VYBERTE SI REGION

ČSAD Kladno rozšiřuje počet autobusů poháněných plynem

Kladno - Město Kladno loni více než dvojnásobně přesáhlo počet dní s limity pro polétavý prach. Alespoň částečně by ke zlepšení stavu mohly přispět kroky ČSAD MHD Kladno. Dopravní společnost postupně obměňuje vozový park za autobusy poháněné plynem. Ty jsou k životnímu prostředí šetrnější.

14.1.2014
SDÍLEJ:

Autobusy kladenského dopravce poháněné plynem jezdí i v ulicích Slaného.Foto: DENÍK/Kateřina Husárová

Jak Kladenskému deníku řekl ředitel ČSAD MHD Kladno Ludomír Landa, šest vozů značky SOR, v délce 10,5 metru, už je v provozu, na přelomu ledna a února přibude dalších šest autobusů Iveco v délce 12,5 metru. Všechny jsou poháněny stlačeným zemním plynem (CNG) a jejich celková cena je přibližně 52 milionů korun.

"Nové autobusy jsou nízkopodlažní, vybaveny vnitřním i vnějším informačním systémem a mají plošiny pro nástup handicapovaných cestujících," konstatoval ředitel.

Využívány budou pro městskou i příměstskou dopravu v dosahu plnicí stanice na plyn, kterou firma před časem vybudovala ve svém areálu v ulici Železničářů.

Dotace pokryje 40 procent pořizovací ceny

Dopravní podnik získal na nákup nových vozů dotaci, která pokryje 40 procent pořizovací ceny. „Přechod na autobusy poháněné plynem respektuje zájmy města, kraje i regionu na snížení emisí. Doprava v tomto směru hraje významnou roli," konstatoval Landa.

ČSAD MHD Kladno tak nákupem dosáhne počtu 26 autobusů poháněných zemním plynem. Cílem je postupně zvýšit jejich počet až na 60, tedy přibližně třetinu vozového parku společnosti. Jak rychle se tento stav podaří dosáhnout záleží na jednáních týkajících se dalšího dotačního období.

Pořizovací ceny vozidel na plyn je vyšší

Podle Landy v regionálním operačním programu na dopravu zbývají dotace kolem jedné miliardy korun, které mohou použít jen dopravní podniky ze severu Čech a Moravy a také z jižních Čech.

„Lobbujeme proto, aby byl do dalšího programovacího období zařazen Středočeský kraj nebo alespoň Kladensko, kde je velké znečištění životního prostředí," sdělil ředitel s tím, že pokud by dopravní firma měla další autobusy na zemní plyn kupovat jen z vlastních prostředků, trvala by obměna vozového parku déle. Pořizovací cena těchto vozidel je totiž vyšší než u autobusů s dieslovým pohonem.

Autor: Robert Božovský

14.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Donald Trump.
AKTUALIZOVÁNO
17 22

S Trumpem začínají nebezpečné roky, píše polský list

Advokát Miroslav Jansta

Vlivný advokát Jansta se v Zemanově kampani angažovat nehodlá

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

AKTUALIZOVÁNO

Le Penová: Každá země musí mít možnost opustit euro

Vůdkyně francouzské krajní pravice Marine Le Penová prohlásila, že každá země musí mít možnost opustit euro, pokud si to bude přát. Vyjádřila se tak na konferenci evropské krajní pravice v Koblenci, jíž se účastní také nizozemský nacionalista Geert Wilders a vedoucí představitelé Alternativy pro Německo (AfD). Ve všech třech zemích se letos konají volby a zástupci tamějších krajně pravicových proudů tak den po inauguraci nového amerického prezidenta Donalda Trumpa, s nímž sympatizují, využili příležitosti, jak se sami rovněž zviditelnit. Proti konferenci demonstrovalo ve městě podle německé policie asi 3000 lidí.

AKTUALIZOVÁNO

Ze zavaleného hotelu v Itálii se zachránilo 11 lidí, pět zahynulo

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi. Podle čerstvé bilance se tak zachránilo 11 lidí, potvrzeno je pět mrtvých. Úřady provincie Pescara dnes oznámily, že nejméně 23 lidí se stále pohřešuje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies