít výroba v Nošovicích.

Představy a plány


Vaše sesterská Kia vyrábí sourozence i 30 na Slovensku a prodej Cee´du si ohromně pochvaluje. Jaké jsou vaše představy a plány?
Přijdeme s autem, jehož technická úroveň v kombinaci s cenou bude velice zajímavá, takže se chceme v prodejích dostat na špičku. A to přesto, že v tomto segmentu je konkurence silná, že prodeje firemním zákazníkům sehrávají velkou roli, že proti sobě budeme mít de facto i škodovácká auta. V prodejích privátním zákazníkům však plánujeme útok na samou špičku prodejů.

Kolik tedy bude vaše novinka stát?
Velice dobře vybavený vůz i 30 se bude prodávat pod hranicí 350 tisíc korun, což je velice solidní nabídka. I proto počítáme s prodejem 200 až 250 aut měsíčně.


S příchodem kombi ale asi jen u těchto čísel nezůstane. Zvláště, když půjde o karosářskou variantu, která vám až dosud citelně chyběla.
Nové kombi i 30 by měl prodeje pozvednout, protože u řady konkurentů představuje padesát procent prodejů. My s verzí wagon přijdeme na podzim, přičemž současně paralelně představíme i přestavbu N1. Tyto novinky nám určitě pomohou k upevnění pozic na českém trhu.

Hyundai počítá s obměnou modelů


V kuloárech se proslýchá, že invaze značky Hyundai na evropské trhy bude pokračovat, takže dojde ke kompletní obměně modelové řady. S jakými novinkami tedy přijdete?

Nejprve představíme užitkové auto H-1 jako dodávku, i jako osobní verzi. I od něho si hodně slibujeme, protože naše malé náklaďáčky se v minulosti prodávaly velice dobře. S korejskou centrálou jednáme o dovozu Velacruze, vozu určeného původně jen pro americký trh, který by ovšem měl podle našeho mínění úspěch i v Evropě. Doufám proto, že se také na českých silnicích objeví. Hodně významný pak bude pro značku příští rok, kdy dojde k obměně modelů, které jsou na trhu již delší dobu a kdy se rozběhne zkušební výroba v Nošovicích.

9.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Třetina mladých Japonců věří, že se upracuje k smrti

Mladické nadšení a optimismus u Japonců do třiceti let nehledejte. Z celé planety jsou nejvíce pesimističtí. Mají strach z budoucnosti a bojí se mít i děti.

Italský premiér Renzi po prohře v referendu ohlásil svou demisi

Řím - Italský premiér Matteo Renzi Renzi po těžké porážce v nedělním referendu o reformě ústavy ohlásil, že dnes podá demisi. V televizním vystoupení řekl, že výsledky referenda jsou naprosto jasné a že přebírá plnou odpovědnost za porážku.

Z izraelského nákupu ponorek prý bude profitovat i Írán

Tel Aviv - Aféra kolem nákupu dalších tří ponorek pro izraelskou armádu nabrala nové obrátky. Objevily se totiž informace, že v německé společnosti ThyssenKrupp, která je měla dodat, má podíl i úhlavní nepřítel židovského státu Írán. Informovala o tom agentura AFP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies