VYBERTE SI REGION

Hluk sníží další valy, koridor musí splnit akustické limity při provozu

Benešovsko - Připravovaná stavba železničního koridoru na České Sibiři mezi Voticemi na Beneošvsku a Sudoměřicemi u Tábora podnítila obavy obyvatel desítek sídel v její blízkosti z nadměrného hluku. V úseku se předpokládá montáž minimálně osmi protihlukových stěn.

8.3.2012 1
SDÍLEJ:

Protihluková stěna u Střelítova.Foto: Deník/ Ladislav Jerie

Zejména těch lidí, kteří bydlí daleko od současné jednokolejné tratě a koridor projektovaný na rychlost vlaků až 160 kilometrů za hodinu vedený ve zcela jiné trase se k jejich domům přiblíží. „To bude docela hukot,“ poznamenal Karel Stýblo, užívající chatu u Horního Borku.

K projektu zdvoukolejnění a přeložky tratě mezi Benešovem a Táborem se vyjadřovalo přes 60 institucí a organizací ze středočeského i jihočeského kraje, obecních samospráv a orgány státní správy mající v kompetenci ochranu zdraví lidí i životního prostředí.

V úseku Votice - Sudoměřice se předpokládá montáž minimálně osmi několika set metrových protihlukových stěn v blízkosti obcí a osad. Jedná se o Sudoměřice, samoty v lokalitě Lipiny, u obce Mezno i stávající stejnojmenné zastávky, u osady Radíč a Jiříkovec i u Heřmaniček.

Před jižním portálem tunelu Deboreč pod stejnojmenným kopcem u Horního Borku je navržená ochrana obyvatel před hlukem projíždějících souprav zemním valem. U několika staveb se předpokládaná hlučnost odstíní individuálními stavebními opatřeními a montáží vhodných oken, případně dveří.

Akustické zábrany musí být dokončené před uvedením tratě do zkušebního provozu, v jehož průběhu se uskuteční monitoring hluku v obydlích i na pozemcích kolem nich.

Pokud budou hygienické limity překročené, musí se protihluková opatření doplnit dalšími zásahy, dokud úroveň akustického zatížení neklesne. Účinnost dodatečného nahrnutí zemního valu, přidání polí bariéry, zesílení pláště staveb o izolační vrstvu nebo montáž vícekomorových oken ověří další měření hluku.

Navíc právě při měření vlivu projíždějících souprav na akustickou zátěž lidí i zvířat překračují zkušební vlaky maximální povolenou rychlost. „Před zahájením plného provozu na úseku z Benešova do Votic nás čekají také hlukové zkoušky. Rychlost bude překročená o deset procent,“ potvrdil před časem Michal Žák, ředitel výstavby koridoru.

Autor: Zdeněk Kellner

8.3.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Inkluze je zločin na dětech, říká Václav Klaus mladší

Havlíčkův Brod /ROZHOVOR/ - Má všeobecní vzdělání budoucnost? Je inkluze krok tím správným směrem? To byla hlavní témata přednášky, kterou v Havlíčkově Brodě nedávno připravil Okrašlovací spolek Budoucnost.

Manželé ze Kdyně se snažili zachránit život mladému sportovci. Bohužel marně

Hluboká - Silák z Hluboké zemřel za jízdy na kole. Jeho otec děkuje manželům Homolkovým, kteří bojovali o jeho život.

Nezvládnutý staford napadl na ulici dalšího psa, skončil v útulku

Olomoucký kraj – Policisté se zabývají případem nebezpečného křížence stafordšírského teriéra, který v Zábřehu napadl několik psů i lidí. Poslední incident se stal zkraje týdne poblíž husitského kostela u areálu bývalých kasáren, kde staford zaútočil na dalšího psa. Toho majitelka právě venčila.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies