VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V LeMans opět zvítězila nafta

Již druhým rokem pohánělo závodní palivo Shell V-Power Diesel vítězný tým k revolučně prvnímu místu v závodě 24 hodin Le Mans.

14.7.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: REUTERS/David Loh

Po loňském historickém vítězství, kdy v Le Mans poprvé vyhrál dieselový vůz, protnulo Audi R10 TDI opět jako první cílovou pásku strhujícího 24 hodinového závodu. Trvale vysoký výkon motoru poháněný závodním palivem Shell V-Power Diesel dovolil pilotům týmu Audi Sport Franku Bielovi, Emanuelu Pirrovi a Marcu Wernerovi dokončit francouzský závodní okruh během 369 kol.

Dodavatel paliva tvrdí, že úspěch celého závodního týmu mimo jiné zajistila i syntetická příměsová složka GTL, díky které nafta průběžně čistí vstřikovací systém závodního agregátu. Nafta se značkou Shell Vpower je jediným prémiovým dieselovým palivem, založeným na moderní syntetické palivové technologii. Speciální závodní palivo, které zvítězilo v Le Mans, bylo přitom odborníky vytvořeno na základě stejné technologie, jaká se používá pro běžně dostupné palivo V-Power Diesel.

To v současné době nabízí více než 5 000 čerpacích stanic po celé Evropě. Letošní ročník nejslavnějšího 24hodinového automobilového závodu byl pro Česko naprosto průlomový. Za Českou republiku vyrazila na trať rovná pětice jezdců: Jan Charouz, Tomáš Enge, Jarek Janiš, Robert Pergl a Tomáš Kostka. Ve startovní listině se navíc, také poprvé v historii, objevily hned dva české týmy: ConversMenxTeama Charouz Racing System. Česká historie v Le Mans dosud nebyla příliš bohatá. Poprvé usedl Čech do kokpitu závodního speciálu v LeMans v roce 1949.Ahned Otto Krattner a Frank Sutner s vozem Aero Minor o objemu 750 ccm zvítězili ve své třídě.Vroce 1950 stála na startu Škoda 1101 Sport. Bohužel pro poruchu česká posádka tehdy závod nedokončila. Novodobá historie české účasti na vytrvalostním okruhu poté čekala až do roku 2002, kdy se do vozu Ferrari 550 Maranello po dlouhé české odmlce posadil Tomáš Enge.

14.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dětská skupina. Ilustrační foto.
14

Dvouleté děti nejsou do školek zralé. Potřebují individuální péči

Konvoj vozidel armády USA na dálnici D5 nedaleko Plzně.
AKTUALIZOVÁNO
9 32

Vojenský konvoj dnes opustí ČR. Před kasárnymi zasahovala policie

AUTOMIX.CZ

Zapomenuté české automobilky: Wikov nabízel luxus, zaujal i první "kapkou"

Tatru a Škodu zná v naší zemi každý. Jsou tu ale i další, méně známé automobilky, mezi které spadá například Wikov. Strojírenský podnik původně vyrábějící zemědělské stroje vdechnul život vozům, kterým se dnes přezdívá „československý Rolls-Royce".

Ministryně Valachová: Škola musí zveřejnit přijatého žáka s nejhorším výsledkem

Střední školy budou muset v rámci jednotných přijímacích zkoušek anonymně zveřejnit skóre přijatého žáka s nejhoršími výsledky testů. V pořadu Partie televize Prima to dnes řekla ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD). Podle ní to bude ukazatel kvality dané školy pro rodiče a zájemce o studium. Jednotné přijímací zkoušky se letos plošně konají poprvé, a to na maturitní obory středních škol.

Kvůli EET nemají kamberští prodejnu potravin

Závažný problém řeší aktuálně již měsíc obec Kamberk. Obyvatelé této vsi nemají, kde v obci nakoupit základní potraviny. Provozovatelka krámku na konci února skončila. Nechtěla kupovat drahou pokladnu pro EET.

Zvoník Ladislav Leksa: Změna času je proti přírodě

/ROZHOVOR/ V noci na neděli se mění čas ze zimního na letní. Kdo by si myslel, že všechny kostelní hodiny potřebují při změně času ručně seřídit, ten by se mýlil. Hodiny v klášterním kostele sv. Josefa v Obořišti má na starosti místní řemeslník a také zvoník Ladislav Leksa. Už zhruba sedm let na nich přesný čas řídí družice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies