Budou tedy muset vyjíždět dřívějším autobusem, který jede po páté ranní. Vstávat budou někteří ještě před pátou hodinou nebo musí jet 
v každém počasí do Nymburka na kole. Sedm občanů z Rašovic podalo proto žádost dopravci 
o posunutí spoje.

„Nestíháme městskou dopravu v Nymburce k lékaři a děti vlak do Kolína, který jede v 7.01 hodin a na Prahu, který odjíždí v 7.02. Autobus totiž přijíždí na nymburské nádraží osm minut po sedmé," postěžovala si Jana Vocásková, jedna z obyvatelek, která také žádost podala.

Aleš Hrubý, starosta Budiměřic , pod které Rašovice patří, jednal o celé věci s krajským úřadem. „Přispíváme kolem sta tisíc korun ročně na dopravní obslužnost, takže do toho máme právo mluvit. Jenomže podmínky od kraje jsou dané tak, že pokud se jedna obec vyjádří negativně, jízdní řád se upravit nemůže," uvedl starosta Hrubý.

Jedinou obcí, která se 
k úpravě jízdního řádu školní autobusové linky vyjádřila, navíc nesouhlasně, byly Netřebice. Podle starosty Davida Pinkase netřebické zastupitelstvo rozhodlo záporně hlavně kvůli těm nejmenším školákům, kteří dojíždí do nymburských škol právě 
z Netřebic.

„Linka by musela být podle dopravce posunuta 
o patnáct minut. Děti by pak musely čekat před školou třeba půl hodiny. A hlavně v zimě by to bylo nepříjemné. Rodičům v Netřebicích se to nelíbí a my proti nim nepůjdeme," vyjádřil se Pinkas.

Oba starostové se však shodnou na tom, že první chybou bylo to, že za působení Davida Ratha kraj zrušil ranní spoje, které dopravovaly děti do škol. „Zrušeny byly i některé odpolední spoje, takže kdo pracuje déle než do nějakých pěti hodin, musí jezdit autem, protože se jinak domů nedostane," dodal budiměřický starosta Hrubý.

Obce se snažily o to, aby byly spoje obnoveny, ale kraj na to reagoval tak, že se autobusy nevyplácely. „Prý s nimi jezdilo jen pár lidí. Ale nikdo si neuvědomuje, že nejsme obce se čtyřmi tisíci obyvatel, kde by se dalo předpokládat, že lidé linku naplní," řekl Aleš Hrubý s tím, že i letos žádali kraj o přidání ranní linky, ale bez úspěchu.