VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V LeMans opět zvítězila nafta

Již druhým rokem pohánělo závodní palivo Shell V-Power Diesel vítězný tým k revolučně prvnímu místu v závodě 24 hodin Le Mans.

14.7.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: REUTERS/David Loh

Po loňském historickém vítězství, kdy v Le Mans poprvé vyhrál dieselový vůz, protnulo Audi R10 TDI opět jako první cílovou pásku strhujícího 24 hodinového závodu. Trvale vysoký výkon motoru poháněný závodním palivem Shell V-Power Diesel dovolil pilotům týmu Audi Sport Franku Bielovi, Emanuelu Pirrovi a Marcu Wernerovi dokončit francouzský závodní okruh během 369 kol.

Dodavatel paliva tvrdí, že úspěch celého závodního týmu mimo jiné zajistila i syntetická příměsová složka GTL, díky které nafta průběžně čistí vstřikovací systém závodního agregátu. Nafta se značkou Shell Vpower je jediným prémiovým dieselovým palivem, založeným na moderní syntetické palivové technologii. Speciální závodní palivo, které zvítězilo v Le Mans, bylo přitom odborníky vytvořeno na základě stejné technologie, jaká se používá pro běžně dostupné palivo V-Power Diesel.

To v současné době nabízí více než 5 000 čerpacích stanic po celé Evropě. Letošní ročník nejslavnějšího 24hodinového automobilového závodu byl pro Česko naprosto průlomový. Za Českou republiku vyrazila na trať rovná pětice jezdců: Jan Charouz, Tomáš Enge, Jarek Janiš, Robert Pergl a Tomáš Kostka. Ve startovní listině se navíc, také poprvé v historii, objevily hned dva české týmy: ConversMenxTeama Charouz Racing System. Česká historie v Le Mans dosud nebyla příliš bohatá. Poprvé usedl Čech do kokpitu závodního speciálu v LeMans v roce 1949.Ahned Otto Krattner a Frank Sutner s vozem Aero Minor o objemu 750 ccm zvítězili ve své třídě.Vroce 1950 stála na startu Škoda 1101 Sport. Bohužel pro poruchu česká posádka tehdy závod nedokončila. Novodobá historie české účasti na vytrvalostním okruhu poté čekala až do roku 2002, kdy se do vozu Ferrari 550 Maranello po dlouhé české odmlce posadil Tomáš Enge.

14.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Francouzský satirický časopis Charlie Hebdo novým vydáním ukázal, že se nenechá zastrašit. Tak hodnotí německé deníky první číslo časopisu po krvavém atentátu na redakci z minulého týdne.
AKTUALIZUJEME
6 11

Charlie Hebdo: Policie zadržela 10 podezřelých

Americká letadlová loď Carl Vinson
8 27

Američané jsou v Koreji zatím bezzubí. Nesestřelí balistické střely KLDR

Kdo nemá platnou jízdenku, ať si vystoupí. Cože?!

Od dubna se na problémových linkách městské hromadné dopravy vyskytují takzvaní asistenti přepravy. Mají za úkol dbát na bezpečnost, nepustit do vozidla osoby bez platné jízdenky, se zápachem a pod vlivem alkoholu, nebo je na příští zastávce „vysadit".

Festivaly musí poprvé přejít na EET. Očekávají problémy

Startující festivalová sezóna přinese jejich provozovatelům i zúčastněným prodejcům a stánkařům zásadní změnu: poprvé budou muset evidovat své tržby v elektronickém systému. Zkušenosti z trhů naznačují, že je to může připravit o značnou část tržeb.

Penta pokračuje v zahraničních akvizicích. Podle Dospivy není na prodej

Finanční skupina Penta miliardáře Marka Dospivy hodlá i letos pokračovat v zahraničních akvizicích, do nichž se pustila v loňském roce. Celková aktivita firem, které má skupina v portfoliu, se loni zvýšila meziročně o 21 procent, zisk skupiny o čtvrtinu. Podle Dospivy není Penta na prodej.

Obchody musí stáhnout německé pudinky, mohou mít v sobě kov

Státní veterinární správa nařídila stáhnout z prodeje pudinkové dezerty od německého výrobce Neuburger Milchwerke GmbH & Co. Německé dozorové orgány informovaly prostřednictvím systému rychlého varování RASFF ostatní členské země o přítomnosti kovového úlomku v balení dezertu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies