VYBERTE SI REGION

Kamiony přestanou od léta 
jezdit do centra Nymburka

Nymburk - Zákaz vjezdu kamionů do města Nymburk. To je zásadní věc, která se řeší. V současné době se upřesňují podmínky 
s Ředitelstvím silnic a dálnic a připravuje se dopravní značení. Vše by mělo být hotové do 30. června letošního roku.

25.1.2014
SDÍLEJ:

Kamiony ztěžují dopravu v centru a znečišťují ovzdušíFoto: Deník/Lukáš Trejbal

Důležitý moment je ten, že silnice č. 38 nepovede přes Nymburk, ale bude vedena přes obchvat, který byl vybudován již v roce 2010.

„Kamiony budou mít zakázán vjezd do centra města. Zákaz bude platit od kruhového objezdu na Pražské ulici po křižovatku Boleslavské třídy se Zbožskou ulicí. Kamiony, které míří z Mladé Boleslavi do Kolína, tak pojedou po obchvatu a budou se muset vyhnout centru Nymburka," popsal úlevu v dopravě starosta Miloš Petera.

Tento zákaz ovšem nevyřeší dopravu od Lysé nad Labem. Město pro tento případ odkoupilo od Českých drah pozemek, který se nachází vedle ulice Máchova.

„V rámci řešení tranzitní dopravy chceme na zakoupeném pozemku vybudovat novou komunikaci, která bude začleněna do sítě silnic II. třídy. 
Z této sítě bude současně vyřazena část Tyršovy ulice mezi Máchovou a Purkyňovou ulicí, a Purkyňova ulice, která bude po celé délce místní komunikací s lehkým dopravním zatížením," vysvětlil postup Petera.

Chtělo by to oboustranný obchvat města

A jak to bude vypadat v praxi? Před obcí Chvalovice najedou kamiony na obchvat a vyjedou za Nymburkem. Uleví se především Zálabí a centru města. Ve městě nebudou jezdit těžké kamiony, které nejvíce poškozují vozovku a zatěžují životní prostředí. Problematika se řeší od roku 2010. Obchvat totiž kamionovou dopravu z města nevytlačil.

„Každopádně se od té doby hustota kamionové dopravy snížila přibližně o 70 procent. Aby se v Nymburce neobjevovaly kamiony vůbec, bylo by nutné dokončit oboustranný obchvat města. To však zatím není příliš reálné," dodal starosta Miloš Petera.

Lidé jsou však spokojení alespoň za tento zákaz kamionů. „Myslím, že to bude úleva. Bydlím na Zálabí a těším se na to. Doufejme, že to rozpoznáme," přemýšlel s otazníkem v hlase Nymburák Petr.

V roce 2010 měřilo Ředitelství silnic a dálnic hustou dopravy v Nymburce. Další měření se uskuteční v roce 2015. „Například po Boleslavské třídě projelo za jeden den deset až patnáct tisíc vozidel, po Poděbradské sedm až deset tisíc a Zbožskou směrem na Kamenné Zboží tři až pět tisíc vozů," uvedla mluvčí radnice Markéta Tomčíková.

Autor: Lukáš Trejbal

25.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
děti na základní škole
14

Stát bude platit školy asi podle počtu odučených hodin, ne žáků

Europoslanec Pavel Telička.
15 9

Telička se stal místopředsedou Evropského parlamentu

AKTUALIZOVÁNO

Itálii postihla série silných zemětřesení

Řím - Střední Itálii dnes postihla série silných zemětřesení. Podle seismologického střediska EMSC měly sílu od 5,3 do 5,7 stupně. Informace o případných obětech zatím nejsou k dispozici, první menší škody ale hlásí město Amatrice, které ničivé zemětřesení o síle 6,2 stupně postihlo loni v srpnu.

Poláci o olympiádě v Krkonoších: Velká šance, jakkoli se to může zdát bláznivé

Vášnivé diskuse rozpoutalo prohlášení polských měst Karpacz a Szklarska Poreba uspořádat zimní olympijské hry 2030 v Krkonoších, společně s českými středisky.

Miliardy za bahno. Opravdu lidem pomáhá?

Ani pití, ani lék. Do jaké škatulky patří lázeňské prameny, doposud nikdo v Česku nerozlouskl. Neví se ani, jestli a jak fungují. Pojišťovny přitom posílají na léčbu minerální vodou a rašelinou miliardy. Což se jim nelíbí. „Nejradši bychom výdaje na lázeňství škrtli," přiznal šéf Svazu zdravotních pojišťoven Ladislav Friedrich. To by se ale mohlo brzy změnit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies