VYBERTE SI REGION

Do konce roku 2012 prý obchvat Kolína bude

Kolín /FOTOGALERIE/ - „Kdyby takto budovali Japonci mosty mezi ostrovy, tak nejsou hotovi ani za tisíc let,“ zhodnotil výstavbu obchvatu Kolína jeden z webových čtenářů Kolínského deníku. Zeptali jsme se investora, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), jak stavba pokračuje a zda stihne plánovaný termín ukončení. Prý ano.

23.4.2012 1
SDÍLEJ:

Výstavba obchvatu Kolína, duben 2012Foto: DENÍK/Jakub Šťástka

„Stavba obchvatu je zatím 
v souladu se schváleným harmonogramem stavebních prací pro tento rok, a to i přes problémy s klimatickými podmínkami v začátku roku,“ potvrdila mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Termín zprovoznění (uvedení do předčasného užívání) celého nového obchvatu k poslednímu prosinci letošního roku se tedy podle jejích slov jeví jako reálný. „Nepříznivé geologické poměry, které se objevily v prostoru Šťáralky, byly v největším rozsahu překonány přijatými technickými opatřeními. V dnešní době se řeší již pouze lokální místo nepříznivých geologických poměrů v prostoru budoucí křižovatky na Šťáralce,“ dodala Nina Ledvinová.

Mohou se však objevit jinde. „Bohužel se jedná o nepředvídanou anomálii, byť i v malém rozsahu (značně rozbahněné podloží o mocnosti cca osm metrů),“ upřesnila mluvčí ŘDS s tím, že po dohodě všech zúčastněných stran na výstavbě se hledá nejpřijatelnější řešení tohoto problému a v této věci bude vznesen dotaz i na odborníky z fakulty ČVUT.

Na stavbě je zatím profinancována částka přibližně 1,656 milionu korun. „O tom, že by se na stavbě nepracovalo, nám není nic známo,“ odpověděla Nina Ledvinová na podněty čtenářů, jimž se zdá postup prací pomalý.

Obchvat do konce roku? Není problém! Taková je nálada na stavbě štítarského přemostění. Na půl kilometru dlouhém mostu pracovalo hned několik posádek stavařů. Ti však nepochybovali o tom, že by obchvat neměl být dokončený. „Vždyť se podívejte, kolik jsme toho stihli za rok,“ pochlubili se.

Přesto toho ale ještě hodně chybí. Na jednom ze základů pilíře prosákla spodní voda, dělníci ji musí odčerpat. Kromě toho není hotový samotný povrch mostu. A pochopitelně bude ještě nutné dodělat okraj. „Ten se bude skládat také z protihlukové části, která bude připomínat nedovřený tubus,“ řekl jeden z pracovníků, který nás obchvatem prováděl. Odpověděl tak na dotaz, který trápí mnohé obyvatele obcí poblíž obchvatu - jestli je nebude trápit hluk projíždějících automobilů.

Podle jeho slov zatím není ani hotová silnice, která by spojovala části obchvatu. Štítarská část spojí křižovatku vedoucí od nemocnice kolem Pekelského potoka, Štítar, Polep, Hlubokého dolu, až na Šťáralku.

Autor: Jana Martinková

23.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies