VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nový opel se vrací do terénu

Antara by měla zastavit invazi asijských „esúvéček“ do Evropy

8.6.2007
SDÍLEJ:

VŮZ S ŘADOU VYMOŽENOSTÍ. Opel se vrací po letech se svou Antarou, která doznala řadu změn a vylepšení, také do terénu.Foto: Archiv

Trvalo to delší dobu, ale opel se vrací do terénu.

Samozřejmě že ne s fronterou vyráběnou od roku 1991, která si své odsloužila, ale s pětimístným crossoverem s pohonem všech čtyř kol. Ten dostal jméno Antara a je vlastně pokrevním sourozencem koncernového Chevroletu Captiva.

Velké plány


Jde sice o sourozence zrozené v Asii, ale liší se natolik, že každý má právo na vlastní život a své ambice. A Opel má s antarou plány velké…
Na rozdíl od frontery, která měla rámovou konstrukci typickou pro ryzí off roady, přichází antara se samonosnou karoserií a spoustou technických vymožeností, jež si doba žádá. I proto Opel počítá s tím, že zastaví invazi asijských „esúvéček“ na evropské trhy a sám udělá se svým novým modelem díru do světa. Chtěl by totiž na starém kontinentu ročně prodávat čtyřicet tisíc nových vozů, protože je přesvědčen, že má co nabídnout.

Kouzla s kufrem


Antara se totiž mezi „esúvéčky“ zařadila ke špičce. Nejen svým vzhledem, propracovaným a dokonale promyšleným interiérem se spoustou nápaditých řešení a chytrých detailů, ale také objemným zavazadlovým prostorem.

V základním uspořádání nabízí kufr antary sice jen 375 litrů, po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 60:40 se však zvětší na 865 litrů.
Přední sedadlo lze navíc sklopit, takže v autě je možné převážet předměty dlouhé až 263 cm. Kufr je díky systému FlexOrganizer navíc řešen velice nápaditě. Stejně jako třeba u astry či vectry totiž tyče, sítě a háčky uchycené v kolejnicích zvyšují možnost využití zavazadlového prostoru a hlavně bezpečného transportu zavazadel.

Co je trumfem


Trumfovým esem nové antary je však tzv. inteligentní hnací ústrojí, jež spojuje výhody pohonu jedné nápravy s přednostmi pohonu 4x4. Elektrohydraulický diferenciál totiž zajišťuje optimální rozdělení točivého momentu.

Při normální jízdě přenáší výkon motoru jen na přední nápravu, ale v případě potřeby ho však plynule a hlavně promptně rozloží v poměru 50:50 mezi kola přední a zadní nápravy.

Pro antaru se v nabídce objevují tři motory, z nichž na českém trhu bude asi největší zájem o dvoulitrový turbodiesel se systémem přímého vstřikování common rail o výkonu 110 kilowattů.

Opel bude tento motor nabízet i s výkonem 93 kW.

Základním agregátem pro antaru je zážehový čtyřválec 2.4 s výkonem 103 kW, na vrcholu nabídky pak figuruje vidlicový zážehový šestiválec s objemem 3.2 l a výkonem 167 kW.

Tři stupně výbavy


Antara se na trhu objevuje ve třech stupních výbavy. Už základní verze Base zahrnuje pohon všech čtyř kol s kontrolou trakce, elektronický stabilizační systém ESP, dále pak systém pro bezpečné sjíždění svahů, šest airbagů, a pochopitelně i klimatizaci, veškerou výbavu v elektrice, palubní počítač, autorádio s CD přehrávačem a spoustu dalších vymožeností.

Bohaté výbavě odpovídá cena. Antara s benzinovým motorem 2.4 přijde v základní verzi na českém trhu na 799 900 korun, model s dvoulitrovým turbodieselem je o dvacet tisíc dražší.

Vůz v číslech a datech

Opel Antara 2.0 CDTI
Motor: turbodiesel 2.0 CDTI ECOTEC o objemu 1991 ccm
Maximální výkon: 110 kW/4000 ot. min.
Maximální toč. moment: 320 N.m./2000 ot. min.
Maximální rychlost: 180 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,5 s.
Kombinovaná spotřeba: 7,5 l na 100 km

8.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

David Rath.
17 21

Rath posílá prezidenta Zemana k Ústavnímu soudu

Trend, dobře známý například v Budapešti, představil v Brně Marek Fišer pod názvem Kološkopek.
2 3

Do Brna se řítí cyklohospoda. Lidé si vychutnají pivo při šlapání do pedálů

Děti zůstávají v ústavech. Může za to jejich vyšší věk i stávající krize rodiny

V boskovickém dětském domově momentálně žije čtyřiatřicet dětí. Pracovníci navíc čekají na dvě další, které se vrací od pěstounů. Stejně na tom bylo zařízení ústavní výchovy loni. Tak jako další na Vyškovsku i Blanensku potvrzuje celorepublikový fenomén – počet chovanců v ústavech se nedaří snižovat.

150 milionů korun. Tolik pošle Česko na pomoc s migrací

Česko letos pošle do zahraničí na pomoc uprchlíkům a státům čelícím migračním tlakům 150 milionů korun. Ministerstvo vnitro v tiskové zprávě uvedlo, že částku v rámci jeho koncepce pro asistenci uprchlíkům na dnešním jednání schválila vláda. Prvních 40 milionů korun z této částky by mělo jít na obnovu uprchlického tábora Azrak v Jordánsku.

Stánky ve Znojmě jsou prázdné. Trhovkyně: Nechci se učit novoty kvůli EET

Brambory, cibuli, jablka nebo třeba česnek od místních prodejců si mohli obyvatelé Znojma donedávna koupit na stáncích na Masarykově náměstí. Zhruba desítka prodejců zde nabízela zboží každé dopoledne vždy od pondělí do soboty. Nyní zůstala prodejní místa opuštěná, i když na konci března již vždy trhovci bývali na svých místech.

Výuka venku? Většina dětí i rodičů ji vítá

Učit se občas venku na čerstvém vzduchu místo mezi čtyřmi stěnami učeben? K tomu se kloní ve spoustě škol. Však venkovní učebny se dají využít od jara do podzimu. Jenže ne vždy je na jejich vybudování v městské či obecní kase hned dost peněz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies