Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

České dráhy s novým jízdním řádem zvýší počet spojů i ve středních Čechách

Střední Čechy - Kratší čekání a pravidelné intervaly mezi vlaky. Nový jízdní řád Českých drah začne platit za necelé dva týdny a cestující se mohou těšit na posílení železniční dopravy na některých tratích nejen v Praze, ale i ve středních Čechách.

2.12.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Mezi nejvýznamnější novinky bude od 9. prosince patřit rozšíření počtu spojů v době špičky mezi Prahou a Říčany, mezi Kolínem a Kutnou Horou nebo mezi Nymburkem a Prahou.

Dobrou zprávou je také nasazení vlaků Regionova na většině spojů mezi Prahou a Vraným nad Vltavou a zavedení taktové dopravy v tomto úseku, což znamená, že vlaky budou jezdit v pravidelných intervalech, řád je tak pro všechny přehledný a snadno zapamatovatelný.

Kratší intervaly a nové spoje

Erika Bebutová má několikaletou zkušenost s téměř denním dojížděním z Nymburku do Prahy. Počet spojů v ranní špičce a po šestnácté hodině jí připadá nedostatečný. „Vlaky bývají doslova nacpané k prasknutí a naopak přes den jezdívají vlaky poloprázdné," popisuje své pravidelné zážitky.

Nyní by se měla situace zlepšit. Dopravu mezi Nymburkem a Prahou posílí dráhy právě v ranní špičce, kdy ke třem stávajícím zrychleným osobním vlakům z Kolína přes Nymburk do Prahy přibude čtvrtý takový spoj, jenž na pražské hlavní nádraží bude přijíždět v 9.17 hodin.

Důvod k radosti mají i obyvatelé Říčan. V pracovní dny pojede více vlaků mezi Prahou a jejich městem. Nové posilové vlaky mohou cestující z Říčan využít na začátku a konci špičky. O letních sobotách budou tři osobní vlaky, které dosud jezdily jen mezi Prahou a Strančicemi, prodlouženy až do Benešova u Prahy.

Mluvčí Městského úřadu Říčany Adéla Michalová zhodnotila současnou situaci: „Poptávka po dopravě na lince S9, a zejména ze Říčan, významně vzrůstá a organizátor dopravy se tomuto trendu snaží přizpůsobit. Vlaková doprava je přece jen výrazně rychlejší a spolehlivější alternativa oproti autobusům přes Uhříněves."

Přibylo Elefantů

Navýšení spojů na trase Praha - Benešov považuje město Říčany za velmi pozitivní krok. „K zvýšení komfortu cestujících na této trati přispělo také častější nasazení nových jednotek CityElefant od jara loňského roku, které nahradily většinu starých pantografů. V současné době jezdí tyto vlaky prakticky pravidelně," dodala mluvčí. Ale Říčanští ocení také nové zrychlené spoje společnosti Arriva, která na této trati zkouší provoz od začátku listopadu. „Určitě ušetří mnoho času občanům, kteří dojíždí za prací nebo školou na trase metra B," podotkla Adéla Michalová.

Na většinu spojů na trati Praha Vrané nad Vltavou nasadí dopravce nové vozy Regionova, proto bude na této trase možné zavést taktový jízdní řád. Dále pojede nový osobní vlak v sobotu ráno z Dobříše do Prahy a v letním období v sobotu odpoledne z Petrova u Prahy do Týnce nad Sázavou a Čerčan především pro návrat vodáků.

Stávající školní vlak z Kolína do Čáslavi s odjezdem v 7.32 hodin nově pojede o 30 minut dříve. Místo něj pojede do Kutné Hory CityElefant od Nymburka s odjezdem z Kolína v 7.29 hodin. Zpět z Kutné Hory pojede nový vlak v pracovní dny v 7.46 hodin do Kolína, který hned pokračuje do Nymburka a Prahy. Další nový vlak pojede z Kolína v 13.53 hodin do Kutné Hory, odkud pokračuje dále do Zbraslavic. Poslední nový vlak pojede každý pátek po dvacáté hodině z Čáslavi do Kolína.

V odpolední špičce v pracovní dny pojede nový pár vlaků mezi Berounem a Rakovníkem. Nově tak pojedou vlaky v pracovní dny od přibližně 14 do 18 hodin ve zhruba hodinovém intervalu.

Každý den více než dva tisíce vlaků

Petr Pošta z tiskového oddělení Českých drah uvedl, že regionální vlaky na území hlavního města ujedou v době platnosti nového jízdního řádu o čtyři desetiny procenta vlakokilometrů více než v předchozím období. Celkem tedy vlaky v Praze ujedou přes čtyři a půl milionu vlakokilometrů za rok.

Středočeský kraj rozsah objednávané dopravy zachoval, což znamená udržení počtu přes 14 milionů vlakokilometrů ročně. „V Praze a Středočeském kraji bude denně vypraveno průměrně 2061 regionálních (osobních nebo spěšných) vlaků," upřesnil Petr Pošta.

Lepší propojení

Vybrané osobní vlaky na trati Praha Kolín se spojí s těmi, jež pojedou do Pardubic, a cestující tak nebudou muset v Kolíně přestupovat. Tato výhoda bude samozřejmě platit i v opačném směru.

Osobní vlak z Kolína, jenž vyjíždí v 19.41 hodin, již nebude končit v Záboří nad Labem, ale pojede nově až do Pardubic a bude odjíždět o čtyři minuty dříve. Obdobně pojede vlak v opačném směru už z Přelouče a nikoli jako dosud ze Záboří nad Labem.

„Na trati mezi Kralupy nad Vltavou a Kladnem budou na základě požadavků Středočeského kraje posunuty časy odjezdů vlaků v ranní špičce, jejichž cílem je zlepšit dosažitelnost přípojů ve stanici Kralupy nad Vltavou," vysvětlil mluvčí Českých drah.

Spěšný vlak Kokořínsko

České dráhy se snaží vyjít vstříc i turistům. Nový spěšný vlak, který bude jezdit ráno každou sobotu v červnu, červenci a srpnu (kromě soboty 6. července) z pražského hlavního nádraží po trase přes Všetaty do Mělníka. Odtud bude pokračovat jako osobní vlak přes Mšeno až do Mladé Boleslavi. V opačném směru vyjede vlak z Mladé Boleslavi a Mšena krátce před pátou hodinou.

Autor: Sandra Bejšáková

2.12.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení