VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Architekt Hlaváček: V muzeu můžete řídit stíhačku nebo vyskočit z letadla

Mladá Boleslav /ROZHOVOR/ - Michal Hlaváček má coby architekt „na svědomí" řadu zajímavých projektů včetně kontroverzního muzea letectví v Mladé Boleslavi. Jeho tým se podílí na nejrůznějších stavbách nejen v regionu, on sám stojí také třeba za novou podobou zdejšího Staroměstského náměstí.

13.1.2013 1
SDÍLEJ:

Architekt Michal HlaváčekFoto: Deník / Ladislav Mareš

Co prozradil o právě vznikajícím muzeu letectví v Mladé Boleslavi?

Co je podle vás největší lákadlo muzea?

Především jsou tu létající stroje, to je hlavní tahák. Ale součástí expozice budou i věci, které, jak doufáme, seženeme tady v okolí. Expozice je do značné míry založená na spolupráci s lidmi z Boleslavska.

Mluvil jste i o něčem, co jste označil jako „hry", co si pod tím máme představit?

Přesně tak, hry je dobrý výraz. Mezi ně počítám hlavně trenažéry, jeden z nich by měl být profesionální, jde o kokpit stíhačky z první světové války, která bude umístěná ve 3D projekci. Plánujeme i menší trenažéry na úrovni počítačových her.

Naznačil jste i něco o skocích z letadla?

Ano, chystáme vlastně jakou si imitaci seskoku z letadla. Bude to vypadat tak, že vás zavěsí do popruhu, do tváře vám bude foukat vítr a pod vámi se bude promítat přibližující se země.

Takže adrenalin! Bude tam ještě něco podobného?

Další podobnou „vychytávkou" je aktivita, při níž využijeme vyhlídkovou věž. Z té je mimochodem vidět celé město! Člověk na věž vystoupá, tam ho přivážou na jakýsi naviják a on skočí těch zhruba dvacet metrů dolů.

Kdy bude muzeum otevřeno, myslíte, že jaro je reálný termín?

Pokud se nestane nic nepředvídaného, tak fyzicky by mělo být dokončeno někdy v dubnu, květnu. Ovšem co se týká expozice, připravená jsou zatím jen letadla. Máme tu jak historická letadla z Nadace Metoděje Vlacha, tak zapůjčená od soukromníků či muzeí, a budeme mít i některé exponáty z kbelského vojenského muzea ta jsou ale na rozdíl od těch „našich" nefunkční.

Kraj má obavu z nákladů na provoz, neohrozí to nějak rozsah expozice?

Samozřejmě to nejspíš poněkud ovlivní původní představu, ale ne zásadně. Velmi rámcová koncepce je zatím taková, že hangár, který tvoří podstatnou část muzea, nemusí být prioritně vytápěn. To znamená, že celoroční provoz muzea by to sice ovlivnit nemělo, ale je možné, že v době topné sezóny by byly vytápěny jen administrativní budovy, zimní provoz by tak byl pouze v části, kde budou ty zmíněné trenažéry.

Autor: Šárka Charousková

13.1.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sněm ANO 2017
5 30

Průzkum: Volby by vyhrálo hnutí ANO. ODS se dotahuje na ČSSD

Letecká společnost Emirates provozuje nejvíce typů letadla Airbus A380
21

Do největšího dopravního letadla udeřil v Praze blesk, lidé čekali na náhradní

Infografika: Škoda vyrobila miliontý Superb. Připomeňte si příběh vozu

Vlajkové lodi automobilky Škoda se daří skvěle. Nedávno totiž z výrobní linky sjel miliontý Superb.

Ukrajina zahájila stavbu obří hráze. Na Krym dál nepoteče voda

Úřady Chersonské oblasti na Ukrajině zahájily stavbu velké hráze, která by měla uzavřít přítok vody z Donu dál do Severokrymského kanálu a dál na Krym, který byl po volbách v roce 2014 připojen k Rusku. Kvůli okupaci této oblasti byly proti Rusku zavedeny ekonomické sankce.

Šéf poslanců ČSSD Sklenák: Kvůli Babišovi by se měla sejít koaliční rada

Vysvětlení nákupu korunových dluhopisů společnosti Agrofert, které ministr financí a šéf ANO Andrej Babiš poslal Sněmovně, je podle předsedy poslanců ČSSD Romana Sklenáka neuspokojivé a pro ČSSD nepřijatelné. Záležitostí by se měla zabývat koaliční rada a nabídnout řešení, uvedl dnes Sklenák v pořadu Partie televize Prima.

Papež František vyzývá: Urovnejte korejskou krizi, nebo nás válka zničí

Cestou z Egypta poskytl papež František rozhovor novinářům, ve kterém navrhl, aby se řešení krize na Korejském poloostrově ujali prostředníci. Hovořil o možnosti, že by jím mohlo být Norsko.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies