„Město se sice pokoušelo získat na rekonstrukci dotaci z ministerstva dopravy v rámci odstraňování povodňových škod, nicméně v tomto případě neuspělo," uvedla starostka Berouna Šárka Endrlová.

Opravu frekventované lávky proto bude hradit samo město. Rekonstrukce vyjde městskou pokladnu na 4,4 milionu korun. 

Nyní ještě běží zákonem daná lhůta umožňující účastníkům řízení se odvolat proti rozhodnutí. Teprve poté bude moci město s firmou podepsat smlouvu a stanovit přesný harmonogram prací.

Se začátkem stavebních prací ale budou muset lidé počítat s tím, že na nějakou dobu budou muset využít jinou cestu. „Protože bude nutné původní lávku kompletně demontovat, budou se vybourávat i nástupní rampy, bude nutné cestu k vlakovému nádraží na nezbytně nutnou dobu uzavřít. Náhradní trasa povede pod dálničním mostem u finančního úřadu," dodala Šárka Endrlová.

A jak bude nová lávka přes Litavku vypadat? Je navržena jako subtilní ocelová konstrukce s dřevěnou podlahou mostovky. Jedná se o samokotvený ocelový oblouk s ocelovým táhlem. Táhlo je zavěšeno na oblouku pomocí ocelových závěsů. Lávka má volnou šířku 2,50 metru, v příčném směru je vodorovná, v podélném směru podlaha lávky opisuje výškový parabolický oblouk.