VYBERTE SI REGION

K pacientům vyrazí středočeská záchranka novými sanitkami

Benešov - Zdravotnická záchranná služba Středočeského kraje převzala v areálu benešovské výjezdové základny dalších sedm nových záchranářských vozidel a z celkově plánovaného nákupu osmačtyřiceti sanitek pro rok 2012 jich už bude mít k dispozici dvacet sedm.

18.9.2012
SDÍLEJ:
Fotogalerie
6 fotografií
Nové sanitky ZZS odjely z Benešova na svá výjezdová stanoviště.

Nové sanitky ZZS odjely z Benešova na svá výjezdová stanoviště.Foto: Tereza Janečková, ZZS Středočeského kraje

Zdravotnická záchranná služba Středočeského kraje tak učiní další krok pro kvalitní, více jak padesáti procentní obměnu celého svého vozového parku. Dlužno dodat, že právě ten přidělával zdravotnickým záchranářům v posledních letech spoustu vrásek.

„Stav mnoha našich vozů byl spíše kritický než nevyhovující. Každý rok dochází k stále většímu počtu měsíčně najetých kilometrů na jedno vozidlo. Přitom hodně záleží na terénu, v jakém jezdí. Jiné je Kutnohorsko a jiné Polabí. To se výrazně projevuje nejen na vozidlech samotných, ale také dochází k opotřebení sanitní zástavby. Výsledkem jsou nutné opravy s nemalými finančními náklady," popsal situaci Martin Houdek, ředitel středočeské záchranky.

Ten je s dosavadním výsledkem plánované obměny vozů více než spokojen. Záchranka získá do konce letošního roku 48 nových sanitek, které postupně přebírá ve smluvně nastavených etapách, přičemž ta sobotní v Benešově představuje jednu z nich.

„Který ředitel ZZS by nebyl spokojen, když získá opravdu kvalitní typ sanitek a přitom se jedná o nejlevnější nákup tohoto typu v historii Česka i proto, že jde o tak velkou zakázku," klade pomyslnou otázku Houdek.

Osmačtyřicet Volkswagenů za necelých sto čtyřicet milionů korun zaplatí ze svého rozpočtu Středočeský kraj. Jedna sanitka ho stála 2,75 milionu korun včetně DPH.

Jejich výhodnost spočívá mimo jiné i v tom, že když se podvozek opotřebuje provozem, vymění se jen ten. Životnost skříňové nástavby vozu, která je na něm přimontovaná, je totiž podstatně delší. To s sebou v budoucnu přinese významné finanční úspory, kdy se nebudou muset pořizovat nové vozy jako nedílný celek. Přitom je kladen důraz na bezpečnost a maximální komfort pacienta i posádky.

Prostor pro pacienty je totiž nejen větší a variabilnější, než u běžně používaných sanitek, ale je kompletně klimatizován. Samozřejmostí je i to, že do vozidla jsou dodávána nosítka pro ležícího pacienta včetně zádržného bezpečnostního systému pro dětské pacienty.

Nelze opomenout ani náhon na všechna čtyři kola, který umožní zásahy záchranářů i v jinak málo přístupných terénech. Ostatní vybavení se do nových vozů přesune z původních sanitek. Ty pak povětšinou poputují do krajských nemocnic, které je dál využijí pro převozy svých pacientů.

„Naše posádky si nové vozy, které už jsou v provozu, velmi pochvalují. Z toho mám samozřejmě radost, ale opravdovou spokojenost mám spojenou pochopitelně s pacientem, kterému se dostává v rámci námi poskytované přednemocniční neodkladné péče maximální komfort.  A když si spojím nově otevírané výjezdové základny ZZS ve Středočeském kraji a nové sanity na straně jedné, a zákonem stanovený limit dojezdu ZZS na straně druhé, pak mi z toho vychází, že středočeská záchranka a Středočeský kraj jako její zřizovatel mohou obyvatelům kraje vyslat jasný signál - až nás budete potřebovat, budeme u vás včas s kvalitním technickým vybavením v rukách vysoce kvalifikovaných záchranářů," uzavřel ředitel středočeské záchranky Martin Houdek.

Sanitní vozy nahradí staré sanitky na stanovištích v Kladně, Hotivici, Zdicích, Kostelci nad Černými lesy, Uhlířských Janovicích, Roztokách u Prahy a v Českém Brodě.

Tereza Janečková, Zdravotnická záchranná služba Středočeského kraje

Autor: Redakce

18.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Úroveň technického vzdělání podle šéfů strojírenských firem klesá

Praha - Úroveň technického vzdělávání se podle 60 procent ředitelů strojírenských firem za posledních deset let zhoršila. Pesimističtější byli v průzkumu mezi 285 podniky šéfové velkých společností. Vyplývá to z průzkumu analytické společnosti CEEC Research, jehož výsledky mají média k dispozici. Kompletní data budou zveřejněna v úterý na konferenci Budoucnost technického vzdělávání na ministerstvu školství.

Pomníček připomene automobilovou honičku StB a zakladatelů Charty

Praha - Automobilovou honičku Václava Havla a Pavla Landovského se Státní bezpečností, když 6. ledna 1977 ujížděli s prohlášením Charty 77 a seznamem podpisů k poštovním schránkám, má v Praze 6 ztvárnit dočasný pomníček. Instalován bude v Gymnazijní ulici, která ústí do Evropské ulice, tedy v místě, kde byli zatčeni. Slavnostní odhalení se uskuteční 5. ledna, v předvečer 40. výročí události, řekl novinářům náměstek Ústavu pro studium totalitních režimů Ondřej Matějka, který krátkou uměleckou instalaci na místě paměti chystá.

Anonym ohlásil bombu na pražském hlavním nádraží, vlaky nejezdily

Praha - Policie v sobotu večer kvůli anonymní hrozbě bombou vyklidila pražské hlavní nádraží. Železniční doprava byla na víc než hodinu zastavena. Metro svou stanicí na nádraží projíždělo. Policie bombu nenašla, po původci anonymního telefonátu pátrá. Médiím to řekl mluvčí pražské policie Jan Daněk.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies