VYBERTE SI REGION

Léto, čas lásek a flirtů

Pod žhnoucím letním sluncem se mimořádně daří svádění, flirtování a románkům kratšího či delšího trvání. Proč tolik flirtujeme zrovna v létě a jak jsou na tom se sváděním Češi?

15.8.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Archiv

Prázdniny, dovolené a léto vůbec jsou odjakživa spojené se začátky nových lásek. Zvýšený výskyt začátků nových vztahů potvrzují i výzkumy, které byly na toto téma provedeny. Studie, kterou zveřejnil server Parship zaměřený na seznamování a hledání vhodného partnera, uvádí, že 44 procent lidí je při flirtování ovlivňováno počasím a preferuje svádění v létě. Letním láskám jsou přitom spíše nakloněny ženy (v 47 procentech oproti 42 procentůmu mužů).

Každý pátý člověk pak uvádí, že flirtuje v podstatě jen v létě, kdy má menší zábrany a zbaví se ostýchavosti. Odborníci vysvětlují zázračný vliv léta na svádění hned několika příčinami. Jednak je to doba dovolených a prázdninových cest, které jsou ideální příležitostí k začátku nezávazných známostí. Lidé nosí jen letní oblečení, takže je jednodušší dotknout se druhého. Sluneční záření mimoto podporuje produkci serotoninu, hormonu štěstí, který zodpovídá nejen za pocit pohody, ale i za stoupající milostnou touhu.

Více alkoholu

V neposlední řadě hraje roli i skutečnost, že v létě stoupá spotřeba tekutin, a to nejen těch nealkoholických. Zvýšená konzumace alkoholu, kterou podporují i pořádané letní party a mejdany, odbourává zábrany a přirozenou ostýchavost.

Ačkoli celosvětově jsou k flirtování více nakloněné a přístupné ženy, jiný postoj mají Češky k náhodným sexuálním stykům a vztahům na jednu noc. Velký výzkum sexuálního chování v České republice, který provedli psycholog Petr Weiss a sexuolog Jaroslav Zvěřina, ukázal, že 48 procent českých mužů považuje náhodný sexuální styk za přirozenou součást sexuality. Stejný názor sdílí však jen 24 procent Češek. Tomu odpovídá i celoživotní počet náhodných sexuálních partnerů, který u žen činí šest a u mužů v průměru téměř dvanáct.

Rozdílné chování je vrozené

Skutečnost, že ženy dávají přednost dlouhodobějším vztahům a doufají, že letní románky se vyvinou v citovou investici s perspektivou, je podle odborníků zakódována už v našich genech. Žena, jakožto ploditelka a nositelka nového života, si nemohla dovolit jen krátkodobou aférku, protože jí po ní mohla zůstat památka v podobě potomka, pro kterého potřebovala kvalitního otce. Pro muže bylo na druhou stranu výhodnější rozsévat své sémě na co nejvíc míst, protože se tak zvyšovala pravděpodobnost, že se někde uchytí a pokračování rodu tak bude zaručeno.

Ačkoli od doby, kdy sexualitu řídily čistě biologické zájmy, uplynulo už mnohočasu, její pozůstatky jsou stále patrné nejen v sexuálním chování lidí, ale i v tak hravých činnostech, jako jsou letní flirt a svádění.

15.8.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Daňové úlevy: odběr krve tři tisíce korun, za registraci nic

Ilustrační foto
19

Ovlivní Trump byznys s českým chmelem v USA?

Boxer míchá bitvou o palác

INFOGRAFIKA - Ještě před pár měsíci poměrně populární francouzský premiér Manuel Valls dostal tento víkend pořádný políček. V prvním kole socialistických primárek skončil překvapivě až druhý za svým vyzývatelem Benoitem Hamonem.

Ruské ženy oživují pohanské tradice

Moskva - "Koňská hlava značí muže," říká Jekatěrina Kostrikinová sledující teplý vosk, jak tuhne ve sklenici studené vody. V jejím moskevském bytě se několik kamarádek snaží poznat svou budoucnost za pomoci pohanských tradic, píše agentura AFP.

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies