VYBERTE SI REGION

Elektrokolo je pro pohyb ve městě lepší než auto

Benešovsko - Pryč jsou doby, kdy bylo možné potkat na silnicích či v ulicích měst pouze bicykly takzvaně na lidský pohon. V současné době především ve městech nabírají na popularitě coby dopravní prostředek elektrokola. A to nejen v Praze, která je díky kopcům mezi evropskými metropolemi pro cyklisty náročná, ale i v těch menších. Výjimkou není ani Benešovsko.

4.10.2015
SDÍLEJ:

Elektrokolo je skvělým dopravním prostředkem zejména do měst.Foto: archiv Ladislava Lojky

Důvody jsou zřejmé. Nečekáte v kolonách aut a neřešíte problémy s parkováním. Nestojíte v přeplněném autobuse, hýbete se, a přitom se nezapotíte. Je to zábava, fajn životní styl, a v neposlední řádě jste šetrní k přírodě.

„Už kdy jsem si říkal, že bych měl přestat jezdit do práce autem, ale třeba na kole. Nejenže bych ušetřil za benzín, ale hlavně bych udělal něco pro sebe. Ale cesta do práce je jeden velký kopec. Takže jsem to vyřešil elektrokolem, a je to úplně úžasné. Hýbu se a přitom nejsem na kopci úplně vyřízený," pochvaloval si starosta Vranova Josef Vašák.

Podobnou zkušenost má i známý ekonom Tomáš Sedláček, který střídá hned dvě elektrokola. Jedním z nich je monokolo, takže na něj děti trefně pokřikují: Večerníčku! „Když jsem v Praze dlouho bez elektrokola, tak tloustnu. Zní to jako blbý reklamní slogan, ale je to tak. Člověk se na elektrokole nenadře, ale celý den se hýbe," uvedl Tomáš Sedláček.

Podoba skládačky

Klasické elektrokolo do měst má často podobu skládačky, kterou můžete použít i na výlet na cyklostezku. Kolo snadno složíte do malého rozměru a převézt ho tak můžete pohodlně v kufru auta, ve vlaku či městské hromadné dopravě. Klasická městská kola jsou charakteristická vzpřímeným posezem a pohodlnou ergonomií, což ocení i lidé s problémy s páteří. Pro dámy je pak ideální rám s nízkým nástupem.

„Já jsem na kole jezdil celý život. Nejen rekreačně, ale i závodně. Ale s přibývajícími roky mi začali ubývat síly a já si nedovedl představit, že se svým celoživotním koníčkem skončím. Tak jsem si koupil elektrokolo," přiznal Josef Příbrský z Chrástu nad Sázavou.

Šest haléřů na kilometr

Kolo s pohonem je ekologické a má nesrovnatelně menší náklady na provoz než skútr či automobil. Průměrná cena energie spotřebované na kilometr je zhruba šest haléřů. Navíc má více podob. Vedle modelů městských a skládacích jsou zde horská do náročnějších terénů a nejuniverzálnější jsou pak elektrokola krosová, která lze použít jak ve městech, na silnicích nižších tříd a uplatní se i v lehčím terénu nebo na nezpevněných cestách.

Výběr elektrokol je veliký. Více či méně modelů nabízejí snad všichni výrobci jízdních kol a na českém trhu působí také několik značek, které se na elektrokola specializují. A kdo si nechce elektrokolo hned koupit, může využít nabídky některé z půjčoven, které zákazníkovi poradí, kde je možné si kolo po cestě i dobít. Dobíjecí stojany jsou totiž nainstalovány na řadě turisticky atraktivních míst.

Autor: Martina Křečková

4.10.2015
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bugatti už prodalo 220 nových Chironů. Kupci na auto mohou čekat i tři roky

Od představení modelu Chiron v březnu letošního roku už automobilka Bugatti našla kupce pro 220 exemplářů tohoto nástupce legendárního Veyronu. Z auta se však zatím raduje jediný zákazník, všichni ostatní ještě musejí čekat.

Michaláková využívala média na úkor dětí, uvedl soud v usnesení

Praha - Medializace případu a neschopnost postarat se o děti, které si navíc u pěstounů zvykly. Tyto argumenty zopakoval Krajský soud v Oslo v usnesení, v němž se odmítl zabývat odvoláním Evy Michalákové. Česká matka se bránila proti tomu, že ztrácí rodičovská práva na oba syny. Uvedl to zpravodajský web Českého rozhlasu, jehož redakce má sedmistránkového usnesení k dispozici.

EET padá na zákazníky, restaurace zdražují

Berounsko - V jaké míře zasahuje nová povinnost elektronické evidence tržeb hospodským do provozu restaurací? Je jim na obtíž, nebo se s ní po sedmi dnech už sžili? Na Berounsku převažují zastánci prvního názoru.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies