VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V LeMans opět zvítězila nafta

Již druhým rokem pohánělo závodní palivo Shell V-Power Diesel vítězný tým k revolučně prvnímu místu v závodě 24 hodin Le Mans.

14.7.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: REUTERS/David Loh

Po loňském historickém vítězství, kdy v Le Mans poprvé vyhrál dieselový vůz, protnulo Audi R10 TDI opět jako první cílovou pásku strhujícího 24 hodinového závodu. Trvale vysoký výkon motoru poháněný závodním palivem Shell V-Power Diesel dovolil pilotům týmu Audi Sport Franku Bielovi, Emanuelu Pirrovi a Marcu Wernerovi dokončit francouzský závodní okruh během 369 kol.

Dodavatel paliva tvrdí, že úspěch celého závodního týmu mimo jiné zajistila i syntetická příměsová složka GTL, díky které nafta průběžně čistí vstřikovací systém závodního agregátu. Nafta se značkou Shell Vpower je jediným prémiovým dieselovým palivem, založeným na moderní syntetické palivové technologii. Speciální závodní palivo, které zvítězilo v Le Mans, bylo přitom odborníky vytvořeno na základě stejné technologie, jaká se používá pro běžně dostupné palivo V-Power Diesel.

To v současné době nabízí více než 5 000 čerpacích stanic po celé Evropě. Letošní ročník nejslavnějšího 24hodinového automobilového závodu byl pro Česko naprosto průlomový. Za Českou republiku vyrazila na trať rovná pětice jezdců: Jan Charouz, Tomáš Enge, Jarek Janiš, Robert Pergl a Tomáš Kostka. Ve startovní listině se navíc, také poprvé v historii, objevily hned dva české týmy: ConversMenxTeama Charouz Racing System. Česká historie v Le Mans dosud nebyla příliš bohatá. Poprvé usedl Čech do kokpitu závodního speciálu v LeMans v roce 1949.Ahned Otto Krattner a Frank Sutner s vozem Aero Minor o objemu 750 ccm zvítězili ve své třídě.Vroce 1950 stála na startu Škoda 1101 Sport. Bohužel pro poruchu česká posádka tehdy závod nedokončila. Novodobá historie české účasti na vytrvalostním okruhu poté čekala až do roku 2002, kdy se do vozu Ferrari 550 Maranello po dlouhé české odmlce posadil Tomáš Enge.

14.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dálnice D8, ministr dopravy Ťok, premiér Sobotka
20

Buďte trpěliví, prosí řidiče Ťok

Afričtí uprchlíci na ostrově Lampedusa. Prostředky na jejich život si pro sebe inkasovala italská mafie.
1

Libyjští pašeráci lidí cpou do lodí rekordní počty uprchlíků

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies