Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Budeme ještě významnějším hráčem

Tvrdí to přesvědčivě Richard Kopečný, šéf společnosti Hyundai Motor CZ, oficiální dovozce vozů Hyundai do ČR.

9.6.2007
SDÍLEJ:

Richard Kopečný šéf společnosti Hyundai Motor CZ.Foto: Archiv

V rozhovoru pak svá slova dokládá argumenty.

Do České republiky jste přišli provázeni značnou skepsí a nedůvěrou, ale za šest let se ze značky Hyundai stal významný hráč na tuzemském trhu. Proč se vám tak rychle podařilo etablovat mezi největšími importéry?
Jde vlastně jen o logické kopírování pozice, kterou společnost Hyundai Kia Automotive Group dnes ve světě má. Je šestým největším výrobcem automobilů a my se na tuto příčku dostali na českém trhu.

Prorazit v tak rychlé době mezi zavedené a respektované značky muselo však stát obrovský balík peněz…
Rychlý vzestup a hlavně následná stabilizace značky Hyundai na českém trhu byla a je o penězích. Ale nejen o nich… Museli jsme přijít s širokou nabídkou nových modelů, vybudovat rozsáhlou dealerskou síť, přesvědčit české motoristy kvalitou aut, stejně jako nabízených služeb. Jedině tak se podařilo vytvořit portfolio zákazníků, kteří se značce Hyundai vrací a navíc k nám přivádí i nové zájemce. A přicházejí i třeba od tzv. prémiových značek… Na vztah a přístup k zákazníkům klademe velký důraz, což se nám vrací.

Dobře promyšlené partnerství


Chytrým marketinkovým tahem bylo partnerství s českou fotbalovou reprezentací, díky němuž jste vstoupili hodně výrazně do povědomí veřejnosti.

Společnost Hyundai je sice partnerem FIFA a UEFA, my jsme však jedinou společností v Evropě, která přímo sponzoruje národní tým. Šlo opravdu o skvělý marketinkový tah, takže na základě našich zkušeností a výsledků se nyní snaží do přímého sponzorství svých národních týmů zapojit i další zastoupení automobilky Hyundai na starém kontinentě. Nám však zůstane primát, neboť jsme s podobnou myšlenkou přišli jako první. Nejen proto, že jsme se chtěli prostřednictvím české reprezentace zviditelnit, ale i proto, že fotbal je pro nás srdeční záležitostí.

Peníze investované do marketinkových akcí či reklamy a partnerství s fotbalem by ale nestačily, kdybyste neměli zákazníkům co nabídnout.

Auta jsou pochopitelně na prvním místě. A protože naše modelová řada je rozsáhlá, mohli jsme si vybudovat na českém trhu opravdu silnou pozici. Díky velice úspěšnému Getzu v segmentu B, jenž je na tuzemském trhu pro všechny importéry nejzajímavější. Třídu „esúvéček“ jsme pak hlavně zásluhou Santa Fé ovládli, neboť nám patří třiadvacetiprocentní podíl.

V září bude novinka na trhu


A mělo by být ještě lépe, až se na scéně objeví úplně nový vůz nesoucí označení i 30, jenž se zatím vyrábí v Koreji, ale jehož výroba se už koncem příštího roku přesune do nové továrny Hyundai v Nošovicích. Kdy vůbec s novinkou vyrukujete?
Představíme ji na brněnském Autosalonu, v červenci se objeví u dealerů, v září si nový vůz i 30 odvezou první zákazníci. Zatím půjde o auta dovážená z Koreje, ale v březnu roku 2009 by měla začít výroba v Nošovicích.

Představy a plány


Vaše sesterská Kia vyrábí sourozence i 30 na Slovensku a prodej Cee´du si ohromně pochvaluje. Jaké jsou vaše představy a plány?
Přijdeme s autem, jehož technická úroveň v kombinaci s cenou bude velice zajímavá, takže se chceme v prodejích dostat na špičku. A to přesto, že v tomto segmentu je konkurence silná, že prodeje firemním zákazníkům sehrávají velkou roli, že proti sobě budeme mít de facto i škodovácká auta. V prodejích privátním zákazníkům však plánujeme útok na samou špičku prodejů.

Kolik tedy bude vaše novinka stát?
Velice dobře vybavený vůz i 30 se bude prodávat pod hranicí 350 tisíc korun, což je velice solidní nabídka. I proto počítáme s prodejem 200 až 250 aut měsíčně.


S příchodem kombi ale asi jen u těchto čísel nezůstane. Zvláště, když půjde o karosářskou variantu, která vám až dosud citelně chyběla.
Nové kombi i 30 by měl prodeje pozvednout, protože u řady konkurentů představuje padesát procent prodejů. My s verzí wagon přijdeme na podzim, přičemž současně paralelně představíme i přestavbu N1. Tyto novinky nám určitě pomohou k upevnění pozic na českém trhu.

Hyundai počítá s obměnou modelů


V kuloárech se proslýchá, že invaze značky Hyundai na evropské trhy bude pokračovat, takže dojde ke kompletní obměně modelové řady. S jakými novinkami tedy přijdete?

Nejprve představíme užitkové auto H-1 jako dodávku, i jako osobní verzi. I od něho si hodně slibujeme, protože naše malé náklaďáčky se v minulosti prodávaly velice dobře. S korejskou centrálou jednáme o dovozu Velacruze, vozu určeného původně jen pro americký trh, který by ovšem měl podle našeho mínění úspěch i v Evropě. Doufám proto, že se také na českých silnicích objeví. Hodně významný pak bude pro značku příští rok, kdy dojde k obměně modelů, které jsou na trhu již delší dobu a kdy se rozběhne zkušební výroba v Nošovicích.

9.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Setkání k zahájení senátní a komunální kampaně hnutí ANO za účasti předsedy hnutí Andreje Babiše a pražských kandidátů do zastupitelstva a Senátu proběhlo 1. září v Praze.
10

Kandidátky ANO: mandát nebude obhajovat třetina poslanců

Slovenská policie odevzdala nalezenou hotovost do Státní pokladny a její původ prověřuje.

Zapomnětlivý úředník s 300 tisíci eur přišel o funkci

Vystupte si v Dejvicích. RegioJet už nebude ze severu zajíždět do centra Prahy

/ANKETA/ Autobusy skončí na stanici Hradčanská v Dejvicích, dostávaly se totiž často do zácpy. Některé spoje se navíc ruší. 

Německo: Větší než malé množství otrávených vajec, 28 milionů v Dolním Sasku

Aféra s vejci obsahujícími jedovatou látku fipronil ani zdaleka nekončí. Deník Neue Osnabrücker Zeitung (NOZ) píše, že jen v Dolním Sasku bylo distribuováno 28,1 milionu jedovatých vajíček. Původní zjištění na začátku aféry hovořila o deseti milionech kontaminovaných vajec v celé Spolkové republice.

Zákon o kontrole veřejných financí Senát odmítl drtivou většinou

Senát drtivou většinou odmítl nový zákon o řízení a kontrole veřejných financí, který měl podle vlády zjednodušit a harmonizovat kontroly ve veřejné správě. Podle senátorů by ale v praxi znamenal jen více byrokracie, a nikoliv efektivnější kontrolu. Normu tak bude muset znovu projednat Sněmovna, která může veto horní komory přehlasovat.

AKTUALIZOVÁNO

Prezident Zeman může obhajovat svůj post. Má více než 50 tisíc podpisů

Prezident Miloš Zeman má více než 59 tisíc podpisů pod petičními archy a může tak znovuobhajovat post hlavy státu. Předseda Zemanovy blízké Strany práv občanů Jan Veleba již minulý týden potvrdil, že hranice potřebných 50 tisíc podpisů byla překročena. Jeho žena prohlásila, že je na něho hrdá.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení