Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kokořínská a Pražská ulice v Mělníce zatím stále zůstávají bez radarů

Mělník - Do dvou mělnických ulic se měly už na konci letošního léta vrátit stacionární radary, aby po třech letech opět měřily rychlost v Kokořínské ulici u školky a v Pražské nedaleko školy. Zatím tam ale stále nejsou. Ani není jasné, zda a kdy by tam měly začít hlídat příliš rychlé řidiče.

17.10.2012
SDÍLEJ:

Ilistrační fotoFoto: Deník/Lenka Novotná

Podle mělnického starosty Ctirada Mikeše muselo město výběrové řízení na dodavatele měřicích zařízení odložit. „Poslanecká sněmovna prý totiž projednává návrh, podle něhož by strážníci městských a obecních policií opět přišli o právo měřit rychlost vozidel," konstatoval mělnický starosta.

Vedení města v současné době čeká na to, jakým směrem se tápání v bludném kruhu kolem radarů pohne. Pokud by byl návrh přijat a městská policie by nesměla měřit rychlost, radary by možná ve městě nebyly. „Vypsání výběrového řízení jsme zatím pozastavili. Čekáme, jak dopadne právní proces. Nedojde-li k přijetí návrhu, nebude problém, jestliže ano, potom od projektu odstoupíme," připomněl Ctirad Mikeš.

Absenci měřicích zařízení v mělnických ulicích by většina šoférů patrně uvítala. Podle starosty však nejde o nějaké šikanování řidičů. „Smyslem radarů je především zklidnění provozu ve městě, měly by řidiče usměrňovat a napomínat. Není to otázkou vybraných peněz z pokut," dodal starosta. 

Pokud by strážníci o možnost měření rychlosti skutečně přišli, město se nevzdá. „V tom případě bychom se pokusili domluvit se státními policisty. Mohli bychom například pořídit mobilní radar a poskytnout jim ho, aby v rizikových lokalitách ve městě mohli měřit," přiblížil jednu z náhradních variant Mikeš.

Projekt na zvýšení bezpečnosti v Mělníku počítá s pořízením dvou stacionárních a jednoho mobilního radaru pro strážníky za zhruba dva miliony korun. Podle původního záměru měly na rychlé řidiče projíždějící městem dohlížet už na začátku letošního roku. Radnice ale výběrové řízení odložila, protože ho chtěla kvůli jednotnému servisu spojit se zakázkou na nové parkovací automaty. To ale kvůli novému návrhu v poslanecké sněmovně nevyšlo.

Radary v Mělníku měřily rychlost v letech 2008 a 2009. Tehdy je spravovala firma Czech Radar, která pak mělničtí zastupitelé vypověděli smlouvu. Provoz měřičů totiž do městské kasy přinesl za rok tři miliony korun, zatímco firmě pětkrát tolik. 

Podle nového modelu by peníze z vybraných pokut měly jít rovnou do rozpočtu města, odkud by se pak vrátily zpět do oblasti dopravy.

Autor: Jiří Říha

17.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman a Jiří Ovčáček.
AKTUALIZOVÁNO
22 13

Zeman nadále tvrdí, že jeho výjezdy do krajů nejsou volební kampaň

Andrej Babiš
6 14

Babiš na další nahrávce: „Copak Sobotka s Haškom může řídit tuto zemi?“

FOTO: V bývalém hotelu bydlí bezdomovci. Teplice hyzdí vybydlené domy

V mapě projektu prazdnedomy.cz je objektů, které svým stavem hyzdí okolí v lázeňském městě, patnáct.

Šest let po tragédii. Čína opět obnovila nejrychlejší vlakové spojení na světě

Čína po šesti letech znovu obnoví nejrychlejší železniční spojení na světě. Vlaky tak budou opět jezdit rychlostí 350 kilometrů v hodině. Informoval o tom server BBC. Maximální rychlost byla totiž v roce 2011 omezena na 300 km/h. Čína tak reagovala na tragickou srážku dvou rychlovlaků, při které zemřelo 40 lidí.

Teenager v Saúdské Arábii tancoval na ulici Macarenu. Policie jej zadržela

Policie v Saúdské Arábii zadržela čtrnáctiletého chlapce, který uprostřed rušné silnice tančil Macarenu, tanec, který se proslavil v 90. letech. Podezírali jej z nevhodného chování na veřejnosti a přerušení dopravy, po několika hodinách byl však propuštěn.

Češi na cestách? Vítězí u nich hlavně exotika, i díky levným letenkám

/INFOGRAFIKA/ Letecká doprava se těší stále větší popularitě. I Češi už objevili kouzlo levných letenek, díky kterým se dostanou do vzdálenějších destinací za ceny, které by ještě před pár lety byly utopií.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení