VYBERTE SI REGION

Nový opel se vrací do terénu

Antara by měla zastavit invazi asijských „esúvéček“ do Evropy

8.6.2007
SDÍLEJ:

VŮZ S ŘADOU VYMOŽENOSTÍ. Opel se vrací po letech se svou Antarou, která doznala řadu změn a vylepšení, také do terénu.Foto: Archiv

Trvalo to delší dobu, ale opel se vrací do terénu.

Samozřejmě že ne s fronterou vyráběnou od roku 1991, která si své odsloužila, ale s pětimístným crossoverem s pohonem všech čtyř kol. Ten dostal jméno Antara a je vlastně pokrevním sourozencem koncernového Chevroletu Captiva.

Velké plány


Jde sice o sourozence zrozené v Asii, ale liší se natolik, že každý má právo na vlastní život a své ambice. A Opel má s antarou plány velké…
Na rozdíl od frontery, která měla rámovou konstrukci typickou pro ryzí off roady, přichází antara se samonosnou karoserií a spoustou technických vymožeností, jež si doba žádá. I proto Opel počítá s tím, že zastaví invazi asijských „esúvéček“ na evropské trhy a sám udělá se svým novým modelem díru do světa. Chtěl by totiž na starém kontinentu ročně prodávat čtyřicet tisíc nových vozů, protože je přesvědčen, že má co nabídnout.

Kouzla s kufrem


Antara se totiž mezi „esúvéčky“ zařadila ke špičce. Nejen svým vzhledem, propracovaným a dokonale promyšleným interiérem se spoustou nápaditých řešení a chytrých detailů, ale také objemným zavazadlovým prostorem.

V základním uspořádání nabízí kufr antary sice jen 375 litrů, po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 60:40 se však zvětší na 865 litrů.
Přední sedadlo lze navíc sklopit, takže v autě je možné převážet předměty dlouhé až 263 cm. Kufr je díky systému FlexOrganizer navíc řešen velice nápaditě. Stejně jako třeba u astry či vectry totiž tyče, sítě a háčky uchycené v kolejnicích zvyšují možnost využití zavazadlového prostoru a hlavně bezpečného transportu zavazadel.

Co je trumfem


Trumfovým esem nové antary je však tzv. inteligentní hnací ústrojí, jež spojuje výhody pohonu jedné nápravy s přednostmi pohonu 4x4. Elektrohydraulický diferenciál totiž zajišťuje optimální rozdělení točivého momentu.

Při normální jízdě přenáší výkon motoru jen na přední nápravu, ale v případě potřeby ho však plynule a hlavně promptně rozloží v poměru 50:50 mezi kola přední a zadní nápravy.

Pro antaru se v nabídce objevují tři motory, z nichž na českém trhu bude asi největší zájem o dvoulitrový turbodiesel se systémem přímého vstřikování common rail o výkonu 110 kilowattů.

Opel bude tento motor nabízet i s výkonem 93 kW.

Základním agregátem pro antaru je zážehový čtyřválec 2.4 s výkonem 103 kW, na vrcholu nabídky pak figuruje vidlicový zážehový šestiválec s objemem 3.2 l a výkonem 167 kW.

Tři stupně výbavy


Antara se na trhu objevuje ve třech stupních výbavy. Už základní verze Base zahrnuje pohon všech čtyř kol s kontrolou trakce, elektronický stabilizační systém ESP, dále pak systém pro bezpečné sjíždění svahů, šest airbagů, a pochopitelně i klimatizaci, veškerou výbavu v elektrice, palubní počítač, autorádio s CD přehrávačem a spoustu dalších vymožeností.

Bohaté výbavě odpovídá cena. Antara s benzinovým motorem 2.4 přijde v základní verzi na českém trhu na 799 900 korun, model s dvoulitrovým turbodieselem je o dvacet tisíc dražší.

Vůz v číslech a datech

Opel Antara 2.0 CDTI
Motor: turbodiesel 2.0 CDTI ECOTEC o objemu 1991 ccm
Maximální výkon: 110 kW/4000 ot. min.
Maximální toč. moment: 320 N.m./2000 ot. min.
Maximální rychlost: 180 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,5 s.
Kombinovaná spotřeba: 7,5 l na 100 km

8.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Před brněnskými strážníky ujížděl řidič, který předtím úmyslně zaparkoval na chodníku před ředitelstvím městské policie ve Štefánikově ulici a odmítal auto odstranit.

Rychle a zběsile v Brně. Provokoval strážníky, pak ujížděl i na červenou

Poslední rozloučení s bývalým politickým vězněm a skautským činovníkem Jiřím Navrátilem proběhlo 22. ledna v Praze.
16

Skauti a přátelé se rozloučili s Jiřím Navrátilem

Po útoku kormoránů tekla Ostravicí „krvavá voda"

Doslova masakr ryb způsobila obrovská hejna kormoránů v řece Ostravici v místech, kde se do této řeky vlévá Lučina. Uvedl to jednatel Českého rybářského svazu pro severní Moravu a Slezsko Přemysl Jaroň.

AKTUALIZOVÁNO

Dívenka, která vylétla ze sjezdovky, v nemocnici podlehla vážným zraněním

Dolní Morava – Teprve jedenáctiletá lyžařka se v sobotu 21. ledna dopoledne velmi těžce zranila ve skiareálu na Dolní Moravě. Přes veškerou lékařskou péči dívenka svým zraněním v nemocnici podlehla.

Ředitel psychiatrické nemocnice: Pacienti jsou na prvním místě. Nejsme vězení

Brno /ROZHOVOR/ – Asi šest tisíc lidí ročně podstoupí léčbu v psychiatrické nemocnici v brněnských Černovicích. Podle jejího ředitele Marka Radimského si na péči v ní stěžuje jen minimum z nich. „Personál se snaží pro pacienty dělat, co může. Kdyby na psychiatrii zaměstnanci pracovat nechtěli, už tu nejsou," míní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies