VYBERTE SI REGION

Areál Vodního světa v Kolíně zaplavila stovka mercedesů

Kolín /VIDEO, FOTOGALERIE/ - Více než stovka vozů Mercedes Benz se sjela na parkovišti u Vodního světa v Kolíně. Nebyla to jen vozidla z kategorie veteránů, ale všechny typy aut této značky až po moderní sportovní vozy.

28.4.2016
SDÍLEJ:
Fotogalerie
43 fotografií
Setkání příznivců značky Mercedes Benz v areálu Vodního světa Kolín

Setkání příznivců značky Mercedes Benz v areálu Vodního světa KolínFoto: DENÍK/ Jana Martinková

Setkání tradičně pořádá Mercedes Benz klub ČR, letošní bylo v pořadí už devětadvacáté. A tradičně se koná v Kolíně. Proč si nejstarší klub na evropské pevnině (založený už v roce 1963) vybral právě středočeské město na Labi?

„Byl to takový střed Čech," vysvětlil člen výboru klub Ivan Fröhlich s tím, že úplné prvopočátky současné velké akce byla vlastně burza náhradních dílů na vozy Mercedes Benz, kterých byl v té době nedostatek. „Ale Kolín byl zvolen i proto, že je tu silné veteránské hnutí," připomněl Ivan Fröhlich.

„Letos přijelo více než sto aut všech typů a ročníků, nejsme veteránský klub, jsme příznivci všech modelů," vysvětlil Ivan Fröhlich, který sám má doma dva nablýskané krasavce, jednoho z roku 1971, druhého z roku 1968. „Ale dneska jako pořadatel jsem je sem nevezl," vysvětlil.

Do areálu vodního světa si našly cestu stovky lidí, pokochat se pohledem na krásné vozy nebo třeba pohovořit se zkušenějšími vlastníky této značky. Po dopolední výstavě pak automobily vyrazily na spanilou jízdu směrem k zemědělskému muzeu v Čáslavi.

První sériově vyráběný diesel

S nejstarším vozem přijel na letošní setkání vozů značky Mercedes Benz Josef Landsman. Do Kolína zavítal za volantem prvního sériově vyráběného vozidla s dieselovým motorem z roku rok 1938. Tento typ se vyráběl čtyři roky, celkem jich bylo vyrobeno jen 1138 kusů.

Josef Landsman svému nablýskanému miláčkovi říká Dědek. Nicméně Dědek i se svými téměř osmi křížky na krku ze sebe dokáže vydat i 90 km/hod. „Táta ho po válce našel v příkopu nabouraný na celou pravou stranu," popisuje Josef Landsman.

Otec, který před i po válce pracoval ve známé fabrice u Stratílka ve Vysokém Mýtě, nechal krasavce u této firmy opravit, pomohla i další firma na karoserie. „Zkrátka táta ho dal dohromady a jezdili jsme s ním až asi do roku 1970. Pak deset let stál a začal jsem s renovací já. Renovoval jsem ho deset let," uzavřel Josef Landsman.

Čtěte také: Mánes patří automobilovým veteránům na plátně i skutečným

Autor: Jana Martinková

28.4.2016
SDÍLEJ:
Bunkr Waltrovka.
31

OBRAZEM: Výstavba v Praze odhalila opuštěné bunkry

Igor Dodon, prezident Moldávie
6 4

Kreml, nebo Brusel? Moldavský prezident má jasno

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Degiro slibuje neuvěřitelně nízké poplatky, klidně si ale naúčtuje 10 tisíc

Jestli někdo zvažuje nákup akcií na burze, mohla by ho zlákat nabídka brokerské firmy Degiro. Ta se totiž chlubí tím, že její „účtované poplatky jsou pro všechny investory neuvěřitelně nízké". Bohužel realita je odlišná. Poplatek ve výši zhruba 41 procent celkové hodnoty transakce rozhodně není neuvěřitelně nízký, ale spíše neuvěřitelně vysoký.

Stát pátrá po majitelích čtyř tisíc domů. Když se nepřihlásí, přijdou o ně

O vydání nemovitostí po sedlácích, emigrantech či obětech války žádají tisíce Čechů ročně. Uspějí jen stovky z nich.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies