Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová Laguna odhaluje tvář

Pro Renault by měl být nový vůz třetí generace ternem

11.6.2007
SDÍLEJ:

CO SE SKRÝVÁ POD MASKOU? Odborníci nezaváhají a odpovědí: nová Laguna. Renault ji představí nejdříve v srpnu v Rakousku, světovou premiéru budemít v září na frankfurtském autosalonu.Foto: Archiv

Francouzi si od nové Laguny moc a moc slibují, neboť přicházející třetí generace bude vlastně jejich vlajkovou lodí, svým způsobem ternem. Proto Renault údaje a vzhled nového vozu drží v tajnosti a odhaluje je postupně. Je pro ně daleko důležitější než větší, luxusnější a reprezentativnější Vel Satis.

Předchozí druhá generace Laguny měla několik primátů:
byla vůbec prvním evropským autem, jež si v náročných testech NCAP vysloužila pět hvězdiček, neboť servírovanou bezpečností představovala absolutní špičku, byla i prvním sériovým vozem, který se nestartoval klasickým klíčem, ale chytrou kartou velikosti kreditky.

Premiéra v září


Počínala si úspěšně, její elegantní karoserie i prostorný a pohodlný interiér prošel několika modernizacemi. Šest let se velice dobře prodávala, čas ale sehrál své. Proto generalita Renaultu rozhodla, že se na trhu musí promptně objevit Laguna nová.

Poprvé se představí koncem srpna v Rakousku, světovou premiéru bude mít v září na frankfurtském autosalonu. Už dnes ji ale Francouzi postupně odhalují, aby zvyšovali napětí a očekávání.

Podle informací, jež se zatím dostaly na veřejnost, bude nová Laguna o deset centimetrů delší než současný model, měla by být i širší a vyšší, takže uvnitř nabídne větší prostor a komfort.

Dbají na bezpečí


Vysoký stupeň aktivní i pasivní bezpečnosti má být samozřejmostí, neboť i Laguna III se chce ucházet o zmíněných pět hvězdiček.
Dokonale propracovány jsou již nyní všechny detaily, což ostatně naznačují snímky volantu, reflektorů či třeba koncovky výfuku, které Renault sám zveřejnil.

Důraz na kvalitu


A hlavně – velký důraz je kladen na kvalitu, na níž v poslední době zazněly mnohé stesky. Nová Laguna by tak měla být nejen vozem s elegantním nadčasovým designem nabízejícím vysoký komfort a bezpečnost, ale i autem kvalitním a spolehlivým. Pod kapotou se objeví zážehové a vznětové motory aliance Renault a Nissan o výkonu od 115 do 245 koní kombinované výhradně s šestistupňovou převodovkou.

Vůbec nejsilnějším agregátem bude šestiválec o objemu 3,5 litru od Nissanu.

První přijde na trh pětidveřový hatchback, jehož cena by se měla pohybovat kolem 20 tisíc eur, v příštím roce ho doplní kombi a atraktivní kupé vycházející z Nissanu Altima.

 

11.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Stanislav Šulc.
1 14

Komentář Stanislava Šulce: Politiky zbavená kauza Čapí hnízdo

Melbourne, ilustrační foto
6 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení