V těchto dnech zadavatel rekonstrukce, tedy ŘSD, dokončuje výběrové řízení na zhotovitele. „U této stavby jsme poprvé použili zcela novou metodu výběrového řízení a to metodu „Design and Build", používanou dosud hlavně v komerčním stavitelství," uvedl René Poruba.

Podle jeho slov se jedná o metodu, která umožňuje soutěžícím předložit kromě nabídky podle technických požadavků ŘSD ještě i druhou alternativní variantu, kdy účastníci soutěže kromě realizace stavby mohou převzít odpovědnost a s tím spojené náklady na přípravu variantního projektu," poznamenal René Poruba.

„Považuji za obrovský úspěch, že už nyní se v rámci této soutěže pohybujeme na šedesáti procentech původní předpokládané ceny s tím, že do této soutěže přišlo čtyřicet jedna nabídek", dodal Poruba.

Co se technologie stavby týká, bude se vlastní mostní těleso rekonstruovat od opěry k opěře, včetně přechodových desek. Dojde tedy ke kompletní demolici stávajícího objektu, a bude postaven nový most.

Rekonstrukce proběhne za úplné uzavírky mostu. Objízdné trasy se podle zpráv z Ředitelství silnici a dálnic zatím připravují.

Uzavírka značně zkomplikuje život obyvatelům příměstské části Malín. Do centra města se totiž dostanou pouze po zdlouhavých objízdných trasách.

Stavba nadjezdu může trvat až dva roky.