Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

ČSAD Kladno rozšiřuje počet autobusů poháněných plynem

Kladno - Město Kladno loni více než dvojnásobně přesáhlo počet dní s limity pro polétavý prach. Alespoň částečně by ke zlepšení stavu mohly přispět kroky ČSAD MHD Kladno. Dopravní společnost postupně obměňuje vozový park za autobusy poháněné plynem. Ty jsou k životnímu prostředí šetrnější.

14.1.2014
SDÍLEJ:

Autobusy kladenského dopravce poháněné plynem jezdí i v ulicích Slaného.Foto: DENÍK/Kateřina Husárová

Jak Kladenskému deníku řekl ředitel ČSAD MHD Kladno Ludomír Landa, šest vozů značky SOR, v délce 10,5 metru, už je v provozu, na přelomu ledna a února přibude dalších šest autobusů Iveco v délce 12,5 metru. Všechny jsou poháněny stlačeným zemním plynem (CNG) a jejich celková cena je přibližně 52 milionů korun.

"Nové autobusy jsou nízkopodlažní, vybaveny vnitřním i vnějším informačním systémem a mají plošiny pro nástup handicapovaných cestujících," konstatoval ředitel.

Využívány budou pro městskou i příměstskou dopravu v dosahu plnicí stanice na plyn, kterou firma před časem vybudovala ve svém areálu v ulici Železničářů.

Dotace pokryje 40 procent pořizovací ceny

Dopravní podnik získal na nákup nových vozů dotaci, která pokryje 40 procent pořizovací ceny. „Přechod na autobusy poháněné plynem respektuje zájmy města, kraje i regionu na snížení emisí. Doprava v tomto směru hraje významnou roli," konstatoval Landa.

ČSAD MHD Kladno tak nákupem dosáhne počtu 26 autobusů poháněných zemním plynem. Cílem je postupně zvýšit jejich počet až na 60, tedy přibližně třetinu vozového parku společnosti. Jak rychle se tento stav podaří dosáhnout záleží na jednáních týkajících se dalšího dotačního období.

Pořizovací ceny vozidel na plyn je vyšší

Podle Landy v regionálním operačním programu na dopravu zbývají dotace kolem jedné miliardy korun, které mohou použít jen dopravní podniky ze severu Čech a Moravy a také z jižních Čech.

„Lobbujeme proto, aby byl do dalšího programovacího období zařazen Středočeský kraj nebo alespoň Kladensko, kde je velké znečištění životního prostředí," sdělil ředitel s tím, že pokud by dopravní firma měla další autobusy na zemní plyn kupovat jen z vlastních prostředků, trvala by obměna vozového parku déle. Pořizovací cena těchto vozidel je totiž vyšší než u autobusů s dieslovým pohonem.

Autor: Robert Božovský

14.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Hodonínský zastupitel Roman Sedlačík svolal shromáždění před hodonínskou radnicí, aby vysvětlil svůj postup v případě, kdy zavolal městské strážníky na cizince procházející na Národní třídě.
1 7

Zastupitel Hodonína zavolal na černošský pár policii, prý kvůli bezpečnosti

Servírka Barbora Horská byla jednou z těch, která ženu obsluhovala. Na snímku u stolu, kde podvodnice seděla.

Blondýna dál okrádá opavské restaurace, policie je na ní krátká

Manažer Českého Švýcarska: Chalupáři zachránili celý fond starých domů

/ROZHOVOR/ České Švýcarsko je podle názoru Jiřího Raka, manažera stejnojmenné obecně prospěšné společnosti z Krásné Lípy, jednou z nejatraktivnějších a nejromantičtějších krajin u nás. Krásné rozeklané skály kombinované s čedičovými kopci, vzniklými sopečnou činností mu učarovaly již v dětství.

Část Moravy čekají v pátek vedra, do Čech dorazí bouřky

Část Moravy čekají v pátek odpoledne vysoké teploty, které se mohou pohybovat mezi 31 až 34 stupni Celsia. Do Čech pak večer dorazí od západu silné bouře doprovázené poryvy větru a lokálně přívalovým deštěm.

Chceme nižší daně a zrušení EET, jinak nepůjdeme do vlády, hlásá ODS

ODS dnes představila 12 podmínek pro svůj vstup do vlády po podzimních volbách. Strana mimo jiné bude požadovat snížení daní, zrušení elektronické evidence tržeb (EET), odmítnutí povinných kvót na přijímání migrantů nebo zvyšování výdajů na obranu. 

Finanční poradce: Zažíváme skvělé časy, které nebudou trvat věčně

/ROZHOVOR/ Česká národní banka nedávno zvedla úrokové sazby. Znamená to zdražení úvěrů, naopak střadatelé mohou být potěšeni. Pro koho je to ještě dobrá zpráva a kdo si pohoršil, přibližuje finanční poradce Partners Josef Uchytil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení