Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do konce roku 2012 prý obchvat Kolína bude

Kolín /FOTOGALERIE/ - „Kdyby takto budovali Japonci mosty mezi ostrovy, tak nejsou hotovi ani za tisíc let,“ zhodnotil výstavbu obchvatu Kolína jeden z webových čtenářů Kolínského deníku. Zeptali jsme se investora, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), jak stavba pokračuje a zda stihne plánovaný termín ukončení. Prý ano.

23.4.2012 1
SDÍLEJ:

Výstavba obchvatu Kolína, duben 2012Foto: DENÍK/Jakub Šťástka

„Stavba obchvatu je zatím 
v souladu se schváleným harmonogramem stavebních prací pro tento rok, a to i přes problémy s klimatickými podmínkami v začátku roku,“ potvrdila mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Termín zprovoznění (uvedení do předčasného užívání) celého nového obchvatu k poslednímu prosinci letošního roku se tedy podle jejích slov jeví jako reálný. „Nepříznivé geologické poměry, které se objevily v prostoru Šťáralky, byly v největším rozsahu překonány přijatými technickými opatřeními. V dnešní době se řeší již pouze lokální místo nepříznivých geologických poměrů v prostoru budoucí křižovatky na Šťáralce,“ dodala Nina Ledvinová.

Mohou se však objevit jinde. „Bohužel se jedná o nepředvídanou anomálii, byť i v malém rozsahu (značně rozbahněné podloží o mocnosti cca osm metrů),“ upřesnila mluvčí ŘDS s tím, že po dohodě všech zúčastněných stran na výstavbě se hledá nejpřijatelnější řešení tohoto problému a v této věci bude vznesen dotaz i na odborníky z fakulty ČVUT.

Na stavbě je zatím profinancována částka přibližně 1,656 milionu korun. „O tom, že by se na stavbě nepracovalo, nám není nic známo,“ odpověděla Nina Ledvinová na podněty čtenářů, jimž se zdá postup prací pomalý.

Obchvat do konce roku? Není problém! Taková je nálada na stavbě štítarského přemostění. Na půl kilometru dlouhém mostu pracovalo hned několik posádek stavařů. Ti však nepochybovali o tom, že by obchvat neměl být dokončený. „Vždyť se podívejte, kolik jsme toho stihli za rok,“ pochlubili se.

Přesto toho ale ještě hodně chybí. Na jednom ze základů pilíře prosákla spodní voda, dělníci ji musí odčerpat. Kromě toho není hotový samotný povrch mostu. A pochopitelně bude ještě nutné dodělat okraj. „Ten se bude skládat také z protihlukové části, která bude připomínat nedovřený tubus,“ řekl jeden z pracovníků, který nás obchvatem prováděl. Odpověděl tak na dotaz, který trápí mnohé obyvatele obcí poblíž obchvatu - jestli je nebude trápit hluk projíždějících automobilů.

Podle jeho slov zatím není ani hotová silnice, která by spojovala části obchvatu. Štítarská část spojí křižovatku vedoucí od nemocnice kolem Pekelského potoka, Štítar, Polep, Hlubokého dolu, až na Šťáralku.

Autor: Jana Martinková

23.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan.
3 12

Nevolte Merkelovou, vzkázal Turkům v Německu prezident Erdogan

Anita Fallaniová
2 7

Obtěžoval ji neznámý. Zpověď teenagerky oblétla Itálii

AKTUALIZOVÁNO

Mrtví po srážkách aut s vlaky. Na Frýdecko-Místecku i na Znojemsku

Neštěstí se stalo dnes dopoledne na železniční trati mezi Baškou a Pržnem. Vlak tam na železničním přejezdu na dolním konci Pržna na Frýdecko-Místecku smetl auto. U velmi vážné dopravní nehody pak zasahují i policisté a záchranáři u Žerůtek na Znojemsku. Zde zemřeli dva lidé, zraněno je i malé dítě. 

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy. 

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení