VYBRAT REGION
Zavřít mapu

ČSAD Kladno rozšiřuje počet autobusů poháněných plynem

Kladno - Město Kladno loni více než dvojnásobně přesáhlo počet dní s limity pro polétavý prach. Alespoň částečně by ke zlepšení stavu mohly přispět kroky ČSAD MHD Kladno. Dopravní společnost postupně obměňuje vozový park za autobusy poháněné plynem. Ty jsou k životnímu prostředí šetrnější.

14.1.2014
SDÍLEJ:

Autobusy kladenského dopravce poháněné plynem jezdí i v ulicích Slaného.Foto: DENÍK/Kateřina Husárová

Jak Kladenskému deníku řekl ředitel ČSAD MHD Kladno Ludomír Landa, šest vozů značky SOR, v délce 10,5 metru, už je v provozu, na přelomu ledna a února přibude dalších šest autobusů Iveco v délce 12,5 metru. Všechny jsou poháněny stlačeným zemním plynem (CNG) a jejich celková cena je přibližně 52 milionů korun.

"Nové autobusy jsou nízkopodlažní, vybaveny vnitřním i vnějším informačním systémem a mají plošiny pro nástup handicapovaných cestujících," konstatoval ředitel.

Využívány budou pro městskou i příměstskou dopravu v dosahu plnicí stanice na plyn, kterou firma před časem vybudovala ve svém areálu v ulici Železničářů.

Dotace pokryje 40 procent pořizovací ceny

Dopravní podnik získal na nákup nových vozů dotaci, která pokryje 40 procent pořizovací ceny. „Přechod na autobusy poháněné plynem respektuje zájmy města, kraje i regionu na snížení emisí. Doprava v tomto směru hraje významnou roli," konstatoval Landa.

ČSAD MHD Kladno tak nákupem dosáhne počtu 26 autobusů poháněných zemním plynem. Cílem je postupně zvýšit jejich počet až na 60, tedy přibližně třetinu vozového parku společnosti. Jak rychle se tento stav podaří dosáhnout záleží na jednáních týkajících se dalšího dotačního období.

Pořizovací ceny vozidel na plyn je vyšší

Podle Landy v regionálním operačním programu na dopravu zbývají dotace kolem jedné miliardy korun, které mohou použít jen dopravní podniky ze severu Čech a Moravy a také z jižních Čech.

„Lobbujeme proto, aby byl do dalšího programovacího období zařazen Středočeský kraj nebo alespoň Kladensko, kde je velké znečištění životního prostředí," sdělil ředitel s tím, že pokud by dopravní firma měla další autobusy na zemní plyn kupovat jen z vlastních prostředků, trvala by obměna vozového parku déle. Pořizovací cena těchto vozidel je totiž vyšší než u autobusů s dieslovým pohonem.

Autor: Robert Božovský

14.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Dálnice D8, ministr dopravy Ťok, premiér Sobotka
20

Buďte trpěliví, prosí řidiče Ťok

Afričtí uprchlíci na ostrově Lampedusa. Prostředky na jejich život si pro sebe inkasovala italská mafie.
1

Libyjští pašeráci lidí cpou do lodí rekordní počty uprchlíků

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies