VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nový opel se vrací do terénu

Antara by měla zastavit invazi asijských „esúvéček“ do Evropy

8.6.2007
SDÍLEJ:

VŮZ S ŘADOU VYMOŽENOSTÍ. Opel se vrací po letech se svou Antarou, která doznala řadu změn a vylepšení, také do terénu.Foto: Archiv

Trvalo to delší dobu, ale opel se vrací do terénu.

Samozřejmě že ne s fronterou vyráběnou od roku 1991, která si své odsloužila, ale s pětimístným crossoverem s pohonem všech čtyř kol. Ten dostal jméno Antara a je vlastně pokrevním sourozencem koncernového Chevroletu Captiva.

Velké plány


Jde sice o sourozence zrozené v Asii, ale liší se natolik, že každý má právo na vlastní život a své ambice. A Opel má s antarou plány velké…
Na rozdíl od frontery, která měla rámovou konstrukci typickou pro ryzí off roady, přichází antara se samonosnou karoserií a spoustou technických vymožeností, jež si doba žádá. I proto Opel počítá s tím, že zastaví invazi asijských „esúvéček“ na evropské trhy a sám udělá se svým novým modelem díru do světa. Chtěl by totiž na starém kontinentu ročně prodávat čtyřicet tisíc nových vozů, protože je přesvědčen, že má co nabídnout.

Kouzla s kufrem


Antara se totiž mezi „esúvéčky“ zařadila ke špičce. Nejen svým vzhledem, propracovaným a dokonale promyšleným interiérem se spoustou nápaditých řešení a chytrých detailů, ale také objemným zavazadlovým prostorem.

V základním uspořádání nabízí kufr antary sice jen 375 litrů, po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 60:40 se však zvětší na 865 litrů.
Přední sedadlo lze navíc sklopit, takže v autě je možné převážet předměty dlouhé až 263 cm. Kufr je díky systému FlexOrganizer navíc řešen velice nápaditě. Stejně jako třeba u astry či vectry totiž tyče, sítě a háčky uchycené v kolejnicích zvyšují možnost využití zavazadlového prostoru a hlavně bezpečného transportu zavazadel.

Co je trumfem


Trumfovým esem nové antary je však tzv. inteligentní hnací ústrojí, jež spojuje výhody pohonu jedné nápravy s přednostmi pohonu 4x4. Elektrohydraulický diferenciál totiž zajišťuje optimální rozdělení točivého momentu.

Při normální jízdě přenáší výkon motoru jen na přední nápravu, ale v případě potřeby ho však plynule a hlavně promptně rozloží v poměru 50:50 mezi kola přední a zadní nápravy.

Pro antaru se v nabídce objevují tři motory, z nichž na českém trhu bude asi největší zájem o dvoulitrový turbodiesel se systémem přímého vstřikování common rail o výkonu 110 kilowattů.

Opel bude tento motor nabízet i s výkonem 93 kW.

Základním agregátem pro antaru je zážehový čtyřválec 2.4 s výkonem 103 kW, na vrcholu nabídky pak figuruje vidlicový zážehový šestiválec s objemem 3.2 l a výkonem 167 kW.

Tři stupně výbavy


Antara se na trhu objevuje ve třech stupních výbavy. Už základní verze Base zahrnuje pohon všech čtyř kol s kontrolou trakce, elektronický stabilizační systém ESP, dále pak systém pro bezpečné sjíždění svahů, šest airbagů, a pochopitelně i klimatizaci, veškerou výbavu v elektrice, palubní počítač, autorádio s CD přehrávačem a spoustu dalších vymožeností.

Bohaté výbavě odpovídá cena. Antara s benzinovým motorem 2.4 přijde v základní verzi na českém trhu na 799 900 korun, model s dvoulitrovým turbodieselem je o dvacet tisíc dražší.

Vůz v číslech a datech

Opel Antara 2.0 CDTI
Motor: turbodiesel 2.0 CDTI ECOTEC o objemu 1991 ccm
Maximální výkon: 110 kW/4000 ot. min.
Maximální toč. moment: 320 N.m./2000 ot. min.
Maximální rychlost: 180 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,5 s.
Kombinovaná spotřeba: 7,5 l na 100 km

8.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lubomír Zaorálek
12 15

Sobotka: Kandidátem ČSSD na Hrad by mohli být Zaorálek nebo Štěch

Kamionová doprava na dálnici
14 4

Nechceme levné pracovní síly z východní Evropy, vzkazuje Macron

Václav Klaus: Nešlo o vládní krizi, ale o zahájení volební kampaně

Bývalý český prezident Václav Klaus vidí podstatu koaličních hádek v tom, že poprvé zažíváme situaci, kdy jsou ve vládě dvě stejně silné strany. Ty se musejí proti sobě vymezit, aby jim volič uvěřil, že každá chce něco jiného. „Nic hrozivého se neděje, všechny instituce normálně fungují. Nešlo o vládní krizi, ale o bouřlivé zahájení volební kampaně," hodnotí události posledních dní.

Comeback na spadnutí? Kvitovou svádí Paříž

Stačilo zadat povel internetovému vyhledávači a spustila se lavina titulků v češtině, angličtině, francouzštině a určitě i v dalších jazycích. Články pod nimi se zabývaly tím, že jistá Češka odletěla do Paříže, přičemž se před odletem vyfotila a pochlubila se tím na instagramu.

FBI vyšetřuje kvůli „ruské kauze" i Trumpova zetě Kushnera

Federální úřad pro vyšetřování (FBI) se podle amerických médií zajímá o zetě a poradce Donalda Trumpa Jareda Kushnera. Důvod? Údajné ruské ovlivňování amerických prezidentských voleb.

Lidovci pokukují po premiérovi. Volí vedení

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš polepil zemi plakáty, v nichž se ptá, o čem lidé sní. Kdyby měl odpovědět sám, možná by uvedl číslo 9,99. Právě takový volební zisk lidovců a STAN by přivítal. O nesnadno dosažitelné hranici pro vstup do sněmovny ale nemluví jen on. I proto Babiš nevěří, že tuto volební koalici křesťanští demokraté nakonec schválí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies