VYBERTE SI REGION

Elektrokolo je pro pohyb ve městě lepší než auto

Benešovsko - Pryč jsou doby, kdy bylo možné potkat na silnicích či v ulicích měst pouze bicykly takzvaně na lidský pohon. V současné době především ve městech nabírají na popularitě coby dopravní prostředek elektrokola. A to nejen v Praze, která je díky kopcům mezi evropskými metropolemi pro cyklisty náročná, ale i v těch menších. Výjimkou není ani Benešovsko.

4.10.2015
SDÍLEJ:

Elektrokolo je skvělým dopravním prostředkem zejména do měst.Foto: archiv Ladislava Lojky

Důvody jsou zřejmé. Nečekáte v kolonách aut a neřešíte problémy s parkováním. Nestojíte v přeplněném autobuse, hýbete se, a přitom se nezapotíte. Je to zábava, fajn životní styl, a v neposlední řádě jste šetrní k přírodě.

„Už kdy jsem si říkal, že bych měl přestat jezdit do práce autem, ale třeba na kole. Nejenže bych ušetřil za benzín, ale hlavně bych udělal něco pro sebe. Ale cesta do práce je jeden velký kopec. Takže jsem to vyřešil elektrokolem, a je to úplně úžasné. Hýbu se a přitom nejsem na kopci úplně vyřízený," pochvaloval si starosta Vranova Josef Vašák.

Podobnou zkušenost má i známý ekonom Tomáš Sedláček, který střídá hned dvě elektrokola. Jedním z nich je monokolo, takže na něj děti trefně pokřikují: Večerníčku! „Když jsem v Praze dlouho bez elektrokola, tak tloustnu. Zní to jako blbý reklamní slogan, ale je to tak. Člověk se na elektrokole nenadře, ale celý den se hýbe," uvedl Tomáš Sedláček.

Podoba skládačky

Klasické elektrokolo do měst má často podobu skládačky, kterou můžete použít i na výlet na cyklostezku. Kolo snadno složíte do malého rozměru a převézt ho tak můžete pohodlně v kufru auta, ve vlaku či městské hromadné dopravě. Klasická městská kola jsou charakteristická vzpřímeným posezem a pohodlnou ergonomií, což ocení i lidé s problémy s páteří. Pro dámy je pak ideální rám s nízkým nástupem.

„Já jsem na kole jezdil celý život. Nejen rekreačně, ale i závodně. Ale s přibývajícími roky mi začali ubývat síly a já si nedovedl představit, že se svým celoživotním koníčkem skončím. Tak jsem si koupil elektrokolo," přiznal Josef Příbrský z Chrástu nad Sázavou.

Šest haléřů na kilometr

Kolo s pohonem je ekologické a má nesrovnatelně menší náklady na provoz než skútr či automobil. Průměrná cena energie spotřebované na kilometr je zhruba šest haléřů. Navíc má více podob. Vedle modelů městských a skládacích jsou zde horská do náročnějších terénů a nejuniverzálnější jsou pak elektrokola krosová, která lze použít jak ve městech, na silnicích nižších tříd a uplatní se i v lehčím terénu nebo na nezpevněných cestách.

Výběr elektrokol je veliký. Více či méně modelů nabízejí snad všichni výrobci jízdních kol a na českém trhu působí také několik značek, které se na elektrokola specializují. A kdo si nechce elektrokolo hned koupit, může využít nabídky některé z půjčoven, které zákazníkovi poradí, kde je možné si kolo po cestě i dobít. Dobíjecí stojany jsou totiž nainstalovány na řadě turisticky atraktivních míst.

Autor: Martina Křečková

4.10.2015
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Divocí koně v Milovicích zvládají zimu dobře
14

Divokým koním nevadí mráz, ale vlhko

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Vyhubení Židů zpečetili nacisté ve Wannsee za 90 minut

Berlín - Pouhou hodinu a půl stačilo nacistickým špičkám k definitivnímu ortelu nad miliony evropských Židů. Porada v berlínské vile Wannsee před 75 lety, 20. ledna 1942, nerozhodla o vyhubení Židů, protože holokaust probíhal už od přepadení SSSR 22. června 1941, nýbrž sloužila ke koordinaci mezi různými úřady.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies