VYBERTE SI REGION

Bývalá silnice smrti na Berounsku nabírá nový směr i šířku

Berounsko - Listopad letošního roku. To je termín dokončení rekonstrukce a s tím i uzavírky silnice mezi Hořovicemi a Žebrákem na Berounsku. Zásadní stavební práce jsou nyní zasazené přesně do středu dvoukilometrového úseku.

29.6.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
21 fotografií
Mezi Hořovicemi a Žebrákem pokračuje rekonstrukce silnice

Mezi Hořovicemi a Žebrákem pokračuje rekonstrukce silnice Foto: DENÍK/Kočová Radka

Řada zvědavců se do těchto míst vydává na průzkum. Zástupci stavby všechny upozorňují, že by všichni měli respektovat vstup zakázán. Navíc prozradili, co se na dříve označované silnici smrti právě odehrává. „Naše hlavní stavební činnost se nyní odehrává na přemostění potoku, hotové jsou také propustky a odvodnění komunikace. V tuto chvíli připravujeme zemní práce a zahájili jsme frézování komunikace," prohlásil za dodavatele stavby, kterým je společnost Strabag, Richard Romoliny.

A na jaké změny by měli být řidiči na silnici mezi Hořovicemi a Žebrákem připraveni? „Dojde k narovnání prudší zatáčky. Místo nebude zcela rovné, ale výrazně se zde zvýší jízdní komfort," upozornil Richard Romoliny. Narovnání silnice není jedinou úpravou. Silnice se rozšíří na 7,5 metrů. Posledních padesát metrů před mostem u Hořovic tato šířka byla dosud.

Se skládkou projekt nepočítal

Podle aktuálních informací jdou stavební práce podle předem stanoveného harmonogramu, a to i přesto, že u přemostění narazili stavebníci na komplikaci. Při stavbě přemostění se pod povrchem objevila stará skládka. S tou projekt nepočítal. „Skládku musíme odstranit a odvézt na řízenou skládku. Nahradíme ji vhodným materiálem, který splňuje potřebné parametry," vysvětlil zástupce Strabagu s tím, že objízdná trasa spojky mezi Hořovicemi a Žebrákem vede přes Tlustici.

Hlavním důvodem rekonstrukce, která zahrnuje nejen narovnání silnice, její rozšíření, ale i položení nového povrchu, je zvýšení bezpečnosti. V minulosti zde docházelo k tragickým nehodám. Opravu této krajské silnice zajišťuje Středočeský kraj. Cena díla je 33 milionů korun, projekt je financovaný z evropských a krajských prostředků. Narovnáním silnice navíc dojde ke zkrácení dojezdových časů zdravotnické záchranné služby a hasičů, často i pár desítek vteřin může zachránit lidský život.

Autor: Radka Kočová

29.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Americký velvyslanec Andrew Schapiro
14 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
19 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies