VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hluk sníží další valy, koridor musí splnit akustické limity při provozu

Benešovsko - Připravovaná stavba železničního koridoru na České Sibiři mezi Voticemi na Beneošvsku a Sudoměřicemi u Tábora podnítila obavy obyvatel desítek sídel v její blízkosti z nadměrného hluku. V úseku se předpokládá montáž minimálně osmi protihlukových stěn.

8.3.2012 1
SDÍLEJ:

Protihluková stěna u Střelítova.Foto: Deník/ Ladislav Jerie

Zejména těch lidí, kteří bydlí daleko od současné jednokolejné tratě a koridor projektovaný na rychlost vlaků až 160 kilometrů za hodinu vedený ve zcela jiné trase se k jejich domům přiblíží. „To bude docela hukot,“ poznamenal Karel Stýblo, užívající chatu u Horního Borku.

K projektu zdvoukolejnění a přeložky tratě mezi Benešovem a Táborem se vyjadřovalo přes 60 institucí a organizací ze středočeského i jihočeského kraje, obecních samospráv a orgány státní správy mající v kompetenci ochranu zdraví lidí i životního prostředí.

V úseku Votice - Sudoměřice se předpokládá montáž minimálně osmi několika set metrových protihlukových stěn v blízkosti obcí a osad. Jedná se o Sudoměřice, samoty v lokalitě Lipiny, u obce Mezno i stávající stejnojmenné zastávky, u osady Radíč a Jiříkovec i u Heřmaniček.

Před jižním portálem tunelu Deboreč pod stejnojmenným kopcem u Horního Borku je navržená ochrana obyvatel před hlukem projíždějících souprav zemním valem. U několika staveb se předpokládaná hlučnost odstíní individuálními stavebními opatřeními a montáží vhodných oken, případně dveří.

Akustické zábrany musí být dokončené před uvedením tratě do zkušebního provozu, v jehož průběhu se uskuteční monitoring hluku v obydlích i na pozemcích kolem nich.

Pokud budou hygienické limity překročené, musí se protihluková opatření doplnit dalšími zásahy, dokud úroveň akustického zatížení neklesne. Účinnost dodatečného nahrnutí zemního valu, přidání polí bariéry, zesílení pláště staveb o izolační vrstvu nebo montáž vícekomorových oken ověří další měření hluku.

Navíc právě při měření vlivu projíždějících souprav na akustickou zátěž lidí i zvířat překračují zkušební vlaky maximální povolenou rychlost. „Před zahájením plného provozu na úseku z Benešova do Votic nás čekají také hlukové zkoušky. Rychlost bude překročená o deset procent,“ potvrdil před časem Michal Žák, ředitel výstavby koridoru.

Autor: Zdeněk Kellner

8.3.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
7

Dětský praktik jako obor vzdělání? Vláda návrh ODS zřejmě odmítne

Internet, ilustrační foto
DOTYK.CZ
5

Sociální sítě budoucnosti? Hodně obrázků, málo textu

Papež František vyzývá: Urovnejte korejskou krizi, nebo nás válka zničí

Cestou z Egypta poskytl papež František rozhovor novinářům, ve kterém navrhl, aby se řešení krize na Korejském poloostrově ujali prostředníci. Hovořil o možnosti, že by jím mohlo být Norsko.

Učitel nic nespáchal, zato hajlující romský žák má problém. I jeho rodina

Učitel plánické základní školy Dušan Kučera, který neunesl hajlování třináctiletého romského žáka a vystartoval na něj, se nedopustil žádného trestného činu ani přestupku. K tomu závěru došla klatovská policie.

Parádní box. Wembley vidělo porážku Klička, těžké váze vládne Joshua

/VIDEO/ Fanoušci boxu se dočkali. Na slavném stadionu Wembley došlo k dlouho očekávanému souboji mezi Vladimirem Kličkem a Anthonym Joshuou. Novým králem těžké váhy v profesionálním ringu se nakonec stal Brit, který slavného jednačtyřicetiletého Ukrajince porazil technickým K.O v jedenáctém kole.

AKTUALIZOVÁNO

Dvě nehody na D1: šest nabouraných vozidel a šest zraněných

Dvě hodiny zůstali v neděli na dálnici D1 stát řidiči, kteří se rozhodli pro noční cestu do Prahy nebo Brna. Na 169. kilometru ve směru na Prahu dodávka sjela do svodidel a otočila se na bok. Při havárii, která se stala před tři čtvrtě na čtyři ráno, se zranilo šest cizinců. Událost omezila provoz v obou směrech dálnice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies